Σύμφωνο συνεργασίας μεταξύ του δήμου Θεσσαλονίκης και του υπουργείου Μεταφορών υπεγράφη σήμερα (σσ. χθες), με στόχο την επίλυση κυκλοφοριακών προβλημάτων που ταλαιπωρούν την πόλη
Ο συντονισμός των δυνάμεών τους για την επίλυση κυκλοφοριακών προβλημάτων που ταλαιπωρούν τη Θεσσαλονίκη με εξειδικευμένα μέτρα και ρυθμίσεις μικρής κλίμακας, αλλά μεγάλης αποτελεσματικότητας, που θα προωθηθούν μέσω ενός Συμφώνου Συνεργασίας μεταξύ του Δήμου Θεσσαλονίκης και του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων αποφασίστηκε σήμερα (σσ. χθες), κατά τη διάρκεια ευρείας σύσκεψης στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, συζητήθηκε η δημιουργία πέντε νέων λεωφορειολωρίδων στις οδούς Λ. Στρατού, Παπαναστασίου, Αγγελάκη, Εθν. Αντιστάσεως και Γ. Παπανδρέου (Ανθέων). Διερευνήθηκαν οι ενδεχόμενες πηγές χρηματοδότησης, ενώ η κατασκευή τους, την οποία θα αναλάβει ο Δήμος Θεσσαλονίκης, υπολογίζεται να ξεκινήσει το ερχόμενο φθινόπωρο. Από πλευράς Δήμου ζητήθηκε να μεταφερθεί η αρμοδιότητα καθορισμού λεωφορειολωρίδων στον Δήμο, χωρίς να απαιτείται η εμπλοκή της Κεντρικής Διοίκησης.
Συζητήθηκε, επίσης, η δυνατότητα της άμεσης απομάκρυνσης των διπλοπαρκαρισμένων αυτοκινήτων με γερανοφόρα οχήματα, ενώ καθολικής αποδοχής έτυχε η πρόταση για υπερδιπλασιασμό της τιμής των προστίμων που επιβάλλονται για παράνομη στάθμευση, την οποία ανέλαβε να προωθήσει ο Υφυπουργός στο νέο ΚΟΚ που θα ψηφιστεί στη Βουλή το φθινόπωρο. Αντίστοιχη μεταχείριση επιφυλάσσεται και για τα παρανόμως παρκαρισμένα σε πεζοδρόμια και πεζοδρόμους δίκυκλα, για τα οποία συμφωνήθηκε η εξασφάλιση χώρων στάθμευσης αντίστοιχων με εκείνους των ΙΧ σε μη κεντρικές οδούς. Για την εξασφάλιση των απαραίτητων γερανοφόρων ο Δήμος Θεσσαλονίκης εξετάζει την περίπτωση της αξιοποίησης ιδιωτικών μέσων, στο πλαίσιο σχετικής σύμβασης μεταξύ του Δήμου και ιδιωτών.
Τάξη και στο καθεστώς των φορτοεκφορτώσεων αναμένεται να μπει με την απόφαση που λήφθηκε από κοινού για κατάθεση ολοκληρωμένης πρότασης από πλευράς του Δήμου Θεσσαλονίκης σχετικά με τα ωράρια φορτοεκφόρτωσης. Η πρόταση θα προκύψει έπειτα από επεξεργασίες της Ομάδας Εργασίας Βιώσιμης Κινητικότητας του Δήμου και διαβούλευση με τους επαγγελματικούς φορείς που εμπλέκονται στην τροφοδοσία των καταστημάτων. Για τις πιάτσες ταξί αποφασίστηκε η κατασκευή επτά επιπλέον χώρων προσωρινής στάθμευσης σύμφωνα με τις προτάσεις του Σωματείου που εκπροσωπεί τον κλάδο, ενώ δρομολογείται ο επανασχεδιασμός των σημερινών ποδηλατοδρόμων και ειδικότερα η αντικατάσταση του ποδηλατοδρόμου κατά μήκος της Παλιάς Παραλίας με την αριστερή λωρίδα της Λ.Νίκης που σήμερα καταλαμβάνεται από σταθμευμένα αυτοκίνητα και η ταυτόχρονο επέκταση του πεζοδρομίου της Παλιάς Παραλίας στο ύψος της πλατείας Αριστοτέλους για την αποτροπή της παράνομης στάθμευσης.
Για την δημιουργία συνθηκών ασφαλούς μετάβασης στα σχολεία, ο υφυπουργός Μεταφορών, Σ.Βούγιας, δεσμεύτηκε να αναλάβει το Υπουργείο τη χρηματοδότηση μελετών, ύψους 30.000 Ευρώ, για την εφαρμογή δακτυλίου οδικής ασφάλειας γύρω από έξι σχολικά συγκροτήματα (ένα σε κάθε δημοτική κοινότητα) του Δήμου Θεσσαλονίκης. Την υλοποίηση των αστικών αναπλάσεων μικρής κλίμακας πέριξ των σχολείων θα υλοποιήσει ο Δήμος Θεσσαλονίκης.
«Στόχος είναι το νοικοκύρεμα του κυκλοφοριακού χάους. Η συνεργασία του Υπουργείου με τον Δήμο είναι αυτονόητη, καθώς έχουμε κοινές προσεγγίσεις. Αυτό που θα επιδιώξουμε μέσω του Συμφώνου Συνεργασίας είναι να είμαστε γρήγοροι και αποτελεσματικοί», δήλωσε ο κ. Βούγιας.
«Υπάρχει σύμπτωση απόψεων για το τι πρέπει να γίνει προκειμένου να επανέλθει η πόλη σε μία ανθρώπινη κατάσταση. Όμως, ό,τι και να κάνουμε εμείς, αν δεν συνειδητοποιήσει ο πολίτης πως πρέπει να συνεισφέρει και ο ίδιος προκειμένου να γίνει καλύτερη η ζωή του, το αποτέλεσμα θα είναι ανίσχυρο. Η κοινωνική συνείδηση και η συμμετοχή στην προσπάθεια βελτίωσης της ζωής στην πόλη είναι απαραίτητη», ανέφερε ο κ. Μπουτάρης.
Στην σύσκεψη, όπου συζητήθηκαν θέματα σχετικά με την κυκλοφορία στην πόλη, μετείχαν ο Υφυπουργός, Σπύρος Βούγιας, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, Παναγιώτης Αβραμόπουλος, οι Αντιδήμαρχοι Αστικού Σχεδιασμού, Πολεοδομίας και Δικτύων, Ανδρέας Κουράκης, Περιβάλλοντος, Ποιότητας Ζωής και Πρασίνου, Κωνσταντίνος Ζέρβας, Νεολαίας, Αθλητισμού και Εθελοντισμού, Μαρία Πασχαλίδου, οι εντεταλμένοι Σύμβουλοι του Δήμου Θανάσης Παππάς και Γιώργος Δημαρέλος και ο πρόεδρος του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ), Παναγιώτης Παπαϊωάννου.
(Αναδημοσίευση από : voria.gr)
Συζητήθηκε, επίσης, η δυνατότητα της άμεσης απομάκρυνσης των διπλοπαρκαρισμένων αυτοκινήτων με γερανοφόρα οχήματα, ενώ καθολικής αποδοχής έτυχε η πρόταση για υπερδιπλασιασμό της τιμής των προστίμων που επιβάλλονται για παράνομη στάθμευση, την οποία ανέλαβε να προωθήσει ο Υφυπουργός στο νέο ΚΟΚ που θα ψηφιστεί στη Βουλή το φθινόπωρο. Αντίστοιχη μεταχείριση επιφυλάσσεται και για τα παρανόμως παρκαρισμένα σε πεζοδρόμια και πεζοδρόμους δίκυκλα, για τα οποία συμφωνήθηκε η εξασφάλιση χώρων στάθμευσης αντίστοιχων με εκείνους των ΙΧ σε μη κεντρικές οδούς. Για την εξασφάλιση των απαραίτητων γερανοφόρων ο Δήμος Θεσσαλονίκης εξετάζει την περίπτωση της αξιοποίησης ιδιωτικών μέσων, στο πλαίσιο σχετικής σύμβασης μεταξύ του Δήμου και ιδιωτών.
Τάξη και στο καθεστώς των φορτοεκφορτώσεων αναμένεται να μπει με την απόφαση που λήφθηκε από κοινού για κατάθεση ολοκληρωμένης πρότασης από πλευράς του Δήμου Θεσσαλονίκης σχετικά με τα ωράρια φορτοεκφόρτωσης. Η πρόταση θα προκύψει έπειτα από επεξεργασίες της Ομάδας Εργασίας Βιώσιμης Κινητικότητας του Δήμου και διαβούλευση με τους επαγγελματικούς φορείς που εμπλέκονται στην τροφοδοσία των καταστημάτων. Για τις πιάτσες ταξί αποφασίστηκε η κατασκευή επτά επιπλέον χώρων προσωρινής στάθμευσης σύμφωνα με τις προτάσεις του Σωματείου που εκπροσωπεί τον κλάδο, ενώ δρομολογείται ο επανασχεδιασμός των σημερινών ποδηλατοδρόμων και ειδικότερα η αντικατάσταση του ποδηλατοδρόμου κατά μήκος της Παλιάς Παραλίας με την αριστερή λωρίδα της Λ.Νίκης που σήμερα καταλαμβάνεται από σταθμευμένα αυτοκίνητα και η ταυτόχρονο επέκταση του πεζοδρομίου της Παλιάς Παραλίας στο ύψος της πλατείας Αριστοτέλους για την αποτροπή της παράνομης στάθμευσης.
Για την δημιουργία συνθηκών ασφαλούς μετάβασης στα σχολεία, ο υφυπουργός Μεταφορών, Σ.Βούγιας, δεσμεύτηκε να αναλάβει το Υπουργείο τη χρηματοδότηση μελετών, ύψους 30.000 Ευρώ, για την εφαρμογή δακτυλίου οδικής ασφάλειας γύρω από έξι σχολικά συγκροτήματα (ένα σε κάθε δημοτική κοινότητα) του Δήμου Θεσσαλονίκης. Την υλοποίηση των αστικών αναπλάσεων μικρής κλίμακας πέριξ των σχολείων θα υλοποιήσει ο Δήμος Θεσσαλονίκης.
«Στόχος είναι το νοικοκύρεμα του κυκλοφοριακού χάους. Η συνεργασία του Υπουργείου με τον Δήμο είναι αυτονόητη, καθώς έχουμε κοινές προσεγγίσεις. Αυτό που θα επιδιώξουμε μέσω του Συμφώνου Συνεργασίας είναι να είμαστε γρήγοροι και αποτελεσματικοί», δήλωσε ο κ. Βούγιας.
«Υπάρχει σύμπτωση απόψεων για το τι πρέπει να γίνει προκειμένου να επανέλθει η πόλη σε μία ανθρώπινη κατάσταση. Όμως, ό,τι και να κάνουμε εμείς, αν δεν συνειδητοποιήσει ο πολίτης πως πρέπει να συνεισφέρει και ο ίδιος προκειμένου να γίνει καλύτερη η ζωή του, το αποτέλεσμα θα είναι ανίσχυρο. Η κοινωνική συνείδηση και η συμμετοχή στην προσπάθεια βελτίωσης της ζωής στην πόλη είναι απαραίτητη», ανέφερε ο κ. Μπουτάρης.
Στην σύσκεψη, όπου συζητήθηκαν θέματα σχετικά με την κυκλοφορία στην πόλη, μετείχαν ο Υφυπουργός, Σπύρος Βούγιας, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, Παναγιώτης Αβραμόπουλος, οι Αντιδήμαρχοι Αστικού Σχεδιασμού, Πολεοδομίας και Δικτύων, Ανδρέας Κουράκης, Περιβάλλοντος, Ποιότητας Ζωής και Πρασίνου, Κωνσταντίνος Ζέρβας, Νεολαίας, Αθλητισμού και Εθελοντισμού, Μαρία Πασχαλίδου, οι εντεταλμένοι Σύμβουλοι του Δήμου Θανάσης Παππάς και Γιώργος Δημαρέλος και ο πρόεδρος του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ), Παναγιώτης Παπαϊωάννου.
(Αναδημοσίευση από : voria.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου