Σχόλιο : Ένα άρθρο, από τα πολλά που γράφονται κατά καιρούς για το κυκλοφοριακό της πόλης μας, το οποίο όμως ξεχωρίζει αφενός γιατί περιγράφει το πρόβλημα στην πραγματική του διάσταση αφετέρου αντλεί πληροφορίες από όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές.Παράλληλα μας δίνει και δυο "ειδήσεις" που έχουν τη δική τους σημασία. Πρώτον η παραδοχή του Διευθυντή της Τροχαίας Θεσσαλονίκης ότι ο έλεγχος της παράνομης στάθμευσης γίνεται μόλις με 2 δίκυκλα και ένα γερανό, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι το βάρος του ελέγχου της παράνομης στάθμευσης έχει πέσει εδώ και καιρό αποκλειστικά στη Δημοτική Αστυνομία. Δεύτερη "είδηση" η προώθηση από πλευράς Δήμου νέου συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης και μάλιστα σε όλες τις δημοτικές κοινότητες.Η πληροφορία αυτή βέβαια μας βάζει σε σκέψεις, όσον αφορά τον διαχειριστή αυτού του συστήματος αλλά και της πρακτικής των τελευταίων μηνών εγκατάλειψης των ελέγχων ειδικά στην περιοχή Θ2, όπου παρά την ύπαρξη ζώνης στάθμευσης μονίμων κατοίκων δεν πραγματοποιούνται έλεγχοι με αποτέλεσμα η στάθμευση να είναι ανεξέλεγκτη.Επειδή η συγκεκριμένη πρακτική ( εγκατάλειψη-απαξίωση-ξεπούλημα) είναι πλέον γνωστή, εμείς θα παρακολουθούμε το θέμα από κοντά και θα ενημερώνουμε για οτιδήποτε προκύψει και είναι εις βάρος των συμφερόντων των κατοίκων της πόλης μας.
Κυκλοφοριακό μπάχαλο επικρατεί σχεδόν καθημερινά στη Θεσσαλονίκη, αφού οι δρόμοι της πόλης εξακολουθούν να μετατρέπονται σε απέραντο πάρκινγκ. Μπορεί...
ο όγκος των οχημάτων που κυκλοφορούν καθημερινά στους δρόμους να έχει μειωθεί σημαντικά, ωστόσο δε συμβαίνει το ίδιο με το φαινόμενο της ανεξέλεγκτης στάθμευσης, η οποία «ανθεί». Η τιμή της βενζίνης μπορεί να έχει «σκαρφαλώσει» σε δυσθεώρητα ύψη, φρενάροντας τις άσκοπες μετακινήσεις. Πολλά αυτοκίνητα μπορεί να έχουν σχεδόν παροπλιστεί, αφού μετακινούνται σπάνια. Η κυκλοφορία μπορεί να έχει μειωθεί αισθητά. Οι μετακινήσεις μπορεί να έχουν περιοριστεί. Όφελος όμως για το κυκλοφοριακό δεν υπάρχει...
Γιατί; Διότι η κρίση συνέτεινε στο να αδειάσουν και τα πάρκινγκ στη Θεσσαλονίκη, τα οποία είναι αλήθεια ότι ποτέ δεν είχαν γνωρίσει ακμή. Όμως σήμερα τα πάρκινγκ... στενάζουν, αφού, παρά τις προσφορές, οι πληρότητές τους είναι πολύ χαμηλές. Επιπλέον, λόγω των πεζοδρομήσεων στις οποίες προχωρά ο δήμος Θεσσαλονίκης στο κέντρο της πόλης, αλλά και της μετατροπής οδών σε ήπιας κυκλοφορίας, μειώθηκαν οι θέσεις στάθμευσης -νόμιμες και παράνομες- παρά την οδό και τα οχήματα «στριμώχνονται» σε λιγότερους δρόμους. Έτσι, η πλειοψηφία των πολιτών από αυτούς που εξακολουθούν να μετακινούνται με ΙΧ σταθμεύει οπουδήποτε, σε διπλή, ακόμα και τριπλή σειρά, προκαλώντας μύρια προβλήματα στη λειτουργία της πόλης.
Όπως και να 'χει, τα παράνομα σταθμευμένα οχήματα, ακόμα και σε κεντρικότατους δρόμους, κάνουν... πάρτι και η Θεσσαλονίκη καθημερινά μετατρέπεται σε αδιάβατη πόλη. Τα παράνομα διπλοπαρκαρισμένα, πολλές φορές και τριπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα, καταλαμβάνουν κάθε σπιθαμή ελεύθερου χώρου. Αν μέσα σε όλα αυτά προστεθεί και η ελλιπής αστυνόμευση, τότε συμπληρώνεται το... παζλ του μπάχαλου στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.
Για... χαώδη κατάσταση στους δρόμους της Θεσσαλονίκης κάνει λόγο ο γενικός γραμματέας του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΘ, Κώστας Αγγελούδης, που τονίζει ότι τα διπλοπαρκαρισμένα είναι... παντού. «Υπάρχουν ώρες της ημέρας που η κίνηση χτυπάει κόκκινο. Δεν υπάρχει δρόμος από τον οποίο να μπορεί να περάσει αστικό λεωφορείο σε συνεχή ροή κυκλοφορίας, τόσο στο κέντρο της πόλης, όσο και γύρω από αυτό. Θα πρέπει επιτέλους να γίνει κατανοητό ότι Θεσσαλονίκη δεν είναι μόνο η Τσιμισκή και η Μητροπόλεως, αν και πολλές ώρες της ημέρας και σε αυτούς τους δρόμους υπάρχει πρόβλημα. Ειδικά από τις 10 το πρωί μέχρι τη 1 το μεσημέρι, και από τις 5 μέχρι τις 7 το απόγευμα, επικρατεί... πανικός. Όμως και γύρω από το κέντρο, η κατάσταση είναι τραγική και οι δρόμοι θυμίζουν ζούγκλα», περιγράφει ο κ. Αγγελούδης.
Επισημαίνει ότι η λεωφορειολωρίδα που υπάρχει στον άξονα Εθνικής Αντιστάσεως – Β. Ολγας – Β. Γεωργίου, που αποτελεί την ανατολική είσοδο προς το κέντρο της Θεσσαλονίκης, είναι παραδομένη στα ταξί, τα φορτηγά, αλλά και κάθε είδους οχήματα που σταματούν ή σταθμεύουν εντός. Μπάχαλο επικρατεί και στον άξονα της Κωνσταντίνου Καραμανλή, ενώ η κατάσταση δεν είναι καλύτερη στα δυτικά. Ετσι, τόσο στη Μοναστηρίου, όσο και στην οδό Λαγκαδά, οι πολίτες... στενάζουν.
Ο κ. Αγγελούδης μιλά και για το «πείραμα» που έγινε στην οδό Μητροπόλεως, όπου τοποθετήθηκαν πασσαλάκια, προκειμένου να διαχωρίζεται, και άρα να προστατεύεται, η λεωφορειολωρίδα από τον υπόλοιπο δρόμο. Με την εφαρμογή του μέτρου τα διπλοπαρκαρισμένα οχήματα «εξαφανίστηκαν» από το δρόμο, ενώ ο χρόνος διέλευσης των λεωφορείων από τη Μητροπόλεως έπεσε τουλάχιστον στο μισό. «Το... καλό ωστόσο διήρκεσε για πολύ λίγο, αφού πολύ σύντομα οχήματα συνέχισαν να παρκάρουν αριστερά, στη λωρίδα διέλευσης και έτσι οι υπόλοιποι μπαινοβγαίνουν στη λεωφορειολωρίδα, κάνοντας διαρκώς σλάλομ, με τις καθυστερήσεις να έχουν επανέλθει», επισημαίνει ο γραμματέας του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΘ.
Σε όλο αυτό το μπάχαλο, σημαντικό μερίδιο ευθύνης έχουν και τα ταξί. Λόγω της πρωτοφανούς αναδουλειάς που πλήττει τον κλάδο, τα ταξί μετατρέπουν σε αυτοσχέδιες πιάτσες τους κεντρικούς δρόμους της πόλης. Είναι γνωστή, για παράδειγμα, σε όλους η εικόνα της τεράστιας ουράς που σχηματίζουν στην πιάτσα της οδού Μητροπόλεως, στο ύψος του ναού. Η πιάτσα αυτή εκτείνεται στην πράξη όχι μόνο και στην οδό Αγίας Σοφίας, αλλά φτάνει ακόμα και μέχρι την Τσιμισκή! Ανάλογη είναι η κατάσταση και στην Τσιμισκή, αλλά και στη Β. Όλγας, όπου τα ταξί σταθμεύουν στη λεωφορειολωρίδα.
Ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Θεσσαλονίκης «Ο Ερμής», Κώστας Γιαννακάκης, παραδέχεται ότι τα ταξί αποτελούν μέρος του προβλήματος. «Είναι γεγονός ότι και τα ταξί, σε αυτή την περίοδο της κρίσης και της αναδουλειάς, μην έχοντας άλλες επιλογές, δημιουργούν αυτοσχέδιες πιάτσες και προκαλούν πρόβλημα στην κυκλοφορία. Ψάχνουμε για λύσεις και συζητάμε με το δήμο Θεσσαλονίκης ώστε να ελαχιστοποιηθούν τα προβλήματα αυτά», υπογραμμίζει ο κ. Γιαννακάκης.
Η κατάσταση πολλές φορές τείνει να γίνει ανεξέλεγκτη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η οδός Αγίου Δημητρίου, όπου στο μεγαλύτερο μήκος της τα οχήματα παρκάρουν και από τις δύο πλευρές του δρόμου, σε δύο και τρεις λωρίδες, αφήνοντας τελικά ελεύθερη μόλις μία λωρίδα για την κυκλοφορία. Δικαίως, λοιπόν, η Αγίου Δημητρίου αποτελεί ένα... μαρτυρικό δρόμο για διέλευση.
Η κατάσταση όμως είναι αφόρητη και στους κάθετους δρόμους της Θεσσαλονίκης, όπως είναι για παράδειγμα η Δωδεκανήσου. Εκεί, υπάρχει και από τις δύο πλευρές της οδού ποδηλατόδρομος. Τα αυτοκίνητα σταθμεύουν και από τα δεξιά, και από τα αριστερά, δίπλα στους ποδηλατόδρομους. Έτσι, μετά βίας μένει μία λωρίδα για τους διερχόμενους. Και όπως είναι επόμενο, οι καθυστερήσεις, τα μποτιλιαρίσματα και ο χαμένος χρόνος στους δρόμους αποτελούν καθημερινότητα και ρουτίνα για τους οδηγούς.
Οι δημοτικοί αστυνομικοί Θεσσαλονίκης γίνονται καθημερινά αποδέκτες καταγγελιών από ποδηλάτες για κλεισμένους ποδηλατόδρομους. Είναι χαρακτηριστικό ότι 50 κλήσεις, από τις περίπου 500 που βεβαιώνονται σε καθημερινή βάση, αφορούν στάθμευση μέσα ή ακριβώς δίπλα στους λίγους ποδηλατόδρομους που διαθέτει η Θεσσαλονίκη. Τα μεγαλύτερα προβλήματα, υπό την έννοια ότι παράνομες σταθμεύσεις μέσα στον ποδηλατόδρομο καταγράφονται διαρκώς, σημειώνονται στις οδούς Στρατηγού Καλλάρη, Ναυάρχου Κουντουριώτη, Πολυτεχνείου, Σαλαμίνος και Δωδεκανήσου.
Αλλά και στους άλλους δρόμους, όπου δεν υπάρχουν ποδηλατόδρομοι, η κατάσταση είναι τραγική. Στην Παύλου Μελά, για παράδειγμα, ειδικά στο τμήμα της από την Παλαιών Πατρών Γερμανού μέχρι την Τσιμισκή, ποτέ δεν μπήκε τάξη. Απέραντο πάρκινγκ θυμίζουν και άλλοι δρόμοι, όπως η Ιωνος Δραγούμη, η Ερμού, η Ιασονίδου, η Αλεξάνδρου Σβώλου, οι λεωφόροι Νίκης και Στρατού, η Κωνσταντινουπόλεως κ.ά.
Πάντως, υπάρχει ένας κεντρικός δρόμος στη Θεσσαλονίκη, όπου κανείς δεν παρκάρει, αλλά και ούτε διανοείται να το πράξει, παρότι δεν αστυνομεύεται. Πρόκειται για την οδό Εγνατία, όπου τα έργα του μετρό έχουν αναλάβει να... κάνουν δύσκολη τη ζωή των οδηγών, αφού η διαδρομή που ακολουθούν είναι γεμάτη από σλάλομ.
Οι τροχονόμοι και οι δημοτικοί αστυνομικοί Θεσσαλονίκης μπορεί να διατείνονται ότι κόβουν κλήσεις, όμως είναι ολοφάνερο ότι η... μπάλα έχει χαθεί. Σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις, οι παραβάσεις βεβαιώνονται με φειδώ, προκειμένου να μην επιβαρυνθούν και άλλο οι πολίτες που υποφέρουν οικονομικά.
Επιπλέον, το έργο των δημοτικών αστυνομικών γίνεται μέρα με τη μέρα πιο δύσκολο, αφού εντείνονται οι διαμαρτυρίες των πολιτών για τη βεβαίωση παραβάσεων. Είναι άλλωστε γνωστή η εικόνα πολιτών οι οποίοι προσπαθούν άλλοτε με το καλό -πετάχτηκα στο γιατρό για πέντε λεπτά (έστω κι αν δεν υπάρχει γύρω ιατρείο)- κι άλλοτε με φωνές και έντονες διαμαρτυρίες, να αποφύγουν την κλήση. Εξάλλου, κάποιες ώρες της μέρας, σε ορισμένους δρόμους γίνεται αστυνόμευση. Όμως μόλις απομακρυνθούν οι δημοτικοί αστυνομικοί, τα αυτοκίνητα ξεφυτρώνουν πάλι σαν τα μανιτάρια.
Στο μεταξύ, ένα νέο... όπλο κατά της παράνομης στάθμευσης απέκτησε πρόσφατα η Δημοτική Αστυνομία Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για 20 «δαγκάνες», οι οποίες εφαρμόζουν στα παράνομα σταθμευμένα αυτοκίνητα και τα ακινητοποιούν, χωρίς ο ιδιοκτήτης τους να μπορεί να τα μετακινήσει. Και επειδή η διαδικασία απεμπλοκής του οχήματος είναι... επίπονη, το μέτρο αναμένεται να συμβάλει στην αλλαγή της νοοτροπίας των πολιτών, αφού ο παραβάτης που θα την «πατήσει» μια φορά, θα σκεφτεί διπλά και τριπλά να ξαναπαρκάρει παράνομα.
Η Τροχαία Θεσσαλονίκης, από την άλλη, όπως επισημαίνει ο διευθυντής Τροχαίας, Θόδωρος Τυριακίδης, δίνει τη μάχη απέναντι στην παράνομη στάθμευση με δύο δίκυκλα και ένα γερανό, ενώ δόκιμοι τροχονόμοι διώχνουν τα διπλοπαρκαρισμένα, χωρίς να βεβαιώνουν πρόστιμα. «Το κυκλοφοριακό πρόβλημα οφείλεται, κατά κύριο λόγο, στο ότι υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα που δεν τα ''σηκώνουν'' οι δρόμοι της Θεσσαλονίκης και επιδεινώνεται από τις παράνομες σταθμεύσεις. Η κατάσταση χειροτέρεψε, καθώς τα οχήματα που πηγαίνουν στα πάρκινγκ έχουν ελαττωθεί σημαντικά, λόγω της οικονομικής κρίσης», υπογραμμίζει ο κ. Τυριακίδης.
Στο μεταξύ, τη δημιουργία ενός νέου συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης, το οποίο θα εφαρμόζεται όχι μόνο στο κέντρο της πόλης, αλλά σε όλες τις περιοχές, προωθεί ο δήμος Θεσσαλονίκης, προκειμένου να βελτιωθεί το κυκλοφοριακό. Όπως εξηγεί ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος Θεσσαλονίκης σε θέματα κυκλοφοριακού, συγκοινωνιολόγος Γιώργος Δημαρέλος, βρίσκεται σε εξέλιξη, από το Ινστιτούτο Μεταφορών, η εκπόνηση μελέτης για την αλλαγή του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης, σε όλες τις δημοτικές κοινότητες. «Μεταξύ άλλων, εξετάζεται το ενδεχόμενο χορήγησης κάρτας κατοίκου στους κατοίκους όλων των περιοχών της Θεσσαλονίκης. Με το μέτρο αυτό, οι κάτοικοι μιας περιοχής θα μπορούν να σταθμεύουν σε αυτή δωρεάν, ενώ ταυτόχρονα οι επισκέπτες θα ωθούνται να χρησιμοποιήσουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς», επισημαίνει ο κ. Δημαρέλος, ο οποίος υπογραμμίζει ότι το νέο σύστημα αναμένεται να συμβάλει στη βελτίωση της αστυνόμευσης της παράνομης στάθμευσης.
Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι με το νέο σύστημα ο οδηγός θα πληρώνει για τον πραγματικό χρόνο στάθμευσης του οχήματός του. Αν δηλαδή παρκάρει για δέκα λεπτά, θα πληρώνει για δέκα λεπτά και όχι για μία ώρα. «Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο οδηγός που θέλει να σταθμεύσει για λίγη ώρα θα πληρώσει εύκολα ένα χαμηλό αντίτιμο, σε σχέση με το ρίσκο ενός προστίμου. Η δικαιότερη τιμολογιακή πολιτική πιστεύουμε ότι θα συμβάλει στην καλύτερη λειτουργία του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης», καταλήγει ο κ. Δημαρέλος.
Αναδημοσίευση από thestival.gr Πηγή : Αγγελιοφόρος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου