Ξεκινά η αναδιοργάνωση των Υπηρεσιών του Δήμου Θεσσαλονίκης. Ο πολύμηνος σχεδιασμός κατέληξε αφενός στην κατάρτιση του νέου Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΟΕΥ) του Δήμου και αφετέρου στην δημιουργία Ομάδων Εργασίας, οι οποίες επεξεργάζονται ήδη τον περιορισμό της γραφειοκρατίας, μέσω της κωδικοποίησης των διαδικασιών που εφαρμόζονται στις Υπηρεσίες του Δήμου.
Σε Συνέντευξη Τύπου που δόθηκε σήμερα (σσ. Πέμπτη 26/4) στο Δημαρχείο από το Δήμαρχο Γιάννη Μπουτάρη, έγινε εκτενή αναφορά στα δεδομένα του νέου μοντέλου διοίκησης του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Συνοπτικά τα χαρακτηριστικά του νέου ΟΕΥ είναι τα παρακάτω:
• Μείωση του αριθμού των Διευθύνσεων του Δήμου κατά περίπου 30% (από 30 γίνονται 20)
• Δημιουργία για πρώτη φορά, δύο Γενικών Διευθύνσεων, οι οποίες θα κληθούν να αντιμετωπίσουν το έλλειμμα συντονισμού που παρατηρήθηκε στην λειτουργία των Υπηρεσιών.
• Δημιουργία Τμημάτων Διοικητικής Υποστήριξης σε κάθε Διεύθυνση, με ταυτόχρονη κατάργηση όλων των διάσπαρτων ανά Διεύθυνση γραμματειών.
• Ενίσχυση των αποκεντρωμένων Υπηρεσιών του Δήμου, στην κατεύθυνση της δημιουργίας των έξι μικρών Δημαρχείων, μέσω της δημιουργίας των Τμημάτων Σχολικής Μέριμνας και των Γραφείων Δημοτικής Αστυνομίας και Καθαριότητας, ανά Δημοτική Κοινότητα και Δημοτική Ενότητα.
• Δημιουργία, για πρώτη φορά, Υπηρεσιών Εθελοντισμού και Πολιτικής Προστασίας.
Ο Δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης ανέφερε ότι:
«Δυστυχώς ο ΟΕΥ χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον από τις προηγούμενες Διοικήσεις ως ένα από τα εργαλεία του πελατειακού συστήματος. Δηλαδή, ο αριθμός των Διευθύνσεων και των Τμημάτων, οι ειδικότητες των υπαλλήλων καθώς και οι ειδικότητες των προϊσταμένων των Υπηρεσιών δεν υπάκουαν σε αρχές των κοινωνικών αναγκών και της διοικητικής επιστήμης, αλλά στην βούληση των κομματικών μηχανισμών, οι οποίοι τα υπαγόρευαν με γνώμονα την εκλογική τους πελατεία. Έτσι δημιουργούνταν Διευθύνσεις και Τμήματα με στόχο να φτιαχτούν θέσεις κομμένες και ραμμένες για ημέτερους, ενώ περιγράφονταν ειδικότητες προκειμένου να γίνει εφικτή η πρόσληψη ημετέρων».
Τέλος για το θέμα της παθογένειας που προσπαθεί να λύσει ο νέος ΟΕΥ, ο Δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης υπογράμμισε : «Οι Αντιδήμαρχοι κατέληγαν να αναλώνονται σε καθημερινό micromanagement των Υπηρεσιών και όχι στην παραγωγή πολιτικής, όπως πρωτίστως οφείλουν να κάνουν. Επιπλέον οι Υπηρεσίες, λειτουργώντας σε αυτή τη λογική, παρέμεναν σε μια πλήρη εξάρτηση της λειτουργίας τους από τον εκάστοτε Αντιδήμαρχο, χωρίς να μπορούν να αναπτύξουν αυτό που στη διοικητική επιστήμη ονομάζεται ‘θεσμική μνήμη’, δηλαδή τη μνήμη των θεσμικών διαδικασιών που είναι πάντα ίδιες, ανεξαρτήτως της πολιτικής ηγεσίας που ηγείται του εκάστοτε δημόσιου οργανισμού, και κατ’ επέκταση δεν μπορούσαν να διατηρήσουν την ομαλή λειτουργία τους ανεξάρτητα από την πολιτική ηγεσία».
Πρόκειται για κοινές διαπιστώσεις της Διοίκησης του Δήμου, η οποία στηρίζει το εγχείρημα, δίνοντας βασικές κατευθύνσεις της αναδιοργάνωσης.
Η σημαντικότερη καινοτομία που επιχειρείται μέσω της αναδιοργάνωσης των Υπηρεσιών του Δήμου είναι η οριοθέτηση των πεδίων της πολιτικής και της διοίκησης.
Ο Δήμαρχος, μέσω του Γενικού Γραμματέα και των Υπηρεσιακών παραγόντων, αναλαμβάνει την υλοποίηση των αποφάσεων των πολιτικών οργάνων του Δήμου (Δημοτικό Συμβούλιο, Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, Οικονομική Επιτροπή) και την εποπτεία της καθημερινής λειτουργίας των Υπηρεσιών.
Επίσης θα υπάρχει στενή συνεργασία των Προέδρων των Συμβουλίων των πέντε Δημοτικών Κοινοτήτων και της Δημοτικής Ενότητας Τριανδρίας με τους Αντιδημάρχους και τον Γενικό Γραμματέα, για θέματα που άπτονται της αρμοδιότητας του καθενός.
Ο νέος ΟΕΥ θα τεθεί προς έγκριση από το Δημοτικό Συμβούλιο στη συνεδρίαση της 30ης Απριλίου, θα προωθηθεί στην Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας προς έγκριση και θα δημοσιευθεί σε ΦΕΚ, διαδικασία που εκτιμά η Διοίκηση του Δήμου πως θα χρειαστεί περίπου τρεις μήνες. Μετά από αυτό το διάστημα θα βρίσκεται σε ισχύ ο νέος Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας.
(Αναδημοσίευση από: thestival.gr)
Σημείωση:
Εντός των επομένων ημερών, θα ακολουθήσει ειδική ανάρτηση για τις αλλαγές που θα επιφέρει στην δομή της Δημοτικής Αστυνομίας Θεσσαλονίκης, ο νέος ΟΕΥ του δήμου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου