Σάββατο 5 Νοεμβρίου 2011

Δ. Θεσ/νίκης : Ποδηλατόδρομοι για...parking Ι.Χ.

Πενήντα κλήσεις, από τις περίπου 500 που βεβαιώνονται σε καθημερινή βάση, αφορούν στάθμευση μέσα ή ακριβώς δίπλα στους λίγους ποδηλατόδρομους που διαθέτει η Θεσσαλονίκη.

Οι δημοτικοί αστυνομικοί γίνονται καθημερινά αποδέκτες καταγγελιών από ποδηλάτες για κλεισμένους ποδηλατόδρομους, ενώ επιπλέον καθημερινά ποδηλάτες δημοτικοί αστυνομικοί ελέγχουν τους ποδηλατόδρομους, προκειμένου να εξασφαλίσουν απρόσκοπτη διέλευση. Όμως το ένα λεπτό ο ποδηλατόδρομος μπορεί να είναι ανοιχτός και το επόμενο να καταλαμβάνεται από παράνομα σταθμευμένα οχήματα, αλλά και δίκυκλα. Εξάλλου, η στάθμευση δίπλα στον ποδηλατόδρομο μπορεί να μην ενοχλεί αυτόν καθ' αυτόν τον ποδηλάτη, όμως κλείνει το δρόμο με αποτέλεσμα να δημιουργείται κυκλοφοριακό κομφούζιο.

Το δίκτυο

Τα μεγαλύτερα προβλήματα, υπό την έννοια ότι παράνομες σταθμεύσεις μέσα στον ποδηλατόδρομο καταγράφονται διαρκώς, σημειώνονται στις οδούς Στρατηγού Καλλάρη, Ναυάρχου Κουντουριώτη, Πολυτεχνείου, Σαλαμίνος και Δωδεκανήσου. Το πρόστιμο για στάθμευση σε ποδηλατόδρομο είναι 80 ευρώ, όμως αν καταβληθεί μέσα σε δέκα ημερολογιακές μέρες από την ημερομηνία βεβαίωσής του μειώνεται στα 40 ευρώ.

Στο μεταξύ, το μόλις 12 χιλιομέτρων δίκτυο ποδηλατόδρομων της Θεσσαλονίκης έχει... κουτσουρευτεί, αφού λόγω των έργων ανάπλασης της Νέας Παραλίας καταργήθηκε, στην πράξη, ο ποδηλατόδρομος στην περιοχή.

Ακόμη όμως και στους υπόλοιπους δρόμους, οι ποδηλατοδρόμοι ρημάζουν, αφού δεν γίνεται συντήρησή τους. «Οι ποδηλατόδρομοι ρημάζουν, αφού κανείς δεν τους συντηρεί και δεν τους επισκευάζει. Τα πλαστικά διαχωριστικά σε πολλά σημεία έχουν φύγει», σημειώνει το μέλος των «Επιβατών Θεσσαλονίκης», Παναγιώτης Γαβρέλας.

«Οπως πάντα, τα αυτοκίνητα εξακολουθούν να παρκάρουν μέσα στους ποδηλατόδρομους, καθιστώντας απαγορευτική τη διέλευση των ποδηλατών. Πολλές φορές έχω γίνει μάρτυρας καβγά ποδηλάτη και οδηγού ΙΧ, όταν ο τελευταίος έκλεισε τον ποδηλατόδρoμο με το αυτοκίνητό του», περιγράφει η Ανθή Τσακιροπούλου, μέλος των «Επιβατών Θεσσαλονίκης», οι οποίοι ζητούν τη δημιουργία ολοκληρωμένου ποδηλατικού δικτύου, που θα εκτείνεται σε όλο το ιστορικό κέντρο και θα έχει διεξόδους σε όλους τους όμορους με τον κεντρικό δήμους.

(Αναδημοσίευση από : agelioforos.gr)

3 σχόλια:

Γιάννης είπε...

Αυτό το άρθρο το γνωρίζετε;

Δημοτικοί υπάλληλοι αντί για δημοτικούς αστυνομικούς στον έλεγχο του διπλοπαρκαρίσματος

Θεοδ. Θ. είπε...

Το συγκεκριμένο άρθρο δημιουργεί λανθασμένες εντυπώσεις.Λόγω της πεζοδρόμησης της Αγ.Σοφίας υπήρχε ανάγκη για επί τόπου ενημέρωση των οδηγών για τις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και αυτός ήταν ο ρόλος τους.Τον έλεγχο τον είχε η Δημ.Αστυνομία.Το άρθρο δημοσιεύθηκε προ μηνός και ήδη οι υπάλληλοι έχουν αποχωρήσει από την Π.Μελά ενώ παραμένουν στην Αγίας Σοφίας για τις "μπάρες"του πεζόδρομου.

Γιάννης είπε...

ήμουν σίγουρος ότι κάτι τέτοιο θα συνέβαινε, το άρθρο όμως δημιουργεί πράγματι λανθασμένες εντυπώσεις. Και δυστυχώς πολλές φορές αυτή η πληροφόρηση δίνεται στα μέσα από ανθρώπους του δήμου!