Σε ένα «σφιχτό» τεχνικό πρόγραμμα, ύψους 28,2 εκατ. ευρώ, για τις πέντε διευθύνσεις αιχμής (Κατασκευών, Αρχιτεκτονικών Μελετών, Κυκλοφορίας, Οδοποιίας και Ηλεκτρολογικού) προχώρησε για το 2011 η αντιδημαρχία Αστικού Σχεδιασμού, Πολεοδομίας και Δικτύων. Το ποσό αυτό είναι το μισό από αυτό που προϋπολογίστηκε πέρυσι για το τεχνικό πρόγραμμα του 2010 (ανερχόταν σε 56 εκατ. ευρώ), γεγονός αναμενόμενο με δεδομένη και την προεκλογική δέσμευση του δημάρχου Γιάννη Μπουτάρη ότι την τρέχουσα χρονιά οι πολίτες δε θα πρέπει να περιμένουν έργα.
Το τεχνικό πρόγραμμα έρχεται σήμερα προς έγκριση στο δημοτικό συμβούλιο του δήμου Θεσσαλονίκης.
Αιχμή του δόρατος στο τεχνικό πρόγραμμα της διεύθυνσης Κατασκευών είναι δύο έργα.
Πρώτον, η ανάπλαση του δεύτερου κομματιού της Νέας Παραλίας Θεσσαλονίκης (από τους ναυταθλητικούς ομίλους μέχρι το Λευκό Πύργο), έργο που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και προϋπολογίζεται να απορροφήσει φέτος 8,5 εκατ. ευρώ). Δεύτερον, η ανάπλαση του διατηρητέου κτιρίου των πρώην δημοτικών σφαγείων στα δυτικά της πόλης, με προϋπολογισμό 1.350.000 ευρώ, έργο που θα χρηματοδοτηθεί και πάλι από το ΕΣΠΑ και θα δημοπρατηθεί την ερχόμενη εβδομάδα.
Στο πρόγραμμα εγγράφονται επίσης έργα με προϋπολογισμό μόλις... ενός ευρώ, όπως η ανάπλαση ζώνης πρασίνου κατά μήκος των βυζαντινών τειχών, η ανάπλαση της πλατείας Χρηματιστηρίου, η ανάπλαση της πλατείας Αριστοτέλους, η προμήθεια και εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων σε υφιστάμενα σχολικά κτίρια, η επιστέγαση του κολυμβητηρίου της Τούμπας, η ανάπλαση της πλατείας Διοικητηρίου. Τα έργα αυτά επαναλαμβάνονταν σχεδόν εκνευριστικά σε όλα τα τεχνικά προγράμματα των προηγούμενων ετών, πλην όμως ποτέ δεν υλοποιούνταν. «Αποφασίσαμε να εγγράψουμε και εμείς τα έργα αυτά στο τεχνικό μας πρόγραμμα, πλην όμως με ενδεικτικό προϋπολογισμό μόλις ενός ευρώ, καθώς επιθυμούμε εντός του έτους να εξασφαλίσουμε τη χρηματοδότησή τους, τίποτα όμως δεν είναι σίγουρο», εξηγεί ο κ. Κουράκης.
Επέκταση ποδηλατόδρομου
Σε ό,τι αφορά τη διεύθυνση Κυκλοφορίας, ο προϋπολογισμός για τα έργα αυτεπιστασίας που θα εκτελεστούν ανέρχεται σε 925.000 ευρώ. Στα έργα αυτά, πέραν των συντηρήσεων που γίνονται κάθε χρόνο (οριζόντια και κάθετη σήμανση, σηματοδότες κ.ά.), περιλαμβάνεται η επέκταση του ποδηλατόδρομου κατά 5 χλμ., με προϋπολογισμό 200.000 ευρώ και η εφαρμογή νέων μεθόδων οριζόντιας σήμανσης σε διάφορες οδούς της πόλης με υλικά φιλικά προς το περιβάλλον (με 100.000 ευρώ). Τα εργολαβικά έργα ανέρχονται στα 158.000 ευρώ και περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων σηματοδότηση σε διασταυρώσεις κ.ά.
«Με στόχο τη βιώσιμη κινητικότητα μέσα στην πόλη, επιθυμούμε να λειτουργήσει σωστά ο υφιστάμενος ποδηλατόδρομος. Παράλληλα, όμως, θα επεκτείνουμε κατά 5 χλμ. το δίκτυο αυτό, με στόχο να λειτουργήσει ως δίκτυο μεταφοράς. Για παράδειγμα, θα κατασκευάσουμε ποδηλατόδρομο στις κάθετες προς την Παραλία οδούς, όπως την Πέτρου Συνδίκα», τονίζει ο κ. Κουράκης.
Δίνεται, επίσης, έμφαση στη δημιουργία «καθαρών» οικοπέδων, τα οποία θα χαρακτηριστούν ως χώροι στάθμευσης. «Σήμερα, έχουμε καταγράψει 12 υπαίθρια πάρκινγκ του δήμου, τα οποία όμως δεν είναι πάντα χαρακτηρισμένα για στάθμευση», προσθέτει.
Σε επίπεδο μελετών, δίνεται έμφαση σε μελέτες μείωσης ενεργειακής κατανάλωσης (εξοικονόμηση ενέργειας) των δημοτικών κτιρίων και των κοινόχρηστων εγκαταστάσεων (με προϋπολογισμό 30.000 ευρώ), αλλά και σε πολεοδομικές μελέτες για περιοχές όπως τα Τροχιοδρομικά και το Κρυονέρι.
Επίσης, σύμφωνα με τον κ. Κουράκη, ο δήμος θα κάνει τέσσερις μελέτες για προσθήκες αιθουσών σε υπάρχοντα σχολικά κτίρια, που θα χρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ, ενώ σε συνεργασία με τον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων θα εκπονηθούν μελέτες για ανέγερση τριών σχολείων.
«Στόχος μας είναι με ένα ποσό ύψους 1,5 εκατ. ευρώ να προχωρήσουμε στην ωρίμανση μελετών για έργα, τα οποία θα προσπαθήσουμε του χρόνου να εντάξουμε σε διάφορα προγράμματα», εξηγεί ο αντιδήμαρχος.
Παράλληλα, 1,18 εκατ. ευρώ προϋπολογίζονται για τη διεύθυνση Ηλεκτρολογικού, στο οποίο έχουν εγγραφεί κάποια έργα που συνεχίζονται, όπως ο ηλεκτροφωτισμός των οδών Κηφισιάς και Ρωσσίδη στα όρια των δήμων Θεσσαλονίκης – Καλαμαριάς, ο ηλεκτροφωτισμός οδών του κέντρου λόγω υπογειώσεων του δικτύου της ΔΕΗ, η ψηφιακή καταγραφή και αποτύπωση του δικτύου ηλεκτροφωτισμού κ.ά.
Τα νέα έργα
Εντυπωσιακά μεγάλα έργα δεν περιλαμβάνονται στο νέο τεχνικό πρόγραμμα του δήμου. Οπως τονίζει ο κ. Κουράκης, «η λογική είναι ως αντιδημαρχία να δώσουμε έμφαση στη βελτίωση της κινητικότητας, της απρόσκοπτης κυκλοφορίας των πολιτών, αλλά και των παρεμβάσεων στις γειτονιές». Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται έργα όπως η ανάπλαση της περιοχής Καρακάση, η οποία θα χρηματοδοτηθεί από το λεγόμενο πράσινο κονδύλι του υπουργείου Περιβάλλοντος (στην ουσία από τα πρόστιμα που επιβάλλονται για τους ημιυπαίθριους, μέσω των δήμων). «Για το δήμο Θεσσαλονίκης το ποσό αυτό ανέρχεται σε 4,1 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα περισσότερα θα δοθούν για την ανάπλαση της Καρακάση και τα υπόλοιπα για να πληρωθούν οι αποζημιώσεις απαλλοτριώσεων στην οδό Επταπυργίου», επισημαίνει ο αντιδήμαρχος.
Διεύρυνση πεζοδρομίων
Στα έργα οδοποιίας, με προϋπολογισμό 7 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνονται έργα όπως συντηρήσεις πεζοδρομίων στις δημοτικές κοινότητες, κατασκευή ραμπών για άτομα με κινητικά προβλήματα και τοποθέτηση αποτρεπτικών εμποδίων και κιγκλιδωμάτων στα πεζοδρόμια, προκειμένου να αποτρέπεται η παράνομη στάθμευση. «Προχωράμε σε μείωση των ασφαλτοστρώσεων και δίνουμε έμφαση σε πεζοδρόμια, με στόχο να κάνουμε πιο εύκολη την κυκλοφορία των κατοίκων σε αυτήν την πόλη. Αυτή είναι γενικότερα η φιλοσοφία μας και με βάση αυτήν καταρτίσαμε το τεχνικό πρόγραμμα για το 2011», καταλήγει ο κ. Κουράκης.
(Πηγή : agelioforos.gr)
Αιχμή του δόρατος στο τεχνικό πρόγραμμα της διεύθυνσης Κατασκευών είναι δύο έργα.
Πρώτον, η ανάπλαση του δεύτερου κομματιού της Νέας Παραλίας Θεσσαλονίκης (από τους ναυταθλητικούς ομίλους μέχρι το Λευκό Πύργο), έργο που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και προϋπολογίζεται να απορροφήσει φέτος 8,5 εκατ. ευρώ). Δεύτερον, η ανάπλαση του διατηρητέου κτιρίου των πρώην δημοτικών σφαγείων στα δυτικά της πόλης, με προϋπολογισμό 1.350.000 ευρώ, έργο που θα χρηματοδοτηθεί και πάλι από το ΕΣΠΑ και θα δημοπρατηθεί την ερχόμενη εβδομάδα.
Στο πρόγραμμα εγγράφονται επίσης έργα με προϋπολογισμό μόλις... ενός ευρώ, όπως η ανάπλαση ζώνης πρασίνου κατά μήκος των βυζαντινών τειχών, η ανάπλαση της πλατείας Χρηματιστηρίου, η ανάπλαση της πλατείας Αριστοτέλους, η προμήθεια και εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων σε υφιστάμενα σχολικά κτίρια, η επιστέγαση του κολυμβητηρίου της Τούμπας, η ανάπλαση της πλατείας Διοικητηρίου. Τα έργα αυτά επαναλαμβάνονταν σχεδόν εκνευριστικά σε όλα τα τεχνικά προγράμματα των προηγούμενων ετών, πλην όμως ποτέ δεν υλοποιούνταν. «Αποφασίσαμε να εγγράψουμε και εμείς τα έργα αυτά στο τεχνικό μας πρόγραμμα, πλην όμως με ενδεικτικό προϋπολογισμό μόλις ενός ευρώ, καθώς επιθυμούμε εντός του έτους να εξασφαλίσουμε τη χρηματοδότησή τους, τίποτα όμως δεν είναι σίγουρο», εξηγεί ο κ. Κουράκης.
Επέκταση ποδηλατόδρομου
Σε ό,τι αφορά τη διεύθυνση Κυκλοφορίας, ο προϋπολογισμός για τα έργα αυτεπιστασίας που θα εκτελεστούν ανέρχεται σε 925.000 ευρώ. Στα έργα αυτά, πέραν των συντηρήσεων που γίνονται κάθε χρόνο (οριζόντια και κάθετη σήμανση, σηματοδότες κ.ά.), περιλαμβάνεται η επέκταση του ποδηλατόδρομου κατά 5 χλμ., με προϋπολογισμό 200.000 ευρώ και η εφαρμογή νέων μεθόδων οριζόντιας σήμανσης σε διάφορες οδούς της πόλης με υλικά φιλικά προς το περιβάλλον (με 100.000 ευρώ). Τα εργολαβικά έργα ανέρχονται στα 158.000 ευρώ και περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων σηματοδότηση σε διασταυρώσεις κ.ά.
«Με στόχο τη βιώσιμη κινητικότητα μέσα στην πόλη, επιθυμούμε να λειτουργήσει σωστά ο υφιστάμενος ποδηλατόδρομος. Παράλληλα, όμως, θα επεκτείνουμε κατά 5 χλμ. το δίκτυο αυτό, με στόχο να λειτουργήσει ως δίκτυο μεταφοράς. Για παράδειγμα, θα κατασκευάσουμε ποδηλατόδρομο στις κάθετες προς την Παραλία οδούς, όπως την Πέτρου Συνδίκα», τονίζει ο κ. Κουράκης.
Δίνεται, επίσης, έμφαση στη δημιουργία «καθαρών» οικοπέδων, τα οποία θα χαρακτηριστούν ως χώροι στάθμευσης. «Σήμερα, έχουμε καταγράψει 12 υπαίθρια πάρκινγκ του δήμου, τα οποία όμως δεν είναι πάντα χαρακτηρισμένα για στάθμευση», προσθέτει.
Σε επίπεδο μελετών, δίνεται έμφαση σε μελέτες μείωσης ενεργειακής κατανάλωσης (εξοικονόμηση ενέργειας) των δημοτικών κτιρίων και των κοινόχρηστων εγκαταστάσεων (με προϋπολογισμό 30.000 ευρώ), αλλά και σε πολεοδομικές μελέτες για περιοχές όπως τα Τροχιοδρομικά και το Κρυονέρι.
Επίσης, σύμφωνα με τον κ. Κουράκη, ο δήμος θα κάνει τέσσερις μελέτες για προσθήκες αιθουσών σε υπάρχοντα σχολικά κτίρια, που θα χρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ, ενώ σε συνεργασία με τον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων θα εκπονηθούν μελέτες για ανέγερση τριών σχολείων.
«Στόχος μας είναι με ένα ποσό ύψους 1,5 εκατ. ευρώ να προχωρήσουμε στην ωρίμανση μελετών για έργα, τα οποία θα προσπαθήσουμε του χρόνου να εντάξουμε σε διάφορα προγράμματα», εξηγεί ο αντιδήμαρχος.
Παράλληλα, 1,18 εκατ. ευρώ προϋπολογίζονται για τη διεύθυνση Ηλεκτρολογικού, στο οποίο έχουν εγγραφεί κάποια έργα που συνεχίζονται, όπως ο ηλεκτροφωτισμός των οδών Κηφισιάς και Ρωσσίδη στα όρια των δήμων Θεσσαλονίκης – Καλαμαριάς, ο ηλεκτροφωτισμός οδών του κέντρου λόγω υπογειώσεων του δικτύου της ΔΕΗ, η ψηφιακή καταγραφή και αποτύπωση του δικτύου ηλεκτροφωτισμού κ.ά.
Τα νέα έργα
Εντυπωσιακά μεγάλα έργα δεν περιλαμβάνονται στο νέο τεχνικό πρόγραμμα του δήμου. Οπως τονίζει ο κ. Κουράκης, «η λογική είναι ως αντιδημαρχία να δώσουμε έμφαση στη βελτίωση της κινητικότητας, της απρόσκοπτης κυκλοφορίας των πολιτών, αλλά και των παρεμβάσεων στις γειτονιές». Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται έργα όπως η ανάπλαση της περιοχής Καρακάση, η οποία θα χρηματοδοτηθεί από το λεγόμενο πράσινο κονδύλι του υπουργείου Περιβάλλοντος (στην ουσία από τα πρόστιμα που επιβάλλονται για τους ημιυπαίθριους, μέσω των δήμων). «Για το δήμο Θεσσαλονίκης το ποσό αυτό ανέρχεται σε 4,1 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα περισσότερα θα δοθούν για την ανάπλαση της Καρακάση και τα υπόλοιπα για να πληρωθούν οι αποζημιώσεις απαλλοτριώσεων στην οδό Επταπυργίου», επισημαίνει ο αντιδήμαρχος.
Διεύρυνση πεζοδρομίων
Στα έργα οδοποιίας, με προϋπολογισμό 7 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνονται έργα όπως συντηρήσεις πεζοδρομίων στις δημοτικές κοινότητες, κατασκευή ραμπών για άτομα με κινητικά προβλήματα και τοποθέτηση αποτρεπτικών εμποδίων και κιγκλιδωμάτων στα πεζοδρόμια, προκειμένου να αποτρέπεται η παράνομη στάθμευση. «Προχωράμε σε μείωση των ασφαλτοστρώσεων και δίνουμε έμφαση σε πεζοδρόμια, με στόχο να κάνουμε πιο εύκολη την κυκλοφορία των κατοίκων σε αυτήν την πόλη. Αυτή είναι γενικότερα η φιλοσοφία μας και με βάση αυτήν καταρτίσαμε το τεχνικό πρόγραμμα για το 2011», καταλήγει ο κ. Κουράκης.
(Πηγή : agelioforos.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου