Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2011

Επιστολή Σ.Δ.Α.Θ. στην Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. για τα θέματα της Δημοτικής Αστυνομίας

Επιστολή προς τον Πρόεδρο και τα μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΟΕ-ΟΤΑ απέστειλε το Δ.Σ του ΣΔΑΘ, προβάλλοντας τις θέσεις μας σχετικά με τον νέο νόμο 4024/2011 σε σχέση με τους Δημοτικούς Αστυνομικούς. Παρά το ρευστό πολιτικό σκηνικό θέσαμε τις απόψεις μας στην Ομοσπονδία προκειμένου να διαμορφωθεί ένα νέο πλαίσιο διεκδικήσεων το οποίο είναι απαραίτητο μετά τις ριζικές αλλαγές που προέκυψαν στις εργασιακές σχέσεις.

Η επιστολή έχει ως εξής:

ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΔΑΘ ΕΠΙ ΤΟΥ Ν.4024/2011 ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

►Α. Οι αρμοδιότητες της Δημοτικής Αστυνομίας όπως αυτές προκύπτουν μέσα από τις διατάξεις του Ν.3731/2008 αλλά και οι κοινωνικοπολιτικές συνθήκες που επικρατούν καθιστούν το περιβάλλον εργασίας των Δημοτικών Αστυνομικών άκρως επικίνδυνο. Εργαζόμενοι σε εξωτερικό περιβάλλον και όντας οι μόνοι ένστολοι δημοτικοί υπάλληλοι αποτελούν στόχο περιθωριακών στοιχείων, αντιεξουσιαστικών ομάδων αλλά και μεμονωμένων ατόμων όπως καθημερινά προκύπτει μέσα από περιστατικά. Οι Δημοτικοί Αστυνομικοί κινούνται πεζοί, με δίκυκλα και ποδήλατα σε επιβαρυμένες κυκλοφοριακά αλλά και ατμοσφαιρικά συνθήκες και με τον κίνδυνο των ατυχημάτων να είναι άμεσος και καθημερινός. Λόγω των αρμοδιοτήτων που καλούνται να ασκήσουν έρχονται καθημερινά σε επαφή με άτομα είτε εξαρτημένα από ναρκωτικές ουσίες είτε στερούμενα στοιχειώδους υγειονομικού ελέγχου και σε συνδυασμό με την επανεμφάνιση ασθενειών που είχαν εκλείψει ( πχ ελονοσία) δημιουργείται ένα περιβάλλον εργασίας ανθυγιεινό και επικίνδυνο. Κατόπιν των ανωτέρω θεωρούμε αυτονόητη, απαραίτητη και δίκαιη την υπαγωγή των Δημοτικών Αστυνομικών στους δικαιούχους του επιδόματος ανθυγιεινής και επικίνδυνης εργασίας.

►Β. Η Δημοτική Αστυνομία αποτελεί ιδιαίτερο τμήμα του προσωπικού που υπηρετεί ευρύτερα στους ΟΤΑ της χώρας, η λειτουργία της δε, διέπεται, από ξεχωριστό Νόμο τον Ν.3731/2008, και το προσωπικό της εξαιρείται κατ’ εφαρμογή του άρθρου 224 του Ν.3584/2007 (Κώδικας Κατάστασης Δημοτικών Υπαλλήλων) από πληθώρα διατάξεων (ευεργετικών στην πλειοψηφία τους) οι οποίες συμπεριλαμβάνονται στον ως άνω αναφερόμενο κώδικα.
Συγκεκριμένα με όσα ορίζονται στον Ν.3731/2008 άρθρο 7, το προσωπικό της Δημοτικής Αστυνομίας όταν διαρθρώνεται σε επίπεδο Διεύθυνσης ακολουθεί την κατωτέρω ιεραρχία:
i. Διευθυντής
ii. Υποδιευθυντής
iii. Τμηματάρχης Α΄
iν. Τμηματάρχης Β΄
v. Επόπτης
νi. Δημοτικός αστυνομικός

Όμως σύμφωνα με τον νέο νόμο για το ενιαίο μισθολόγιο στο άρθρο 18 δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης για ιεραρχία ανάλογη με την ως άνω προαναφερόμενη και ειδικότερα για τις θέσεις Υποδιευθυντή, Τμηματάρχη Β’ και Επόπτη.
Η συγκεκριμένη ιεραρχία προβλέφθηκε για την διασφάλιση της άρτιας λειτουργίας της Δημοτικής Αστυνομίας λόγω του γεγονότος ότι το προσωπικό της είναι ειδικοί ανακριτικοί υπάλληλοι και στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων υποχρεούται σύμφωνα με τον ίδιο Νόμο (Ν.3731/2008) άρθρο 2 παράγραφοι 2, 3, 4, 5, 6, 7 και 8 να διέπεται από κανόνες πειθαρχίας, να υπάγεται σε Ειδικό Πειθαρχικό Συμβούλιο, να παρέχει τακτική και υπερωριακή εργασία, να τελεί σε διαρκή ετοιμότητα και να εκτελεί τις εντολές της ιεραρχίας του.

Θεωρούμε άρα αναγκαίο να οριστεί το επίδομα θέσης ευθύνης, κατ’ αναλογία με αυτά που έχουν ήδη ορισθεί για το Υπουργείο Παιδείας και τον υπόλοιπο Δημόσιο τομέα και για τη Δημοτική Αστυνομία, αφού η ιεραρχία, το προσωπικό και τα καθήκοντα της συγκεκριμένης υπηρεσίας διαφέρουν από αυτά των υπόλοιπων υπηρεσιών των ΟΤΑ και στο άρθρο 8 παρ.8 του Ν.3731/2008 προβλέπεται ρητά ότι με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομικών καθορίζεται επίδομα θέσης ευθύνης, το οποίο δυστυχώς εκκρεμεί εδώ και 3 χρόνια.

►Γ. Το άρθρο 33 όπου προβλέπεται η κατάργηση οργανικών θέσεων οι οποίες είναι κενές δημιουργεί απίστευτο λειτουργικό πρόβλημα στην υπηρεσία μας, λόγω του γεγονότος ότι αποτελούμε νεοσύστατη σχετικά υπηρεσία, με πολύ μεγάλες λειτουργικές ανάγκες, αφού η πρώτη ιδρυτική, νομοθετική, διάταξη ήταν το ΠΔ23/2002 και η επομένη αμέσως ήταν ο Ν.3731/2008. Η συγκεκριμένη διάταξη μηδενίζει κάθε προοπτική εξέλιξης της Υπηρεσίας αλλά συγχρόνως στερεί από τους Δημοτικούς Αστυνομικούς και τις τελευταίες από τις ελάχιστες δυνατότητες μετακινήσεων που είχαν σε σχέση με τους υπόλοιπους δημοτικούς υπαλλήλους. Όπως προβλέπεται από τον Κώδικα Δημοτικών Υπαλλήλων οι Δημοτικοί Αστυνομικοί εξαιρούνται από μια σειρά κατηγοριών μετατάξεων και αποσπάσεων . Λόγω αυτών των εξαιρέσεων αυτή τη στιγμή υπάρχουν δεκάδες οικογένειες πανελλαδικά των οποίων οι σύζυγοι υπηρετούν σε διαφορετικές πόλεις. Μετά τις τελευταίες μειώσεις των μισθών αλλά και γενικότερα των οικονομικών συνθηκών η δυνατότητα αξιοπρεπούς διαβίωσης των συγκεκριμένων οικογενειών τίθεται υπό αμφισβήτηση. Θεωρούμε απαραίτητο να αρθούν όλοι οι περιορισμοί στις μετακινήσεις των Δημοτικών Αστυνομικών, αυτές δε που γίνονται για σοβαρούς οικογενειακούς λόγους να έχουν υποχρεωτικό χαρακτήρα. Πιστεύουμε ότι πρέπει να καταργηθεί η 8ετής υποχρεωτική παραμονή στο Δήμο διορισμού και να προβλεφθεί η συνυπηρέτηση στις περιπτώσεις που και οι δυο σύζυγοι υπηρετούν στη Δημοτική Αστυνομία. Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις δεν αποτελούν απλά κλαδικά αιτήματα αλλά ζωτικής σημασίας λύσεις για οικογένειες που καλούνται να σηκώσουν ένα τεράστιο, άδικο και δυσανάλογο βάρος .Η προστασία του έννομου αγαθού της οικογένειας υπό τις παρούσες συνθήκες υπερτερεί οποιουδήποτε άλλου συμφέροντος έχει προταθεί στο παρελθόν από πλευράς Δήμων και καθιστά τις προτεινόμενες ρυθμίσεις ως άμεσες και απολύτως αναγκαίες.

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς


Για το Δ.Σ

         Η                                                       Ο
Γραμματέας                                       Πρόεδρος

Στέλλα Ψαρροπούλου                                Θωμαΐδης Θεόδωρος




2 σχόλια:

Γιάννης είπε...

Σωστά αυτά που γράφετε, και πολύ σωστή κίνηση η αποστολή αυτού του ενημερωτικού εγγράφου στην ΠΟΕ-ΟΤΑ.
Θα ήθελα να προσθέσω ότι ο νόμος 4024 ορίζει και πώς γίνεται η επιλογή των προϊσταμένων. Πολλοί θεωρούν ότι η επιλογή πρέπει να εξακολουθήσει να γίνεται με το νόμο 3731, αυτό όμως είναι εκ των πραγμάτων αδύνατο γιατί οι διατάξεις του 3731 (μεταβατικές και τελικές) αναφέρονται στο βαθμολόγιο του ΚΚΔΚΥ, το οποίο πλέον βάσει του Νόμου 4024 δεν ισχύει. Αυτή τη στιγμή η διάρθρωση της δημοτικής αστυνομίας πρακτικά βρίσκεται στον αέρα, και η κατάρτιση του νέου ΟΕΥ για τη δημοτική αστυνομία θα επιφέρει δυσιπέλιτα προβλήματα όταν έρθει η ώρα της επιλογής των θέσεων ευθύνης.

Giorgos M είπε...

ΜΠΡΑΒΟ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΜΠΡΑΒΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΥΡΥ ΦΑΣΜΑ ΤΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΣΑΣ ΠΟΥ ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΑΡΚΕΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ (ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΑ).
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΣΤΟΡΑΣ