Με αφορμή τα πολλά e-mails που δεχτήκαμε τον τελευταίο διάστημα στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του ιστολογίου μας για το θέμα των μετατάξεων, ζητήσαμε, από τον δικηγόρο και διδάσκοντα συνταγματικό δίκαιο στην σχολή Δ.Α. της Πτολεμαΐδας, Θαλή Μέλφο, στα πλαίσια της συνεχιζόμενης συνεργασίας μας, να συντάξει και να μας αποστείλει ένα άρθρο που να αφορά και να καλύπτει όλο το φάσμα των μετατάξεων εντός της Δημοτικής Αστυνομίας όπως αυτό διαμορφώνεται μετά την ψήφιση του Ν. 4024/2011 (ΦΕΚ 226/27-11-2011) με τίτλο "Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, ενιαίο μισθολόγιο − βαθμολόγιο, εργασιακή εφεδρεία και άλλες διατάξεις εφαρμογής του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2012−2015".
Διαβάστε το πολύ ενδιαφέρον κείμενο :
Τις τελευταίες μέρες αρκετοί συνάδελφοί σας επικοινώνησαν μαζί μου για να ρωτήσουν εάν ο πρόσφατος νόμος 4024/2011 «Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, ενιαίο μισθολόγιο - βαθμολόγιο, εργασιακή εφεδρεία και άλλες διατάξεις εφαρμογής του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2012-2015» (Φ.Ε.Κ. Α’ 226/27.10.2011) συνεπάγεται την κατάργηση της δυνατότητας μετάταξης των Δημοτικών Αστυνομικών σε άλλο Δήμο, ακόμη και μετά την πάροδο οκταετίας από το διορισμό, ή σε ανώτερη κατηγορία. Η ανησυχία αυτή πηγάζει από το γεγονός ότι για τη μετάταξη απαιτείται κενή οργανική θέση στο Δήμο υποδοχής και με το νέο νόμο καταργούνται οι υπάρχουσες κατά την έναρξη ισχύος του νόμου κενές οργανικές θέσεις των Ο.Τ.Α., με κάποιες εξαιρέσεις.
Ωστόσο, η κατάργηση όλων των κενών οργανικών θέσεων δεν συνεπάγεται ότι στο εξής αποκλείονται οι μετατάξεις και αυτό γιατί, με άλλη διάταξη του νέου νόμου (άρθρο 35 παρ. 5), επιτρέπεται η μετάθεση ή μετάταξη υπαλλήλου και χωρίς να υπάρχει κενή οργανική θέση στην υπηρεσία, τον κλάδο ή τον φορέα που μετατάσσεται ή μετατίθεται, με ταυτόχρονη μεταφορά της θέσης που κατέχει ο υπάλληλος. Το γεγονός ότι η συγκεκριμένη διάταξη αναφέρει τη φράση «περιλαμβανομένων των μετατάξεων των άρθρων 69, 70 και 72 του Υπαλληλικού Κώδικα», ενώ δεν αναφέρεται στις αντίστοιχες διατάξεις του Κώδικα Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (ν. 3584/2007), δεν θεωρώ ότι έγινε με σκοπό να επιτρέπονται μόνον οι μετατάξεις των υπαλλήλων που υπάγονται στον Υπαλληλικό Κώδικα και όχι και εκείνων που υπάγονται στον ΚΔΚΥ
Το πρόβλημα επομένως δεν είναι η κατάργηση των κενών οργανικών θέσεων. Το πρόβλημα παραμένει (σε ό,τι αφορά τη μετάταξη σε άλλο Δήμο) το γεγονός ότι, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 3731/20008, η μετάταξη Δημοτικού Αστυνομικού σε άλλο Δήμο εξαρτάται από τη σύμφωνη γνώμη του Δημάρχου της οργανικής θέσης και των οικείων υπηρεσιακών συμβουλίων (με εξαίρεση τη μετάταξη σε παραμεθόρια περιοχή, για την οποία αρκεί η σύμφωνη γνώμη του Δημάρχου του Δήμου υποδοχής). Με άλλα λόγια, εάν ένας Δημοτικός Αστυνομικός που έχει συμπληρώσει οκταετία από το διορισμό του, υποβάλει αίτηση για μετάταξη σε άλλο Δήμο, για την πραγματοποίηση της μετάταξης θα πρέπει να πάρει τη σύμφωνη γνώμη του Δημάρχου της οργανικής θέσης και των δύο υπηρεσιακών συμβουλίων των εμπλεκόμενων Δήμων.
Αντίθετα, η μετάταξη σε ανώτερη κατηγορία, για την οποία απαιτείται απλή γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου, εξακολουθεί να επιτρέπεται, και μάλιστα χωρίς να απαιτείται πλέον κενή οργανική θέση της ανώτερης κατηγορίας.
Συμπερασματικά, ο νέος νόμος δεν καταργεί τις μετατάξεις, αντίθετα μάλλον τις απλουστεύει, καθώς δεν απαιτείται πλέον ως προϋπόθεση η ύπαρξη κενής οργανικής θέσης στο Δήμο υποδοχής. Όσο όμως διατηρείται η εξάρτηση από τη σύμφωνη γνώμη του Δημάρχου της οργανικής θέσης και των δύο υπηρεσιακών συμβουλίων, η μετάταξη θα παραμένει θεωρητική δυνατότητα, καθώς τα αρμόδια όργανα έχουν από το νόμο τη δυνατότητα να απορρίπτουν αιτήσεις για μετάταξη ακόμη και μετά την πάροδο της οκταετίας από το διορισμό.
Θαλής Μέλφος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου