Σε απολύτως τρωτό σημείο αναδεικνύεται για τη διοίκηση του Γιάννη Μπουτάρη η καθαριότητα, αφού όλοι ανεξαιρέτως οι φορείς δηλώνουν ότι «η πόλη βρομάει και ζέχνει» και ότι «ποτέ η Θεσσαλονίκη δεν ήταν τόσο βρόμικη». Αρνητικές εντυπώσεις υπάρχουν γενικότερα για την εικόνα της πόλης, την ευταξία, το παρεμπόριο, τα διπλοπαρκαρισμένα, τα τραπεζοκαθίσματα, το φωτισμό. Οι πεζοδρομήσεις και οι μετατροπές οδών σε ήπιας κυκλοφορίας, χαρακτηριστικό της διοίκησης Μπουτάρη, φαίνεται ότι διχάζουν, αφού από τη μια υπάρχουν ένθερμοι υποστηρικτές τους, ενώ από την άλλη δεν είναι λίγοι οι πολέμιοί τους. Στα θετικά, πιστώνεται η εξωστρέφεια της Θεσσαλονίκης, το ενδιαφέρον για την προσέλκυση τουριστών, αλλά και η διαχείριση στα οικονομικά.
ΕΒΕΘ: «Στο ίδιο σημείο τα προβλήματα»
«Στα δύο χρόνια της διοίκησης Μπουτάρη, διαπιστώσαμε ότι υπάρχουν προθέσεις και οράματα. Στην υλοποίηση όμως η εικόνα είναι πολύ απογοητευτική. Δυστυχώς, τα προβλήματα που είχε η Θεσσαλονίκη πριν από δύο χρόνια παραμένουν στο ίδιο και πολλές φορές σε χειρότερο σημείο. Πρόκειται κυρίως για την καθαριότητα και το παρεμπόριο, το οποίο δεν καταπολεμήθηκε παρά τις περί του αντιθέτου υποσχέσεις», αναφέρει ο α” αντιπρόεδρος του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Μανώλης Βλαχογιάννης. Λέει όμως ότι τα οικονομικά του δήμου εμφανίζονται βελτιωμένα, ενώ πιθανώς να αντιμετωπίζεται λίγο καλύτερα το ζήτημα αποπληρωμής οφειλών σε προμηθευτές.
«Οφείλουμε να αναγνωρίσουμε στη διοίκηση ότι ο δήμος πήγε καλύτερα σε επίπεδο διεθνών σχέσεων και προσέλευσης τουριστών από περιοχές οι οποίες ήταν περίπου άγνωστες για τη Θεσσαλονίκη πριν από μερικά χρόνια», υπογραμμίζει ο κ. Βλαχογιάννης. Προσθέτει, ωστόσο, ότι η συνεργασία της διοίκησης του δήμου Θεσσαλονίκης με τον επιχειρηματικό κόσμο δεν ήταν η καλύτερη δυνατή, ενώ, για τις… διαβόητες πεζοδρομήσεις, δηλώνει έκπληκτος, διότι στη Θεσσαλονίκη φέρνουν το αντίθετο αποτέλεσμα από το προσδοκώμενο. «Η εμπειρία των πεζοδρομήσεων τόσο στην Αθήνα όσο και σε μικρές πόλεις είναι θετική. Μόνο στη Θεσσαλονίκη χάνεται η εμπορική δραστηριότητα και αυτό είναι κάτι παράξενο, που πρέπει να διερευνηθεί», καταλήγει ο κ. Βλαχογιάννης.
ΕΕΘ: «Να δοθεί βαρύτητα στην ευταξία»
«Θα θέλαμε η Θεσσαλονίκη να είναι πιο καθαρή, αλλά ως Επαγγελματικό Επιμελητήριο είμαστε ευχαριστημένοι από τη συνεργασία μας με το δήμο», δηλώνει ο πρόεδρος του ΕΕΘ, Μιχάλης Ζορπίδης. Ο ίδιος θεωρεί ότι πρέπει να δοθεί βαρύτητα σε ζητήματα ευταξίας, ώστε η πόλη να γίνει φιλόξενη, και ταυτόχρονα να διαφημιστεί, κάτι το οποίο, κατά τον ίδιο, μπορεί να επιτευχθεί μέσω της διοργάνωσης εκδηλώσεων.
ΒΕΘ: «Πρωτεύουσα των σκουπιδιών»
«Δυστυχώς, τα τελευταία χρόνια η Θεσσαλονίκη έχει μετατραπεί σε πρωτεύουσα των σκουπιδιών. Μία σκοτεινή πόλη στην οποία πρωταγωνιστικό ρόλο διαδραματίζει το παρεμπόριο, για την πάταξη του οποίου τόσες δηλώσεις είχαν ακουστεί διά στόματος του κ. Μπουτάρη. Θεωρώ ότι προσωπικό στοίχημα του δημάρχου, εφεξής, θα πρέπει να είναι, αν και ήδη χάθηκε πολύτιμος χρόνος, η βελτίωση της εικόνας της πόλης», επισημαίνει ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Παναγιώτης Παπαδόπουλος. Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι ενώ η καθημερινότητα των πολιτών δε δείχνει να απασχολεί ιδιαίτερα το δήμαρχο, εντούτοις έχει επιδοθεί σε ένα ανελέητο κυνηγητό για την αφαίρεση των ενδεικτικών επιγραφών που δηλώνουν τη δραστηριότητα των επιχειρήσεων, μοιράζοντας αφειδώς πρόστιμα.
«Δε νοείται να καίγονται οι λάμπες κατά μήκος κεντρικότατων αρτηριών της πόλης, όπως για παράδειγμα στη λεωφόρο Νίκης, και να παραμένουν επί μακρόν μερικώς φωτισμένοι οι δρόμοι. Δε νοείται να μη φωτίζονται επαρκώς τα μνημεία της Θεσσαλονίκης», σημειώνει ο πρόεδρος του ΒΕΘ. Επισημαίνει, πάντως, ότι ένα από τα θετικά της μέχρι σήμερα θητείας του δημάρχου Θεσσαλονίκης, είναι η προσέλκυση τουριστών στην πόλη, που προσφέρουν οξυγόνο σε κάποιους επιχειρηματικούς κλάδους.
ΤΕΕ/ΤΚΜ: «Δεν έγινε τίποτα με το κυκλοφοριακό»
«Η Θεσσαλονίκη υστερεί σημαντικά στον τομέα της Καθαριότητας, έναν τομέα που σχετίζεται όχι μόνο με την ποιότητα ζωής, αλλά και με την υγεία», αναφέρει ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ, Τάσος Κονακλίδης. Ο ίδιος επισημαίνει ότι δεν μπορείς να κρίνεις μία διοίκηση στο μέσον της θητείας της, λέει ωστόσο ότι τα πρώτα δείγματα δεν είναι θετικά.
«Οράματα μπορούν να έχουν όλοι. Κι εμείς έχουμε. Όμως στο κυκλοφοριακό δεν έγινε τίποτα. Αν η κυκλοφορία δεν είχε μειωθεί λόγω κρίσης, τότε τα πάντα θα ήταν ακινητοποιημένα. Ούτε το παρεμπόριο "συμμαζεύτηκε". Στην Πολεοδομία τόσο οι μηχανικοί όσο και οι πολίτες ταλαιπωρούνται και μάλιστα σε μια εποχή που δεν εκδίδονται άδειες. Αν έπρεπε να εκδοθούν, τι θα επικρατούσε;», διερωτάται ο κ. Κονακλίδης.
Σχετικά με τις πεζοδρομήσεις, λέει ότι προχωρούν ικανοποιητικά, αλλά χωρίς να ακολουθείται συνολική πολιτική που να δίνει λύσεις τόσο στην κυκλοφορία των οχημάτων, όσο και στα ζητήματα στάθμευσης, παρέχοντας ταυτόχρονα κίνητρα στους πολίτες ώστε να μη χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους στο κέντρο ΙΧ.
ΞΕΝΟΔΟΧΟΙ: «Τίποτα δεν έγινε με τα τραπεζοκαθίσματα»
«Θέλω να καταθέσω ότι για πρώτη φορά εμφανίστηκε μία δημοτική αρχή η οποία έσκυψε πραγματικά στα θέματα και τα προβλήματα του τουρισμού, δείχνοντας διάθεση να βοηθήσει, αντιλαμβανόμενη ότι ο τουρισμός είναι πλούτος για όλους και μπορεί να προσφέρει πολλά στην τοπική οικονομία», αναφέρει ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, Αριστοτέλης Θωμόπουλος. Προσθέτει όμως ότι από την άλλη η εικόνα της πόλης είναι πολύ κακή. «Η Θεσσαλονίκη ποτέ δεν ήταν πιο βρόμικη. Τα δημοτικά έργα, με πρώτο αυτός της παραλίας, χρονίζουν, σε μία χρονική περίοδο που η πόλη είναι σκαμμένη λόγω μετρό. Το παρεμπόριο δεν έχει παταχθεί, πλήττοντας το πραγματικό εμπόριο. Ο άξονας της Αριστοτέλους, που αποτελεί έναν πανέμορφο πεζόδρομο, παρουσιάζει άθλια εικόνα, με τα μηχανάκια να πηγαινοέρχονται ανενόχλητα. Με τα τραπεζοκαθίσματα, στα οποία ελπίσαμε ότι θα μπει τάξη, δεν έγινε τίποτα», καταλήγει ο κ. Θωμόπουλος.
ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ: «Βελτίωση οι μικρές πεζοδρομήσεις»
«Η μόνη βελτίωση που μπορούμε να αντιληφθούμε ως δημότες, είναι οι μικρές πεζοδρομήσεις. Ωστόσο, η πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας δε συγκαταλέγεται στα θετικά, αφού τα μισά μαγαζιά έκλεισαν και ο δρόμος έχασε την εμπορικότητά του», αναφέρει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Κωστής Χαντζαρίδης. Ο ίδιος λέει ότι τα οικονομικά του δήμου φαίνονται βελτιωμένα, κάτι το οποίο έχει απήχηση στα δημοτικά τέλη, που μειώθηκαν.
Από εκεί και πέρα, το πλέον αρνητικό της διοίκησης Μπουτάρη, σύμφωνα με τον κ. Χατζαρίδη, είναι ότι δεν δίνει ουσιαστική δυνατότητα ανταλλαγής απόψεων και επικοινωνίας. «Ο,τι κι αν πούμε, υπάρχει προειλημμένη απόφαση. Δε διεκδικούμε το ρόλο του σοφού, αλλά σε θέματα αγοράς και λειτουργίας της πόλης έχουμε άποψη», λέει χαρακτηριστικά. Υπογραμμίζει ότι εξαιτίας της αφαίρεσης των ενδεικτικών πινακίδων έκλεισαν δεκάδες μαγαζιά, τα οποία λειτουργούσαν σε ορόφους πολυκατοικιών. «Τα μαγαζιά αυτά, λόγω των ενεργειών του δήμου Θεσσαλονίκης δεν μπορούσαν να δείξουν την ύπαρξή τους. Έτσι, το λουκέτο ήταν αναπόφευκτο. Σημειωτέον ότι πουθενά αλλού στην Ελλάδα δεν έγινε παρόμοια ενέργεια», υπογραμμίζει ο κ. Χαντζαρίδης.
Καταλήγοντας, λέει ότι «η Θεσσαλονίκη κρατά τα σκήπτρα στο παρεμπόριο, την έλλειψη ευταξίας, την ελλιπέστατη καθαριότητα, την έλλειψη αστυνόμευσης, τον ελλιπή φωτισμό. Η τραγική καθημερινότητά μας, δεν έχει καμία σχέση με τις προεκλογικές εξαγγελίες της διοίκησης Μπουτάρη».
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ: «Μετεξεστέοι στην… καθημερινότητα»
«Δε νομίζω ότι η διοίκηση Μπουτάρη μπόρεσε να κάνει σημαντικά πράγματα για την πόλη. Κατάφερε να συμμαζέψει τα οικονομικά και να μειώσει τα δημοτικά τέλη, προσπάθησε να προσελκύσει τουρίστες και να αυξήσει την επιχειρηματικότητα, αλλά στη λεγόμενη καθημερινότητα του πολίτη έμεινε.. μετεξεταστέα», αναφέρει ο πρόεδρος των Επαγγελματιών Ιστορικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, Χρήστος Νικολόπουλος.
Έτσι, όπως επισημαίνει, στην αστυνόμευση, το παρεμπόριο, το κυκλοφοριακό και την καθαριότητα, η πόλη υστερεί. «Δυστυχώς δεν έγιναν ούτε έργα ώστε να αναδειχτούν κάποιες περιοχές ή έστω να φωτιστούν κάποια μνημεία. Μπορεί να φταίει και η οικονομική συγκυρία. Ωστόσο, υπάρχει ακόμη χρονικό περιθώριο και η εμπειρία έχει δείξει ότι συνήθως στο δεύτερο μισό της θητείας μιας δημοτικής αρχής, που είναι και προεκλογικό διάστημα, γίνονται έργα», υπογραμμίζει. Όσο για τις πεζοδρομήσεις, λέει ότι γίνονται χωρίς συντονισμό, την ώρα που το μετρό έχει γεμίσει την πόλη με εργοτάξια και έτσι το κυκλοφοριακό εντείνεται.
ΠΕΖΟΙ: «Έκανε βήματα προς τα εμπρός»
«Η διοίκηση Μπουτάρη κατάφερε να πείσει ότι είναι δημοτική αρχή με στόχευση στην πόλη, χωρίς εξάρτηση από κομματικά κελεύσματα, να θέσει υπό έλεγχο τα οικονομικά, να εγκαταστήσει οργάνωση και διαφάνεια, να δώσει ποιότητα στις εκδηλώσεις πολιτισμού, να ανοίξει το δημοτικό συμβούλιο στη δημόσια παρακολούθηση και κριτική, να διαλύσει κυκλώματα και μικρομάγαζα μέσα στις υπηρεσίες του δήμου επαναφέροντας τον κάθε εργαζόμενο στο θεσμικό του ρόλο, να εστιάσει στην καθημερινότητα της πόλης, να βελτιώσει τη θέση του πεζού μέσα στον αστικό ιστό, να συμμαζέψει παράνομες πινακίδες, τραπεζοκαθίσματα, παρεμπόριο. Οχι σε όλη την πόλη και όχι 100%, αλλά προχωράει προς τα μπρος, όχι προς τα πίσω», σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης για τα Δικαιώματα των Πεζών, Γρηγόρη Μαυράκη. Σύμφωνα με τον ίδιο, όμως, «δεν κατάφερε να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες κοινωνικών δομών σε δημότες που δοκιμάζονται, να δώσει ορατά αποτελέσματα στην αποκομιδή των σκουπιδιών, να δώσει χώρους στάθμευσης, να ελέγξει και να κάνει αποτελεσματική τη Δημοτική Αστυνομία, να δείξει στους πολίτες πόσοι άλλοι φορείς εμπλέκονται στην καθημερινότητα της πόλης και ολιγωρούν (περιφέρεια, Αστυνομία, κεντρική διοίκηση».
ΟΑΣΘ: «Η πόλη έγινε έρμαιο του καθενός»
«Το κυκλοφοριακό πρόβλημα, παρά τον ενθουσιασμό που επέδειξε αρχικά η διοίκηση Μπουτάρη, παραμένει ένα από τα πιο σοβαρά προβλήματα της Θεσσαλονίκης. Θεωρώ ότι λόγω της ελλιπούς αστυνόμευσης η κατάσταση έχει επιδεινωθεί. Αν δεν υπήρχε η οικονομική κρίση, η οποία συνέτεινε στη μείωση της κυκλοφορίας, η Θεσσαλονίκη θα ήταν πραγματικά αδιάβατη», αναφέρει ο γενικός γραμματέας του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΘ, Κώστας Αγγελούδης. Προσθέτει ότι ενώ στην αρχή της θητείας της διοίκησης Μπουτάρη υπήρξε αέρας ανανέωσης, στη συνέχεια η πόλη όχι μόνο εγκαταλείφθηκε στην τύχη της, αλλά αφέθηκε έρμαιο στις διαθέσεις του καθενός, που μπορεί να κάνει ανενόχλητος ό,τι θέλει. «Αποκορύφωμα αποτελεί η άναρχη στάθμευση των ταξί στη λεωφορειολωρίδα της οδού Τσιμισκή, αλλά και της Β. Ολγας», τονίζει ο κ. Αγγελούδης.
Ο ίδιος αναφέρεται στην καθαριότητα, η οποία παραμένει ένα από τα πιο μελανά σημεία της Θεσσαλονίκης, αφού σε τακτά χρονικά διαστήματα στους δρόμους της συσσωρεύονται βουνά σκουπιδιών.
Στα θετικά της διοίκησης Μπουτάρη, σύμφωνα πάντα με τον κ. Αγγελούδη, συγκαταλέγεται η μείωση στα δημοτικά τέλη, καθώς και το ότι ο δήμος δε φαίνεται κομματικοποιημένος.
ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΤΑΞΙ: «Στα συν η μείωση των δημοτικών τελών»
«Το "συμμάζεμα" των οικονομικών, οι μειώσεις των δημοτικών τελών, η εύκολη πρόσβαση για την κατάθεση απόψεων και εντός του δημοτικού συμβουλίου, η προσπάθεια ανάπτυξης του τουρισμού, συγκαταλέγονται στα θετικά της διοίκησης Μπουτάρη», σύμφωνα με τον πρόεδρο του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Θεσσαλονίκης "Ο Ερμής", Κώστα Γιαννάκη. Σύμφωνα με τον ίδιο, στα αρνητικά την πρώτη θέση κατέχει η αποκομιδή των απορριμμάτων. «Το παρεμπόριο είναι και αυτό ένα σημαντικό πρόβλημα, αφού μάλιστα οδήγησε στο κλείσιμο περιπτέρων και άλλων επιχειρήσεων. Θεωρούμε επίσης ότι ίσως κάποιες εμμονές, όπως η πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας ή η μετατόπιση του ποδηλατοδρόμου από το πεζοδρόμιο της παραλίας στο οδόστρωμα της λεωφόρου Νίκης να μην ωφελούν, αλλά να κάνουν κακό, αφού εγκυμονούν κινδύνους», προσθέτει ο κ. Γιαννάκης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου