Κυριακή 29 Απριλίου 2012

Γραφειοκρατικός... λαβύρινθος ο δήμος Θεσσαλονίκης

Εξι μικρά δημαρχεία, για πιο γρήγορη και άμεση εξυπηρέτηση του πολίτη, σε καθεμία από τις δημοτικές κοινότητες προβλέπεται να δημιουργηθούν με το νέο οργανόγραμμα του δήμου Θεσσαλονίκης.


Σε κάθε δημοτική κοινότητα δημιουργείται γραφείο σχολικής μέριμνας, καθαριότητας και αστυνόμευσης (πλην της Α' και Β' δημοτικών κοινοτήτων, που «καλύπτονται» από την έδρα της Δημοτικής Αστυνομίας στη Μοναστηρίου).

Σε συνέντευξη Τύπου χτες, ο δήμαρχος κατήγγειλε το πελατειακό σύστημα που ίσχυε μέχρι τώρα στο δήμο, όπου βολεύονταν ημέτεροι, ενώ ήταν τόσο μεγάλη η έλλειψη συντονισμού που σε ένα σεμινάριο που διοργάνωσε ο δήμος διαπιστώθηκε ότι κάποιοι διευθυντές δε γνωρίζονταν καν μεταξύ τους!

«Μέχρι τώρα δημιουργούνταν διευθύνσεις και τμήματα με στόχο να φτιαχτούν θέσεις κομμένες και ραμμένες για ημετέρους, ενώ περιγράφονταν ειδικότητες προκειμένου να γίνει εφικτή η πρόσληψη ημετέρων», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Μπουτάρης και πρόσθεσε: «Ακόμη και η διαδικασία της αξιολόγησης στην πράξη δε λειτουργούσε, αφού όλοι οι υπάλληλοι έπαιρναν δέκα, σαν να είναι όλοι εξαιρετικοί. Αυτό πρέπει να διορθωθεί».

Όπως είπε, ένα από τα μεγάλα προβλήματα στο παρελθόν ήταν η έλλειψη συντονισμού μεταξύ των υπηρεσιών του δήμου, οι οποίες αυτονομούνταν σε κάθε αντιδημαρχία, που λειτουργούσε σαν βιλαέτι του εκάστοτε αντιδημάρχου.

«Σε ένα σεμινάριο μάνατζμεντ που διοργάνωσε ο δήμος για τους διευθυντές του δήμου, πολλοί δε γνωρίζονταν μεταξύ τους, διότι ποτέ κανείς δεν σκέφτηκε ότι για την υλοποίηση του έργου απαιτείται τακτική συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων στελεχών», τονίζεται ενδεικτικά σε κείμενο που διανεμήθηκε.

«Αν διαβάσετε απάντηση που δίνει μια υπηρεσία σε έναν πολίτη, θα καταλάβετε ότι ο πολίτης χρειάζεται κι ένα μεταφραστή για να καταλάβει τι λέει το χαρτί. Αυτό πρέπει να σταματήσει», πρόσθεσε ο δήμαρχος, τονίζοντας ότι βασικός στόχος της διοίκησης με το νέο οργανόγραμμα (το οποίο ο ίδιος χαρακτήρισε ως το πιο σημαντικό έργο που θα αφήσει η σημερινή διοίκηση στο δήμο) είναι ο υπάλληλος να μη διαφεντεύεται από τη γραφειοκρατία, παρά να εξυπηρετεί καλύτερα τον πολίτη.

Οι υπάλληλοι

Διαβεβαιώνοντας ότι «κανείς δεν απολύεται», ο κ. Μπουτάρης εξήγησε ότι οι υπάλληλοι του δήμου σήμερα ανέρχονται σε 4.500. «Ως οργανικές θέσεις διατηρήθηκαν αυτές που καταλαμβάνονται σήμερα. Δεν επιτράπηκε στο δήμο από το υπουργείο να προβλέψει νέες θέσεις στον οργανισμό και συγκεκριμένα νέες θέσεις για ειδικότητες που άμεσα χρειάζεται, παρά υποχρεώθηκε να διατηρήσει τις ειδικότητες που προέβλεπε ο παλιός οργανισμός (σ.σ. περίπου 800), ο οποίος χρονολογείται από το 2001», είπε ο δήμαρχος. Στο νέο οργανισμό προβλέπονται άλλες 987 για τις ανάγκες της Καθαριότητας και της Δημοτικής Αστυνομίας.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι οι υπάλληλοι συμμετείχαν με πλήθος παρατηρήσεων στη διαμόρφωση του νέου οργανογράμματος, σε αντίθεση με τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης, οι οποίες, όπως είπε ο δήμαρχος, ενώ μπορούσαν να αποστείλουν εγγράφως έως τα τέλη Μαρτίου τις παρατηρήσεις τους, δεν το έκαναν.

«Το μεγαλύτερο κεφάλαιο ενός οργανισμού είναι το προσωπικό του. Με τη συγχώνευση των διευθύνσεων κατά 30% προχωρούμε σε ένα πιο αποτελεσματικό και ευέλικτο μοντέλο διοίκησης», είπε ο γενικός γραμματέας του δήμου, Θωμάς Ψαράς.

Κατάργηση αντιδημαρχιών

Παράλληλα, σε μια προσπάθεια να απεμπλακούν οι υπηρεσίες από τη στενή τους σχέση με την εκάστοτε πολιτική ηγεσία, ο νέος οργανισμός καταργεί την έννοια της αντιδημαρχίας, που, όπως εξήγησε ο ειδικός σύμβουλος του δημάρχου για θέματα διοίκησης, Βασίλης Κάππας, υπήρχε μόνο στο δήμο Θεσσαλονίκης. Οι αντιδήμαρχοι ενδυναμώνονται αφού απεμπλέκονται από την καθημερινή διαχείριση των θεμάτων με τα οποία έπρεπε να ασχολούνται οι υπηρεσίες και αφοσιώνονται πια στην παραγωγή πολιτικής.

Θεσμοθετούνται δύο γενικές διευθύνσεις (σήμερα δεν υπάρχει γενικός διευθυντής στο δήμο), οι οποίες συντονίζονται από το γενικό γραμματέα και οι οποίες αναλαμβάνουν το συντονισμό της λειτουργίας των υπηρεσιών. Οι διευθύνσεις του δήμου μειώνονται σε 22 από 32 που ήταν μέχρι σήμερα, ενώ δίνεται η δυνατότητα και σε κατόχους τίτλων σπουδών ΑΤΕΙ να ανέβουν στη διοικητική ιεραρχία.

(Αναδημοσίευση από : agelioforos.gr)

Δεν υπάρχουν σχόλια: