Εμπλέκουν και πάλι την Δημοτική Αστυνομία ακόμα και για τον έλεγχό της απαγόρευσης του καπνίσματος εντός των αυτοκινήτων!
Διαβάζουμε στο Αθηναΐκό πρακτορείο ειδήσεων :
Αναδημοσίευση άρθρου
Υψηλά πρόστιμα ή και αφαίρεση διπλώματος ετοιμάζει το Υπ. Υγείας για τους οδηγούς, που καπνίζουν στο ΙΧ, παρουσία παιδιών
Το ενδεχόμενο επιβολής προστίμων από 1.500 - 3.000 ευρώ, ή ακόμη και αφαίρεσης του διπλώματος, μελετούν στελέχη του Υπουργείου Υγείας, για τους οδηγούς που στο εξής θα «συλλαμβάνονται» να καπνίζουν στο...
αυτοκίνητό τους, όταν σε αυτό επιβαίνουν παιδιά ηλικίας κάτω των 12 ετών. Οι σκέψεις αυτές αναμένεται να πάρουν μορφή και να κατατεθούν την Τετάρτη στην Βουλή, ως τροπολογία, προκειμένου να συμπληρωθεί ο αντικαπνιστικός νόμος και με άλλες, πιο αυστηρές, διατάξεις.
Η εφαρμογή του νόμου, άλλωστε, αποτελεί εκπεφρασμένη πρόθεση του υπουργού, Αν. Λοβέρδου. Είναι ενδεικτικό ότι πέραν των διενεργούμενων ελέγχων και τα προστίμων που επιβάλλονται από την 1η του τρέχοντος μηνός, με παρέμβαση του υπουργού Υγείας, ειδικοί σύμβουλοι έκαναν επισκέψεις όλο το Σαββατοκύριακο σε χώρους υγειονομικού ενδιαφέροντος.
Σε ό,τι αφορά τα νοσοκομεία οι άτυποι ελεγχτές ανέφεραν ότι το μέτρο εφαρμόζεται σε μεγάλο βαθμό. Υπήρξαν, ωστόσο, απογοητευτικές αναφορές για περιπτώσεις μπαρ σε ιδιαίτερα πολυσύχναστες περιοχές, όπως το Γκάζι, όπου σε ποσοστό 70% υπήρχαν σταχτοδοχεία και οι θαμώνες κάπνιζαν. Σε σχετική ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Υγείας, Αντ. Δημόπουλος, ήταν σαφής: «Δεν κάνουμε πλάκα, την Παρασκευή θα μπορούσαμε να είχαμε κόψει 1.000 πρόστιμα». Υπογράμμισε ότι το μέτρο εφαρμόζεται σταδιακά για λόγους τακτικής, προκειμένου να μη δημιουργηθεί κλίμα αγανακτήσης. Διαβεβαίωσε, δε, ότι τις επόμενες εβδομάδες οι ελεγκτικοί μηχανισμοί θα είναι ακόμη πιο σκληροί, καθώς σε καθημερινή βάση φθάνουν στο Υπουργείο Υγείας αρνητικές αναφορές από τους πέντε μεγάλους δήμους της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, του Πειραιά, της Πάτρας και του Ηρακλείου.
Οι επόπτες Υγείας σε όλη την Ελλάδα αναφέρουν τις δυσκολίες, αλλά διαβιβάζουν, επίσης, τη θέση του Υπουργείου, η οποία αυτή τη φορά είναι ξεκαθάρη: Ο νόμος θα εφαρμοστεί με όποιο κόστος. Χαρακτηριστικό της αποφασιστικότητας του Υπουργείου σε σχέση με την εφαρμογή του νόμου είναι ότι γίνονται συζητησεις με τη Δημοτική Αστυνομία (!!!), η οποία θα εποπτεύει τους δρόμους γύρω από τα σχολεία, ώστε να εντοπίζει οδηγούς, που καπνίζουν μέσα στο αυτοκίνητο, καθώς μεταφέρουν τα παιδιά τους στο σχολείο.
Σημειώνεται, πάντως, ότι μόνον τις τρεις τελευταίες ημέρες, που άρχισαν να κόβονται πρόστιμα, το τηλεφωνικό κέντρο 1142 έχει δεχθεί 12.382 κλήσεις. Από την αρχή εφαρμογής του μέτρου έως χθες οι κλήσεις ξεπέρασαν τις 118.000, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι τις τρεις τελευταίες ημέρες αυξήθηκε ο αριθμός των καταγγελιών. Οι περισσότερες καταγγελίες αφορούσαν καπνίζοντες εντός καταστημάτων, σταχτοδοχεία στα τραπέζια, καθώς και καπνιστές σε χώρους του ιδωτικού τομέα και εταιρείες.
(πηγή : ΑΠΕ-ΜΠΕ)
Η εφαρμογή του νόμου, άλλωστε, αποτελεί εκπεφρασμένη πρόθεση του υπουργού, Αν. Λοβέρδου. Είναι ενδεικτικό ότι πέραν των διενεργούμενων ελέγχων και τα προστίμων που επιβάλλονται από την 1η του τρέχοντος μηνός, με παρέμβαση του υπουργού Υγείας, ειδικοί σύμβουλοι έκαναν επισκέψεις όλο το Σαββατοκύριακο σε χώρους υγειονομικού ενδιαφέροντος.
Σε ό,τι αφορά τα νοσοκομεία οι άτυποι ελεγχτές ανέφεραν ότι το μέτρο εφαρμόζεται σε μεγάλο βαθμό. Υπήρξαν, ωστόσο, απογοητευτικές αναφορές για περιπτώσεις μπαρ σε ιδιαίτερα πολυσύχναστες περιοχές, όπως το Γκάζι, όπου σε ποσοστό 70% υπήρχαν σταχτοδοχεία και οι θαμώνες κάπνιζαν. Σε σχετική ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Υγείας, Αντ. Δημόπουλος, ήταν σαφής: «Δεν κάνουμε πλάκα, την Παρασκευή θα μπορούσαμε να είχαμε κόψει 1.000 πρόστιμα». Υπογράμμισε ότι το μέτρο εφαρμόζεται σταδιακά για λόγους τακτικής, προκειμένου να μη δημιουργηθεί κλίμα αγανακτήσης. Διαβεβαίωσε, δε, ότι τις επόμενες εβδομάδες οι ελεγκτικοί μηχανισμοί θα είναι ακόμη πιο σκληροί, καθώς σε καθημερινή βάση φθάνουν στο Υπουργείο Υγείας αρνητικές αναφορές από τους πέντε μεγάλους δήμους της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, του Πειραιά, της Πάτρας και του Ηρακλείου.
Οι επόπτες Υγείας σε όλη την Ελλάδα αναφέρουν τις δυσκολίες, αλλά διαβιβάζουν, επίσης, τη θέση του Υπουργείου, η οποία αυτή τη φορά είναι ξεκαθάρη: Ο νόμος θα εφαρμοστεί με όποιο κόστος. Χαρακτηριστικό της αποφασιστικότητας του Υπουργείου σε σχέση με την εφαρμογή του νόμου είναι ότι γίνονται συζητησεις με τη Δημοτική Αστυνομία (!!!), η οποία θα εποπτεύει τους δρόμους γύρω από τα σχολεία, ώστε να εντοπίζει οδηγούς, που καπνίζουν μέσα στο αυτοκίνητο, καθώς μεταφέρουν τα παιδιά τους στο σχολείο.
Σημειώνεται, πάντως, ότι μόνον τις τρεις τελευταίες ημέρες, που άρχισαν να κόβονται πρόστιμα, το τηλεφωνικό κέντρο 1142 έχει δεχθεί 12.382 κλήσεις. Από την αρχή εφαρμογής του μέτρου έως χθες οι κλήσεις ξεπέρασαν τις 118.000, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι τις τρεις τελευταίες ημέρες αυξήθηκε ο αριθμός των καταγγελιών. Οι περισσότερες καταγγελίες αφορούσαν καπνίζοντες εντός καταστημάτων, σταχτοδοχεία στα τραπέζια, καθώς και καπνιστές σε χώρους του ιδωτικού τομέα και εταιρείες.
(πηγή : ΑΠΕ-ΜΠΕ)
17 σχόλια:
Ποιος εκπροσωπεί τη δημοτική αστυνομία; Ποιος είναι αυτός ο αυτόκλητος σωτήρας της υπηρεσίας;
Νέα ήθη και νέα διακυβέρνηση έλεγε ο πρωθυπουργός. Μπαρούφες: Κανένας νόμιμος εκπρόσωπος δεν έχει προσκληθεί, ή αν έχει προσκληθεί το κρύβουν. Ακριβώς όπως κάποιοι συνάδελφοι κομματικά στελέχη ήταν στη Ρηγίλλης και συνέτασσαν το νομοσχέδιο για τη δημοτική αστυνομία, αλλά μετά την ψήφισή του τους έφταιγε το ΠΑΣΔΑΠΥ. Δώστε μας το όνομα ενός εκπροσώπου επιτέλους!
Κάποιοι ονειρεύονται να κάνει η δημοτική αστυνομία καταδιώξεις σε αυτοκίνητα με μικρά παιδιά. Για το κάπνισμα δήθεν. Και μετά θα έρθει και το κόκκινο και μετά θα έρθουν και πολλά άλλα.
Άμεση παράκληση προς τον πρόεδρο του ΣΔΑΘ ή οποιονδήποτε άλλον: Να επικοινωνήσει άμεσα με τον πρόεδρο της ΠΟΕ-ΟΤΑ. Μην περιμένει από Αθήνα.
Το κράτος δεν κυνηγάει την παραβίαση ερυθρού ή την υπερβολική ταχύτητα εντός κατοικημένων περιοχών, ή τη παραβίαση της διάβασης παιδιών που έχουν σκοτώσει εκατοντάδες παιδιά, κυνηγάει τους γονείς τους που καπνίζουν. Και βέβαια, με τη δημοτική αστυνομία.
Εντάξει, το εμπεδώσαμε, δεν υπάρχει αστυνομία σε αυτή την χώρα, είναι παντελώς άχρηστη (σε ελεύθερη μετάφραση θα σας πουν ότι η αστυνομία κυνηγάει τρομοκράτες). Θα αναλάβει η δημοτική τα πάντα, το καταλάβαμε. Με πανελλήνιο διευθυντή κάποιον ίσως από το προεδρείο του ΠΑΣΔΑΠΥ; Βοήθειά μας.
Η ΕΛ.ΑΣ. δεν έχει κανένα κίνητρο να κάνει πλέον τίποτε, και δεν είναι τυχαίο ότι σε άλλα κράτη (βλέπε Ιταλία) οι δημοτικές αστυνομίες είναι αυτοχρηματοδοτούμενες (εκτός εάν οι 2 συνάδελφοι μας που πήγαν στην Ιταλία παλαιότερα μου τα μετέφεραν λάθος, ή εγώ παρανόησα τα λόγια τους.) Συμπέρασμα αφου ο αντικαπνιστικός νόμος ειναι ο πρώτος που προβλέπει όχι γενικόλογη επιστροφή χρημάτων στους Δήμους αλλά ειδικά 80% των προστίμων επιστροφή μέσω συγκεκριμένης πίστωσης στις Δημοτικές αστυνομίες, το μέλλον σκιαγραφείτε ξεκάθαρο. ΔΟΥΛΕΨΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΠΛΗΡΩΘΕΙΤΕ ΚΑΙ ΣΙΓΑ ΣΙΓΑ ΘΑ ΤΑ ΦΟΡΤΩΘΕΙΤΕ ΟΛΑ ΕΣΕΙΣ. Με τις υγείες μας.
Να προσθέσω φυσικά εάν μου επιτρέπεται και ένα συμπέρασμα:
Όλοι οι Δ.Α. έχουμε δύο επιλογές ή να σνομπάρουμε την "ευκαιρία" που μας δίνει ο παραπάνω νόμος και συνεχίσουμε να είμαστε δεμένοι στο οικονομικό άρμα του κάθε ΟΤΑ, και στην κρίση του κάθε Δημάρχου ή να εκμεταλλευτούμε τα παραθυράκια που αυτός μας προσφέρει για πρωτη φορά από ιδρύσεως μας (Κρίση ενστάσεων από υπηρεσιακούς προϊσταμένους και όχι από τους αιρετούς άρχοντες,είσπραξη προστίμων από τις ΔΟΥ, επιστροφή του 80% του κάθε προστίμου στον προϋπολογισμό της κάθε Δημοτικής Αστυνομίας. Οι επιλογές είναι εκεί απλώς εμείς πρέπει να αποφασίσουμε.
Καλημέρα σας.
Προς τον Δημοτική Αστυνομία Αθήνας (και όχι μόνο).
Βάση του Νόμου 3731, άρθρο 1, η 8 αρμοδιότητα λέει, Ελέγχει την τήρηση των διατάξεων που αφορούν
στην κυκλοφορία των πεζών.
Εάν κάποιο αμάξι περάσει με κόκκινο ή πηγαίνει ανάποδα σε μονόδρομο οι πεζοί δεν υπάρχει περίπτωση να χτυπήσουν;
Έτσι εμείς μπορούμε να γράφουμε οχήματα που περνάνε με κόκκινο ή πηγαίνουν ανάποδα σε μονόδρομο κτλ. παραβάσεις, διοικητικά προστήματα είναι.
Αυτή είναι μια δική μου μετάφραση του Νόμου διότι περιμένω και εγώ το παρακάτω... εδώ και χρόνια, όπως και να γίνουν οι κρίσεις και να μην σβήνει ένας αντιδήμαρχος όλες τις κλήσεις μας προεκλογικά!
6. Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, μετά από
γνώμη της Κ.Ε.Δ.Κ.Ε., καθορίζεται ο τρόπος άσκησης των
αρμοδιοτήτων της Δημοτικής Αστυνομίας, η διαδικασία
ελέγχου και βεβαίωσης των παραβάσεων και κάθε άλλη
αναγκαία λεπτομέρεια.
Η τήρηση των διατάξεων που αφορούν την κυκλοφορία πεζών είναι το άρθρο 38 του ΚΟΚ. Η παραβίαση ερυθρού κλπ από όχημα (και όχι από πεζό) αφορά παραβίαση των διατάξεων που αφορούν την κυκλοφορία οχημάτων. Δεν υπάρχει κανένα περιθώριο παρερμηνείας εδώ.
Όχι αλλά δεν υπάρχει και περίπτωση παρερμηνείας ότι είμαστε αρμόδιοι με τον Ν.3868 για την εφαρμογη του αντικαπνιστικού νόμου. Στον 3731 λέει ότι με τον εν λόγω νόμο μας δίνονται συγκεκριμένες 28 αρμοδιότητες δεν λέει πουθενά οτί δεν θα μας δοθούν άλλες. Ο αντιπρόεδρος της Αθήνας θα πρέπει να προσέχει λίγο παραπάνω με τις δηλώσεις του πριν μας γελοιοποιήσει σαν εργατική ομάδα και ανακριτικούς υπαλλήλους.
Κοίτα, δεν εκπροσωπούμε το σωματείο, αλλά πριν στείλει την επιστολή στο ΥΠΕΣ συμβουλεύθηκε νομικούς για το θέμα, οι οποίοι εξέφρασαν τον σκεπτικισμό του για την ανάληψη της αρμοδιότητας με τον τρόπο που έγινε. Εξάλλου οι διατάξεις του 3731 παραμένουν σε ισχύ, έχουμε σύγκρουση διατάξεων εδώ. Νέες αρμοδιότητες μπορούμε να πάρουμε άπειρες, αλλά με τον σωστό τρόπο (νέες διατάξεις με ταυτόχρονη κατάργηση άλλων, τροποποίηση διατάξεων, κλπ). Η δική μας εκτίμηση είναι ότι το ΥΠΕΣ δεν θα παραδεχθεί σφάλμα και δεν θα τροποποιήσει τον 3731, αλλά θα νομοθετήσει δια "ερμηνευτικής εγκυκλίου". Σε αυτή την περίπτωση αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο μαζικών προσφυγών σε διοικητικά δικαστήρια από μεγάλα καταστήματα, και σε αυτή την περίπτωση περιμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις αποφάσεις των δικαστηρίων. Και όλα αυτά δεν θα είχαν συμβεί αν εξέφραζε γνώμη η ΠΟΕ-ΟΤΑ, όπου θα ενημέρωνε για την ανάγκη τροποποίησης διατάξεων, όπως έχει κάνει σε πολλά σχέδια νόμου στο παρελθόν και έχει συμφωνήσει η κυβέρνηση.
Τέλος πάντων, κάνουμε κατάχρηση χώρου σε άσχετη ανάρτηση του ιστολογίου της Θεσσαλονίκης, δεν θα επανέλθουμε.
Πάτε καλά μας αφήνετε ακάλυπτους εκεί έξω γιατί εσείς δεν θέλετε να κάνετε την δουλειά σας και λέτε :" έχουμε σύγκρουση διατάξεων εδώ" Που ρε παιδιά, ξέρετε οτί μας παίρνετε στο λαιμό σας για να εξυπηρετήσετε τον αιρετό σας;
Και εμείς εδώ πάνω τι να λέμε έξω ότι οι "συνάδελφοι" στην Αθήνα έχουν συνεταιριστικά προβλήματα και αντιδρούν έτσι στον μοναδικό νόμο που δίνει ανεξαρτησία υπογραφής και κρίσης από οποιαδήποτε δήμαρχο, αντιδήμαρχο δημοτικό σύμβουλο κτλ.
Σοβαρευτείτε "συνάδελφοι" εξ' αθηνών.
Οι συνάδελφοι εξ Αθηνών εφαρμόζουν κανονικά το νόμο,με ελέγχους και πρόστιμα. Και με υποχρεωτικές έκτακτες νυχτερινές απασχολήσεις. Δεν τον σαμποτάρει κανείς το νόμο. Δεν είναι η αρμοδιότητα στην οποία αντιδράσαμε (κάποιοι, και λίγοι), είναι ο τρόπος που εκχωρήθηκε. Να μην λέμε τα ίδια. Όσο για τον "αιρετό" μας, λίγη προσοχή δώσε: αυτός είναι ο πρώτος που θέλει να εφαρμοστεί η αρμοδιότητα, όχι το αντίθετο(!) όπως υπονοείς.
Σε ότι αφορά το σχόλιο σου για ανεξαρτησία υπογραφής κλπ, μακάρι να είναι όπως τα λες. Αλλά ακόμη και μια απλή κλήση είναι διοικητική πράξη που επιβάλλεται από τον διευθυντή της υπηρεσίας, και όχι από το δήμαρχο. Εμπόδισε αυτό κάποιον δήμαρχο να παρέμβει; Εν πάση περιπτώσει στο νόμο υπάρχουν και θετικά στοιχεία, όπως ο τρόπος είσπραξης προστίμων που γίνεται από το κράτος (ΔΟΥ), και όχι από τα ταμεία των δήμων τα οποία με άνωθεν εντολές συχνά δεν βεβαιώνουν χρηματικούς καταλόγους για κάποιους οφειλέτες. Αυτό σίγουρα θα τσούξει κάποιους.
Δεν είμαστε σε αντίθετα στρατόπεδα συνάδελφε ή "συνάδελφε".
Είτε συμφωνούμε είτε διαφωνούμε με την αρμοδιότητα, δεν αντιδράσαμε στην ίδια την αρμοδιότητα, αλλά στο γεγονός ότι εκχωρήθηκε από το παράθυρο - κατά τη γνώμη μας πάντα. Τώρα πώς μια αντίθετη γνώμη σάς παίρνει στο λαιμό σας, αυτό το ξέρετε εσείς. Και ξέρεις κάτι; Ένας σωστός νόμος για να τον εφαρμόσεις σωστά δεν πρέπει να έχει παράθυρα. Και αυτός έχει. Αλλά σε κάποιους δεν φταίει ο νόμος (που εκχωρήθηκε όπως εκχωρήθηκε χωρίς να ληφθούν υπόψη θέματα που ένα άσχετο υπουργείο ούτε ήταν σε θέση να γνωρίζει, ούτε συζήτησε με κανέναν), αλλά αυτοί που υπέδειξαν το παράθυρο! Το οποίο αν το διακρίνει ένας άσχετος με νομικές επιστήμες υπάλληλος, θέμα χρόνου (ή καλύτερα θέμα προσφυγής) είναι να το διακρίνει ένας δικηγόρος.
Και λέγοντας τις αντιρρήσεις μας νομίζεις ότι ζούμε καμιά ψευδαίσθηση ότι δεν θα εφαρμοστεί ο νόμος; Με μια τροπολογία έχει λυθεί το θέμα!
Στο ενδιάμεσο βέβαια θα έχει ρεζιλευτεί το Υπ. Υγείας, και θα είναι και μια προειδοποίηση προς τρίτους ότι δεν παίζουν με τις αρμοδιότητες. Να πούμε και κάτι παραπάνω: Το επιτελείο του υπουργείου υγείας πιθανότατα δεν έχει ιδέα ότι τα 2/3 των δήμων στην Ελλάδα δεν έχει δημοτική αστυνομία. Απλά καλύπτεται από την εικόνα που έχει για κάποιες μεγάλες πόλεις.
Και αυτό που έκανε το ΥΥΚΑ δημιουργεί άσχημο προηγούμενο: Με την ίδια διαδικασία, οποιοδήποτε αναρμόδιο για εμάς υπουργείο μπορεί να φέρει σχέδιο νόμου στη Βουλή και να μας εκχωρήσει ότι αρμοδιότητα θέλει. Και στην επιτροπή της Βουλής θα κληθούν οι συνδικαλιστικοί φορείς του άλλου υπουργείου (όχι της δημ.αστυνομίας, αφού δεν θα είναι εισηγητής το ΥΠΕΣ) που βέβαια θα δώσουν τις ευλογίες τους αφού θα διώξουν αρμοδιότητες από πάνω τους. Αν αύριο λοιπόν καπνίσει στον Υπ. πολιτισμού να φυλάμε την Ακρόπολη, να δεις που θα φυλάμε την Ακρόπολη (και οι φύλακες του ΥΠΠΟ παραδίπλα θα λιάζονται). Πόσο καλά εφαρμόζονται οι παλιές αρμοδιότητες για να εκχωρηθούν νέες; Μήπως πρέπει να μιλήσουμε για αναθεώρηση κάποιων αρμοδιοτήτων, με ενδεχόμενη κατάργηση μερικών και ανάληψη ίσως κάποιων άλλων; Μια τέτοια κουβέντα μπορεί να γίνει μόνο στην επιτροπή δημόσιας διοίκησης στη Βουλή υπεύθυνη για τις αρμοδιότητες της δημοτικής αστυνομίας, και όχι στην επιτροπή κοινωνικών υποθέσεων που είναι υπεύθυνη για θέματα δημόσιας υγείας, αλλά όχι για θέματα δημ.αστυνομίας.
Έχουμε αρμόδιο υπουργείο;
Όχι γιατί νόμιζα οτί είμαστε ΟΤΑ, δηλαδή ανήκουμε απλά στην επιστασία του υπουργείου Εσωτερικών και δεν είμαστε υπάλληλοι κανενός υπουργείου συγκεκριμένα, άρα πάντα κατά την ταπεινή μου γνώμη, οποιοδήποτε υπουργείο μπορεί να νομοθετήσει και να μεταφέρει αρμοδιότητες στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, με απαράβατο όρο όμως να μεταφερθούν και οι ανάλογοι πόροι. Κατά τα άλλα συνάδελφοι εξ Αθηνών κινηθείτε νομικά εγκαίρως για να μας "προστατεύσετε" και μη μένετε μόνο στα λόγια γιατί εκτίθεστε.
"οποιοδήποτε υπουργείο μπορεί να νομοθετήσει και να μεταφέρει αρμοδιότητες στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, με απαράβατο όρο όμως να μεταφερθούν και οι ανάλογοι πόροι."
Λάθος: Μόνο το Υπουργείο Εσωτερικών μπορεί να νομοθετήσει και να μεταφέρει αρμοδιότητες στη Τοπική Αυτιδιοίκηση.
Λοιπόν φίλε μου, σύμφωνα με έγκριτο νομικό το ιστολόγιο της Αθήνας μάλλον δεν έχει δίκιο. Με την απόδοση αρμοδιότητας από το ΥΥΚΑ έχουμε παραβίαση της αρχής της "καλής νομοθέτησης", η οποία όμως δεν αποτελεί δεσμευτικό κανόνα. Με απλά λόγια: ο νόμος δεν νομοθετήθηκε σωστά, όμως είναι νόμος της Βουλής και ισχύει. Σου μεταφέρω το σκεπτικό του:
Πρόκειται όμως για μια παρατήρηση περί παραβίασης της αρχής της "καλής νομοθέτησης" (good legislation), καθόσον το πρόβλημα συνδέεται με την νομοτεχνική αρτιότητα των ρυθμίσεων και την ευχερή πρόσβαση του πολίτη στη νομοθεσία. Δυστυχώς, η αρχή της "καλής νομοθέτησης" δεν αποτελεί ακόμη έναν δεσμευτικό νομικό κανόνα, ώστε να μιλάμε για "παράνομη ρύθμιση" όταν μια πρόσθετη αρμοδιότητα δεν προστίθεται στο κείμενο του "οργανωτικού νόμου", αλλά σε κάποιο παράπλευρο νομοθέτημα.
Συνεπώς, μάλλον δεν χρειάζεται καν τροποποίηση στον 3731, το σημείο δηλαδή όπου θα μπορούσε να γίνει μια επαναδιαπραγμάτευση στις αρμοδιότητες που ασκούμε, και το σημείο για το οποίο προκαλέσαμε τον θόρυβο.
Σήμερα λοιπόν είναι το Υπουργείο Υγείας που μας φορτώνει μία αρμοδιότητά του, ετοιμαστείτε για το επόμενο.
"Λάθος: Μόνο το Υπουργείο Εσωτερικών μπορεί να νομοθετήσει και να μεταφέρει αρμοδιότητες στη Τοπική Αυτοδιοίκηση."
Και το διάβασες που; ....
Και σύμφωνα με το ΣΤΕ 30/03/2010:
"Πρώτα θα ερωτώνται οι ΟΤΑ και μετά θα τους ανατίθενται αρμοδιότητες. Στην απόφαση αυτή κατέληξε το Συμβούλιο της Επικρατείας, το οποίο με την υπ' αριθμόν 506/2010 απόφασή του έκρινε παράνομο και ως εκ τούτου άκυρο το προεδρικό διάταγμα 93/2008, το οποίο προέβλεπε τη μεταφορά πολεοδομικών αρμοδιοτήτων στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αιτωλοακαρνανίας.
Σύμφωνα με την κρίση του ανώτατου ακυρωτικού δικαστηρίου, πριν τη μεταφορά αρμοδιοτήτων από τα διάφορα υπουργεία στους οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α' και β' βαθμού πρέπει να προηγείται ερώτημα για το αν μπορούν να αναλάβουν το "βάρος" τους και να υπάρχει παράλληλη μεταφορά αντίστοιχων κρατικών πόρων, όπως προβλέπουν οι συνταγματικές διατάξεις και οι αρχές της διοικητικής και οικονομικής αυτοτέλειας των ΟΤΑ.
Καταλήγουν δε οι δικαστές ότι πρέπει να ακυρωθεί ως παράνομο το Π.Δ. 93/2008, καθώς δεν προηγήθηκε της εκδόσεώς του η γνώμη της νομαρχιακής αυτοδιοίκησης Αιτωλοακαρνανίας για τη μεταβίβαση των επίμαχων πολεοδομικών αρμοδιοτήτων και δεν μεταφέρθηκαν συγχρόνως σε αυτή οι αναγκαίοι πόροι για την άσκηση των συγκεκριμένων αρμοδιοτήτων."
Αν δε το καταλάβατε ακόμη διαβάστε!!!
Οι αρμοδιότητες της ΤΑ καθορίζονται στον κώδικα δήμων και κοινοτήτων, νόμος με υπογραφές 10 υπουργών που εισηγείται το Υπουργείο Εσωτερικών.
Για να καταλάβετε με απλά ελληνικά σας εξηγώ ότι για να είναι ένας νόμος, που δίνει αρμοδιότητες στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, νόμιμος πρέπει να δίνει αντίστοιχους πόρους και πρίν την ψήφισή του να ερωτηθεί ο εν λόγω ΟΤΑ. (Όλα τα παραπάνω ισχύουν ανεξαρτήτως του υπουργείου που νομοθετεί) Για τον 3868/2010 ρωτήθηκε η ΚΕΔΚΕ και συμφώνησε (γιατί για να αρνηθεί έπρεπε να το κάνει αιτιολογημένα), δόθηκαν οι αντίστοιχοι πόροι και τέλος οι αντίστοιχες αρμοδιότητες.
Άρα είναι νόμιμος.
Με τις υγείες μας.
Μα ο νόμος 3868 δεν επικαλείται έγγραφο της ΚΕΔΚΕ! Δηλαδή δεν υπάρχει αυτό που λες, σύφωνη γνώμη της ΚΕΔΚΕ.
Ο Κώδικας Δήμων & κοινοτήτων που ανέφερα εγώ έχει γνώμη της ΚΕΔΚΕ καθώς συμμετέχουν 2 μέλη της ΚΕΔΚΕ στην επιτροπή εργασίας για το νόμο, και γίνεται μνεία στην επιτροπή στο άρθρο 1 αυτού: "ο οποίος έχει συνταχθεί από την Επιτροπή, που συγκροτήθηκε, κατ’ εξουσιοδότηση της παρ. 2 του άρθρου 14 του ν. 3242/2004 (ΦΕΚ 102 A΄), με την υπ’
αριθμ. 35442/6.9.2004 απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης (ΦΕΚ 1395 Β΄), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει". Στην επιτροπή αυτή συμμετέχουν τα 2 μέλη της ΚΕΔΚΕ.
Επίσης έτσι όπως το γράφεις καταλαβαίνω ότι κάποιος ΟΤΑ μονομερώς μπορεί να πάρει μια αρμοδιότητα, αν ισχύουν οι συνθηκες που επικαλείσαι!
Τέλος πάντων, όλα αυτά δεν έχουν σημασία αφού για τη δημοτική αστυνομία που μιλάμε μόνο η λέξη "προχειρότητα" υπερκαλύπτει κάθε κουβέντα που κάνουμε.
Δημοσίευση σχολίου