Πέμπτη 2 Ιουλίου 2009

Ποδηλατόδρομους 12 Χιλ/τρων σχεδιάσε και υλοποιεί άμεσα ο Δ. Θεσ/νίκης

Τη βόλτα τους με ποδήλατο στην πλατεία Αριστοτέλους, στον περιβάλλοντα χώρο του Λευκού Πύργου, στην παλιά και στη νέα παραλία, αλλά και σε κεντρικούς οδικούς άξονες θα απολαμβάνουν πολύ σύντομα οι Θεσσαλονικείς, καθώς μέσα στις προσεχείς είκοσι ημέρες αρχίζουν τα έργα για την κατασκευή του πρώτου δικτύου ποδηλατοδρόμων μέσα στην πόλη.

Συμφωνα με τον σχεδιασμό θα κατασκευαστούν ποδηλατόδρομοι σε συνολικό μήκος δώδεκα χιλιομέτρων από την παραλία μέχρι την Αγίου Δημητρίου και από την Αγγελάκη μέχρι τη Δωδεκανήσου. “Στόχος μας είναι να βάλουμε το ποδήλατο στην καθημερινότητα των Θεσσαλονικέων, ώστε να προωθηθούν εναλλακτικοί τρόποι μετακινήσεων, φιλικοί προς το περιβάλλον”, ανέφερε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Δημοτικών Έργων και Κυκλοφορίας του δήμου Θεσσαλονίκης Βαγγέλης Δημητρίου.

Ο σχετικός διαγωνισμός που προκηρύχθηκε από τον δήμο Θεσσαλονίκης για την κατασκευή του πρώτου δικτύου ποδηλατοδρόμων ολοκληρώθηκε και μέσα στις επόμενες δέκα ημέρες αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση με τον ανάδοχο του έργου.


“Οι κατασκευαστικές εργασίες, οι οποίες ξεκινούν πολύ άμεσα, προβλέπεται να ολοκληρωθούν τον ερχόμενο Οκτώβριο”, επισήμανε ο κ. Δημητρίου, σημειώνοντας ότι ο προϋπολογισμός του έργου (περίπου 1,5 εκατ. ευρώ) θα καλυφθεί κατά 75% από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και κατά 25% από εθνικούς πόρους, στο πλαίσιο του επιχειρησιακού προγράμματος “Σιδηρόδρομοι - Αεροδρόμια - Αστικές Συγκοινωνίες” του υπουργείου Μεταφορών.


Σύμφωνα με τον κ. Δημητρίου, κατά τη διάρκεια του θέρους οι εργασίες θα επικεντρωθούν στα τμήματα του ποδηλατόδρομου, τα οποία θα αναπτυχθούν κατά μήκος κεντρικών δρόμων της πόλης. “Προσπάθειά μας είναι να περιορίσουμε στο ελάχιστο την πιθανότητα πρόκλησης οχλήσεων προς τους θεσσαλονικείς οδηγούς, κατά τη διάρκεια εκτέλεσης των έργων. Για τον λόγο αυτό οι εργασίες, για τις οποίες θα απαιτηθεί κατάληψη ενός μικρού τμήματος της αντίστοιχης λωρίδας κυκλοφορίας των δρόμων, θα εξελιχθούν κατά τους θερινούς μήνες και σε ώρες χαμηλού κυκλοφοριακού φόρτου”, επισήμανε ο αντιδήμαρχος Δημοτικών Έργων και Κυκλοφορίας.


ΣΕ ΜΗΚΟΣ ΔΩΔΕΚΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΩΝ

Σύμφωνα με όσα προβλέπει η σχετική μελέτη, το βασικό τμήμα του ποδηλατόδρομου θα αναπτύσσεται στον παραλιακό άξονα της πόλης, σε μήκος 4,4 χιλιομέτρων από το Μέγαρο Μουσικής μέχρι και το λιμάνι.

Δίκτυο ποδηλατοδρόμων θα διαμορφωθεί ακόμη στον άξονα της Αριστοτέλους (700μ.), στον πεζόδρομο της Δημητρίου Γούναρη (600μ.), στο πάρκο του Ξαρχάκου (350μ.) και στις οδούς Αγγελάκη (500μ.), Εθνικής Αμύνης (450μ.), Καυταντζόγλου (500μ.), Σαλαμίνος (180μ.), Πολυτεχνείου (550μ.), Αναγεννήσεως (650μ.), Δωδεκανήσου (350μ.) και Στρατηγού Καλλάρη (150μ.).
Ένα μεγάλο τμήμα του ποδηλατόδρομου θα διατρέχει την οδό Αγίου Δημητρίου σε μήκος 1,7 χιλιομέτρων από το ύψος της Εθνικής Αμύνης μέχρι και την Κατσιμίδη, ενώ ανάλογη υποδομή θα δημιουργηθεί και στη λεωφόρο Στρατού, σε μήκος 650 μ.

Ποδηλάτες: "Καλό το μέτρο, αλλά χρειάζεται επέκταση"

Καταρχήν θετικά αντιμετωπίζουν και οι ποδηλάτες της πόλης τη σχεδιαζόμενη δημιουργία του πρώτου δικτύου ποδηλατοδρόμων. Σύμφωνα, πάντως, με τον βαλκανιονίκη της ποδηλασίας και ιδρυτή της ομάδας “bikerespect” Κώστα Σιμελίδη, απαιτείται επέκταση του δικτύου, ώστε να εξυπηρετηθούν ακόμη καλύτερα οι Θεσσαλονικείς που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν το ποδήλατο για τις καθημερινές μετακινήσεις τους. Προς αυτή την κατεύθυνση, όπως σημείωσε ο κ. Σιμελίδης, σε συνεργασία με συγκοινωνιολόγο προετοιμάζεται ένα πακέτο προτάσεων που θα κατατεθεί προς συζήτηση στον δήμο Θεσσαλονίκης.

Στο μεταξύ, σε επόμενη φάση από πλευράς δήμου Θεσσαλονίκης σχεδιάζεται να αγοραστούν περίπου 1.000 ποδήλατα με ειδικά συστήματα κλειδώματος, αλλά και εντοπισμού, τα οποία θα διατίθενται δωρεάν στη χρήση των κατοίκων και των επισκεπτών της πόλης για τη διευκόλυνσή τους κατά τις μετακινήσεις τους.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Πριν γίνουν ποδηλατόδρομοι ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ένα νομοθετικό πλαίσιο Κοκ κι όχι κουτουράδες και προχειρότητες!
Βγάζετε στο δρόμο άσχετους ποδηλατάδες, ανασφάλιστους, ανωνυμους χωρις πινακίδες κυκλοφοριας και πιτσιρικάδες που τρεχουν αναμεσα σε πεζους και πεφτουν επάνω τους!
Οταν γίνονται ατυχήματα ποιος φταίει και ποιος αποζημιώνει?