Παρουσιάζονται και τα δικαιώματα των πολιτών και των επιχειρήσεων
Τον «οδηγό ορθής διοικητικής συμπεριφοράς» και τον οδηγό με τα δικαιώματα πολιτών και επιχειρήσεων στις συναλλαγές τους με τις δημόσιες υπηρεσίες, παρουσίασε χθες Πέμπτη 5/4 ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Δημήτρης Ρέππας.
Ο οδηγός ορθής διοικητικής συμπεριφοράς συντάχθηκε σε συνεργασία με τον Συνήγορο του Πολίτη. Πρόκειται για ένα κείμενο αρχών που απευθύνεται σε δημόσιους υπαλλήλους και αφορά τις σχέσεις τους με τους πολίτες.
Ουσιαστικά, όπως σημείωσε ο κ. Ρέππας, «τυποποιεί το σύγχρονο επαγγελματικό προφίλ των δημόσιων λειτουργών» και «θέτει τις προδιαγραφές πρότυπης συμπεριφοράς». Επιδιώκεται, μάλιστα, «μία νέα ποιοτική σχέση πολιτών και δημόσιων υπαλλήλων».
- Προσδιορίζονται τα επαγγελματικά χαρακτηριστικά των δημόσιων λειτουργών.
- Περιγράφονται με σαφήνεια οι κανόνες συμπεριφοράς και οι υποχρεώσεις των δημόσιων υπαλλήλων.
- Διατυπώνονται οι θεμελιώδεις αρχές που διασφαλίζουν την ουσιαστική, ποιοτική εξυπηρέτηση του πολίτη, χωρίς γραφειοκρατία.
- Παρουσιάζονται οι αρχές που πρέπει να προσδιορίζουν τη συμπεριφορά των πολιτών προς τους δημόσιους υπαλλήλους.
Το φυλλάδιο με τα δικαιώματα πολιτών και επιχειρήσεων στις συναλλαγές τους με τις δημόσιες υπηρεσίες, αποτελεί έναν οδηγό με τα βασικά δικαιώματα πολιτών και επιχειρήσεων με στόχο να διευκολύνεται ο ενδιαφερόμενος στην άσκησή τους με ορθό και αποτελεσματικό τρόπο.
Έτσι, καταγράφεται περιληπτικά η νομοθεσία για τα δικαιώματα του πολίτη και τα διοικητικά όργανα κατά περίπτωση.
Τι προβλέπει συγκεκριμένα σε μερικές από τις 49 σελίδες του ο οδηγός για τη συμπεριφορά των δημοσίων υπαλλήλων; Έχουμε και λέμε:
- Έχει επιμελημένη και ευπρεπή εμφάνιση.
- Απευθύνεται στους πολίτες στον πληθυντικό.
- Δεν καπνίζει.
- Δεν ακούει μουσική… εκτός αν αυτή προέρχεται από το ηχητικό σύστημα της υπηρεσίας.
- Αν (και μόνο σε αυτή την περίπτωση) προκύψει σοβαρός λόγος για να διακόψει την επικοινωνία του με τους πολίτες, ο δημόσιος υπάλληλος οφείλει να ζητήσει συγγνώμη από τον πολίτη και να παρακαλέσει άλλον συνάδελφό του να συνεχίσει τη συναλλαγή.
- Αντιμετωπίζει με διακριτικότητα και ευαισθησία τους πολίτες, ιδιαίτερα όταν βρίσκονται σε κατάσταση πένθους, σύγχυσης, ψυχικού κλονισμού ή όταν ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες (π.χ. άνεργοι, ηλικιωμένοι ή αναλφάβητοι)
- Διευκολύνει τους πολίτες αντλώντας ο ίδιος από το διαδίκτυο τις κρίσιμες ή ζητούμενες πληροφορίες, ή τους καθοδηγεί ώστε να τις αναζητήσουν μόνοι τους.
- Σε περίπτωση απώλειας φακέλου που αφορά υπόθεση πολίτη οφείλει να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την επανασύστασή του.
- Καταβάλλει κάθε προσπάθεια ώστε να εξυπηρετεί τους πολίτες αμέσως, δηλ. κατά την πρώτη προσέλευσή τους στην υπηρεσία, προκειμένου να αποφεύγεται η ταλαιπωρία μιας δεύτερης επίσκεψης, εφόσον η φύση του αιτήματος το επιτρέπει.
- Eξυπηρετεί τους πολίτες κατά το ωράριο που έχει ορίσει η υπηρεσία του (...) παραμένοντας και πέραν του ισχύοντος χρόνου εργασίας, εφόσον έκτακτες και εξαιρετικές υπηρεσιακές ανάγκες το επιβάλλουν.
- Δεν πρέπει να κάνει εξωϋπηρεσιακή χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή του (ή αλλιώς... ξεχάστε το facebook εν ώρα υπηρεσίας).
Διαβάστε εδώ όλο τον «οδηγό».
(Αναδημοσίευση από : dimastin.blogspot.com)
Διαβάστε εδώ όλο τον «οδηγό».
(Αναδημοσίευση από : dimastin.blogspot.com)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου