Τετάρτη 26 Οκτωβρίου 2011

Ολοκληρώθηκε η ψήφιση του πολυνομοσχεδίου - Οι τελευταίες αλλαγές στο ψηφισθέν κείμενο


Χθες (Τρίτη 25/10) ολοκληρώθηκε η ψήφιση του σχεδίου νόμου στη Βουλή και δόθηκε στη δημοσιότητα το ψηφισθέν κείμενο, όπου μπορούμε να δούμε τις αλλαγές σε σχέση με αυτά που ίσχυαν στο προσχέδιο, χωρίς να περιμένουμε την έκδοση του νόμου.

Οι σημαντικότερες αλλαγές που εντοπίσαμε και μας αφορούν είναι οι εξής:
  • Θεωρητικά αίρεται το κώλυμα της ύπαρξης κενής οργανικής θέσης για μετάθεση/μετάταξη υπαλλήλου σύμφωνα με τα άρθρα 69, 70, 72 του Υπαλληλικού Κώδικα που αφορούν αντίστοιχα μετάταξη από κλάδο σε κλάδο της ίδιας κατηγορίας, μετάταξη σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας, και μετάταξη σε υπηρεσίες παραμεθόριων περιοχών. Επειδή όμως για υπαλλήλους Ο.Τ.Α. εφαρμόζονται οι διατάξεις του  Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών κ Κοινοτικών Υπαλλήλων και όχι του Υπαλληλικού Κώδικα προκύπτει ένα θέμα ερμηνείας, ιδιαίτερα για τη μετάταξη από Ο.Τ.Α. σε Ο.Τ.Α. Για μετάταξη σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας (αναγνώριση πτυχίων) μάλλον δεν υπάρχει θέμα ερμηνείας. Πιθανότατα το θέμα θα επιλυθεί με διευκρινιστική εγκύκλιο.
Άρθρο 35, παρ.5. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, κατά τη διάρκεια εφαρμογής του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής επιτρέπεται η μετάθεση ή μετάταξη υπαλλήλου, περιλαμβανομένων των μετατάξεων των άρθρων 69, 70 και 72 του Υπαλληλικού Κώδικα, και χωρίς να υπάρχει κενή οργανική θέση στην υπηρεσία, τον κλάδο ή τον φορέα που μετατάσσεται ή μετατίθεται, με ταυτόχρονη μεταφορά της θέσης που κατέχει ο υπάλληλος.
  • Οι προϊστάμενοι στους ΟΤΑ παίρνουν τελικά το ίδιο επίδομα θέσης ευθύνης με το λοιπό δημόσιο τομέα (απαλείφεται το εδάφιο του προσχεδίου «Οι προϊστάμενοι διοίκησης των ΝΠΔΔ και ΟΤΑ δικαιούνται τα ανωτέρω ποσά σε ποσοστό εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%)», όπως είχε ζητήσει η ΠΟΕ-ΟΤΑ). 
  • Γίνονται ευνοϊκότερες αλλαγές στις μεταβατικές διατάξεις (άρθρο 28) για την κατάταξη του ήδη υπηρετούντος προσωπικού (αφορά συναδέλφους με πάνω από 21 χρόνια υπηρεσία)
  • Σε όλες τις περιπτώσεις αποχής των υπαλλήλων από τα καθήκοντά τους, ο μήνας λογίζεται για είκοσι πέντε (25) ημέρες, αντί για τις 30 ημέρες που αναφερόταν στο προσχέδιο με εξαίρεση τις απεργίες (άρθρο 23)
  • Το υπουργείο Οικονομικών και η Ένωση Ελληνικών Τραπεζών θα υπογράψουν άμεσα προγραμματική σύμβαση με την οποία θα καθορίζουν τους όρους «διευκόλυνσης» στην αποπληρωμή των δανείων από ιδιωτικές τράπεζες και το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων που έχουν συνάψει δημόσιοι υπάλληλοι εν ενεργεία καθώς και όσοι τεθούν σε εφεδρεία (άρθρο 34, παρ.11)
  • Σε περίπτωση που στις συνολικές μηνιαίες αποδοχές προκύπτει μείωση η οποία είναι μεγαλύτερη κατά ποσοστό του 25% των αποδοχών που ελάμβαναν οι δικαιούχοι, αυτή κατανέμεται ως εξής: για ένα έτος θα γίνει μείωση των συνολικών αποδοχών κατά 25%, και εάν το ποσό των απωλειών ξεπερνά το 25%, τότε κατανέμεται ισόποσα στα δύο επόμενα χρόνια (2012-2013) (άρθρο 29, παρ.2). Υπόψη πως μιλάμε για μεικτές αποδοχές.
  • Πέρασε (άρθ.20, παρ.7) και η εξαίρεση - πρόκληση υπέρ «ημετέρων» στις υπερωρίες, αφού για τους εκλεκτούς της Βουλής ισχύουν προκλητικά όρια στις υπερωρίες, μακρυά από τις 20 ώρες απογευματινής υπερωρίας και 16 ώρες για τις εξαιρέσιμες ημέρες (αν και αμφιβάλλουμε αν οποιοσδήποτε από αυτούς δουλεύει σε εξαιρέσιμες ημέρες). Αλλά αυτό είναι το «κράτος δικαίου» μας. Τα όρια για τους εκλεκτούς της Βουλής είναι (Ν.3205/03, άρθ.16, παρ.2):
    • Εξήντα (60) ώρες μηνιαία ανά υπάλληλο των Γραφείων του Προέδρου της Δημοκρατίας, του Προέδρου της Κυβέρνησης, των Υπουργών, των Αναπληρωτών Υπουργών, των Υφυπουργών, της Γενικής Γραμματείας του Υπουργικού Συμβουλίου, καθώς και των Γραφείων των Βουλευτών, των μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, των Πολιτικών Κομμάτων και του Γραφείου Επιτρόπου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για απογευματινή απασχόληση. Στην περίπτωση απασχόλησης κατά τις εξαιρέσιμες ημέρες και νυκτερινές ώρες, δύνανται να χορηγηθούν μέχρι τριάντα (30) ώρες για εξαιρέσιμες ημέρες και είκοσι (20) ώρες για νυκτερινή εργασία εντός του ανωτέρω ορίου των εξήντα (60) ωρών.
    • Πενήντα (50) ώρες μηνιαία ανά υπάλληλο των Γραφείων των Γενικών Γραμματέων Υπουργείων, των Ειδικών Γραμματέων και των Διοικητών των Ασφαλιστικών Οργανισμών, για απογευματινή απασχόληση. Στην περίπτωση απασχόλησης κατά τις εξαιρέσιμες ημέρες και νυκτερινές ώρες, δύνανται να χορηγηθούν μέχρι είκοσι (20) ώρες για εξαιρέσιμες ημέρες και δεκαπέντε (15) ώρες για νυκτερινή εργασία εντός του ανωτέρω ορίου των πενήντα (50) ωρών.
  • Στις εξαιρέσεις στις υπερωρίες (άρθ.20, παρ.7) πέρασε και το φυλακτικό προσωπικό και το προσωπικό καθαριότητας των μουσείων και αρχαιολογικών χώρων του Υπ. Πολιτισμού κ Τουρισμού, καθώς και του προσωπικού των καταστημάτων κράτησης αρμοδιότητας του Υπ. Δικαιοσύνης, Διαφάνειας & Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, όπου ο αριθμός των υπερωριών θα καθοριστεί με κοινή υπουργική απόφαση. Αναρωτιόμαστε αν θα μπορούσε να είχε ενταχθεί και η δημοτική αστυνομία σε αυτή την κατηγορία λόγω των καθηκόντων της, αν βέβαια είχε τη στήριξη κάποιων βουλευτών.
Γ.Κ


    Δείτε το ψηφισθέν κείμενο του σχεδίου νόμου εδώ:

    "Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, ενιαίο μισθολόγιο - βαθμολόγιο, εργασιακή εφεδρεία
    και άλλες διατάξεις εφαρμογής του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2012-2015"


    (Αναδημοσίευση από : Ιστολόγιο Ε.Κ.Ε.Δ.Α.)

    Δεν υπάρχουν σχόλια: