Σάββατο 2 Ιουνίου 2012

Έμποροι Θεσ/νίκης: ΟΧΙ σε πρόταση Μπουτάρη για πεζοδρόμηση Τσιμισκή

Αρνητικοί στην πρόταση του δημάρχου Θεσσαλονίκης να πεζοδρομήσει την οδό Τσιμισκή στο κέντρο της πόλης, εμφανίζονται οι περισσότεροι επαγγελματίες που λειτουργούν τα καταστήματά τους στην περιοχή, όπως προκύπτει από σχετική έρευνα της Αναπτυξιακής Εταιρείας του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ), η οποία δημοσιεύτηκε σήμερα. Η έρευνα διεξάχθηκε στο διάστημα 10-22 Μαΐου 2012 και από τις 143 επιχειρήσεις που κλήθηκαν να απαντήσουν σε σχετικό ερωτηματολόγιο, ποσοστό 10% εξ αυτών, δηλαδή οι 14, αποφάσισαν να μην συμμετέχουν.

Από τους 129 επιχειρηματίες που συμμετείχαν στην έρευνα, το 62% απάντησε ότι δεν θεωρεί ότι η πεζοδρόμηση της οδού Τσιμισκή θα συντελέσει στην αποδοτικότητα της επιχείρησής του, έναντι 34,1% που δήλωσαν θετικοί σε ένα τέτοιο εγχείρημα, ενώ ποσοστό 3,9%, τόνισε ότι δεν μπορεί να γνωρίζει ποια θα είναι τα αποτελέσματα ενός τέτοιου Project.
Όσοι τάχθηκαν υπέρ της πεζοδρόμησης της συγκεκριμένης οδού, προέταξαν ως λόγους την αισθητική και τη μείωση ρύπων και επιβάρυνσης του περιβάλλοντος, ενώ αυτοί που εξέφρασαν την αντίθεσή τους, προέβαλαν τα εξής επιχειρήματα: κυκλοφοριακό, έλλειψη υποδομών και χώρων στάθμευσης, απουσία αστυνόμευσης και αποτυχία της πεζοδρόμησης της οδού Αγίας Σοφίας.

Στο μεταξύ, λόγω επισήμανσης καταστηματαρχών επί της οδού Τσιμισκή, ότι η πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας λειτούργησε δυσμενώς στην απόδοση των καταστημάτων, έγινε σχετική έρευνα. Μεταξύ των 35 καταστηματαρχών που λειτουργούν επί της Αγίας Σοφίας, δέχθηκαν να απαντήσουν οι 27. Από τις απαντήσεις τους προκύπτει ότι η πεζοδρόμηση δεν επηρέασε ιδιαίτερα τα καταστήματα, αφού οι θετικές και αρνητικές απαντήσεις είναι σχεδόν ισότιμες και έτσι δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ούτε αποτυχημένη, αλλά ούτε και επιτυχημένη η πρωτοβουλία.

Στο πλαίσιο αυτό, βάσει της καταγραμμένης γνώμης και θέσης των ίδιων των επιχειρηματιών, από την Αναπτυξιακή του ΕΕΘ επισημαίνεται ότι «θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για πεζοδρόμηση χωρίς προβλήματα, μόνο εάν τηρηθούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις». Αυτές, όπως καταγράφονται στην ανακοίνωση είναι μεταξύ άλλων οι εξής: να δημιουργηθούν περιμετρικά του κέντρου χώροι στάθμευσης που να καλύψουν τις συνολικές ανάγκες με συμβολικό αντίτιμο, να δημιουργηθούν δομές με τις οποίες θα διευκολύνονται οι καταναλωτές να μετακινούνται, να υπάρξει κυκλοφοριακή μελέτη, με την οποία να προβλέπεται πού θα διοχετευθούν τα οχήματα πού θα κινούνται από ανατολικά προς δυτικά και να επισπευτεί η υλοποίηση του μετρό Θεσσαλονίκης.

(Αναδημοσίευση απο: aftodioikisi.gr)

Δεν υπάρχουν σχόλια: