Αναδημοσίευση άρθρου
Τη χρήση φυσικού αερίου για την κίνηση όχι μόνο του στόλου των απορριμματοφόρων, αλλά και του συνόλου των οχημάτων του, προωθεί ο δήμος Θεσσαλονίκης, ο οποίος θα συνεργαστεί για το θέμα αυτό με τη Δημόσια Επιχείρηση Αερίου (ΔΕΠΑ). Το πρώτο βήμα είναι η υπογραφή ενός μνημονίου κατανόησης και συνεργασίας, θέμα το οποίο θα συζητηθεί στην προσεχή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης τη Δευτέρα.
Η νέα διοίκηση του δήμου έχει ήδη εκφράσει τη βούλησή της να αναλάβει «πράσινες» πρωτοβουλίες, που θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην πόλη. Στο πλαίσιο αυτό, προωθεί τη συνεργασία της με τη ΔΕΠΑ, η οποία έχει ήδη κατασκευάσει και λειτουργεί από δεκαετίας δύο σταθμούς πλήρωσης οχημάτων με φυσικό αέριο στο νομό Αττικής, εξυπηρετώντας σήμερα 400 λεωφορεία και περίπου 110 απορριμματοφόρα διάφορων δήμων.
Περαιτέρω συνεργασία
Με το μνημόνιο που αναμένεται να υπογραφεί εφόσον λάβει την έγκριση του δημοτικού συμβουλίου, ο δήμος Θεσσαλονίκης και η ΔΕΠΑ θα εξετάσουν από κοινού τις δυνατότητες χρήσης του φυσικού αερίου ως καυσίμου για την κίνηση οχημάτων και εφόσον αυτό είναι επιχειρηματικά εφικτό να προχωρήσουν σε περαιτέρω συνεργασία.
Συγκεκριμένα, τα δύο μέρη θα προωθήσουν το φυσικό αέριο ως καύσιμο στο στόλο των απορριμματοφόρων και γενικά των οχημάτων του δήμου Θεσσαλονίκης, είτε με την αντικατάσταση παλαιών οχημάτων με νέα ή με τη μετατροπή των κινητήρων των υφιστάμενων οχημάτων σε κινητήρες καύσης διπλού καυσίμου. Επίσης, θα προωθηθεί η χρήση του ως καυσίμου των οχημάτων σε υπουργεία και λοιπούς τοπικούς φορείς, καθώς και η διερεύνηση χρηματοδότησης από κοινοτικά ή άλλα προγράμματα για αγορά νέων απορριμματοφόρων και οχημάτων φυσικού αερίου και για αντικατάσταση των κλασικών κινητήρων με κινητήρες φυσικού αερίου. Επίσης, προβλέπεται η εγκατάσταση πρατηρίου ή πρατηρίων ανεφοδιασμού φυσικού αερίου σε χώρο ιδιοκτησίας του δήμου Θεσσαλονίκης (εντός ή εκτός των ορίων του).
Η ΔΕΠΑ αναλαμβάνει την υποστήριξη προς το δήμο Θεσσαλονίκης σε ό,τι αφορά την ενημέρωση των υπηρεσιών και των υπαλλήλων του, αλλά και σε ό,τι αφορά τις κοστολογικές μελέτες και τις απαραίτητες χρηματοοικονομικές αναλύσεις.
Το μνημόνιο συνεργασίας προβλέπει ότι για την υλοποίηση αυτών των εργασιών θα συστηθεί μικτή επιτροπή αποτελούμενη από εκπροσώπους του δήμου και της ΔΕΠΑ.
(πηγή : agelioforos)
Περαιτέρω συνεργασία
Με το μνημόνιο που αναμένεται να υπογραφεί εφόσον λάβει την έγκριση του δημοτικού συμβουλίου, ο δήμος Θεσσαλονίκης και η ΔΕΠΑ θα εξετάσουν από κοινού τις δυνατότητες χρήσης του φυσικού αερίου ως καυσίμου για την κίνηση οχημάτων και εφόσον αυτό είναι επιχειρηματικά εφικτό να προχωρήσουν σε περαιτέρω συνεργασία.
Συγκεκριμένα, τα δύο μέρη θα προωθήσουν το φυσικό αέριο ως καύσιμο στο στόλο των απορριμματοφόρων και γενικά των οχημάτων του δήμου Θεσσαλονίκης, είτε με την αντικατάσταση παλαιών οχημάτων με νέα ή με τη μετατροπή των κινητήρων των υφιστάμενων οχημάτων σε κινητήρες καύσης διπλού καυσίμου. Επίσης, θα προωθηθεί η χρήση του ως καυσίμου των οχημάτων σε υπουργεία και λοιπούς τοπικούς φορείς, καθώς και η διερεύνηση χρηματοδότησης από κοινοτικά ή άλλα προγράμματα για αγορά νέων απορριμματοφόρων και οχημάτων φυσικού αερίου και για αντικατάσταση των κλασικών κινητήρων με κινητήρες φυσικού αερίου. Επίσης, προβλέπεται η εγκατάσταση πρατηρίου ή πρατηρίων ανεφοδιασμού φυσικού αερίου σε χώρο ιδιοκτησίας του δήμου Θεσσαλονίκης (εντός ή εκτός των ορίων του).
Η ΔΕΠΑ αναλαμβάνει την υποστήριξη προς το δήμο Θεσσαλονίκης σε ό,τι αφορά την ενημέρωση των υπηρεσιών και των υπαλλήλων του, αλλά και σε ό,τι αφορά τις κοστολογικές μελέτες και τις απαραίτητες χρηματοοικονομικές αναλύσεις.
Το μνημόνιο συνεργασίας προβλέπει ότι για την υλοποίηση αυτών των εργασιών θα συστηθεί μικτή επιτροπή αποτελούμενη από εκπροσώπους του δήμου και της ΔΕΠΑ.
(πηγή : agelioforos)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου