Τρίτη 2 Ιουνίου 2009

Νομική προστασία ή νομική κοροιδία ;

Από τη πρώτη στιγμή της δημοσίευσης του Ν.3731 επισημάναμε τη σπουδαιότητα της εφαρμογής του άρθρου 15 παρ.3 που αφορά τη νομική κάλυψη. Μεταφέραμε το αίτημα μας για ορισμό ενός δικηγόρου της Νομικής Υπηρεσίας του Δήμου που θα ασχολείται με τα θέματα μας στον Κο Αντιδήμαρχο ο οποίος αναγνωρίζοντας το δίκαιο του αιτήματος το προώθησε άμεσα, προς τιμή του, στον Δήμαρχο και τη Νομική Υπηρεσία.
Δύο μήνες μετά η απάντηση της νομικής υπηρεσίας αναφέρει ότι ναι μεν ο Ν.3731 ορίζει ο Δήμος να παρέχει την απαιτούμενη νομική στήριξη πλην όμως η ατομική προστασία όλων των μονίμων υπαλλήλων των Υπουργείων, Περιφερειών και ΟΤΑ α και β βαθμού κατά των οποίων ασκείται ποινική δίωξη για αδικήματα που τους αποδίδονται στο πλαίσιο εκτέλεσης των καθηκόντων τους παρέχεται ήδη ρητά από το Νόμο 3200/2003 παρ.7 από εκπροσώπους του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους!!! Η πρόβλεψη του Ν.3731 έχει την έννοια ότι ο ΟΤΑ ως αυτοτελής φορέας δικαιωμάτων και υποχρεώσεων έχει την υποχρέωση να παράσχει άμεση νομική στήριξη εάν χρειασθεί στις περιπτώσεις που δυνατόν να προκύψουν στην πράξη.(;;)Οι δύο διατάξεις είναι παραπληρωματικές και θα πρέπει να ερμηνευτούν συνδυαστικά. Και συνεχίζει λέγοντας η νομική στήριξη που προβλέπει ο νέος νόμος δεν θα μπορούσε να αφορά ατομική αποκλειστική κάλυψη του συνόλου των δημοτικών αστυνόμων από δικηγόρο της Νομικής Υπηρεσίας σε αντιδιαστολή με τους υπόλοιπους μονίμους υπαλλήλους του Δήμου. Οι δικηγόροι της Νομικής Υπηρεσίας υποχρεούνται για παροχή νομικών υπηρεσιών και εν γένει νομική κάλυψη μόνο του Νομικού Προσώπου του Δήμου, επιπρόσθετα δε καλύπτουν κατ' εξαίρεση στις ποινικές υποθέσεις τον κ.Δήμαρχο.
Όπως γίνεται αντιληπτό ο εμπαιγμός του κλάδου δεν έχει τελειωμό. Ειλικρινά τα σχόλια περισσεύουν όταν σε ένα τόσο ξεκάθαρο ζήτημα προβάλλονται νομικά τεχνάσματα και μένουμε για άλλη μια φορά ξεκρέμαστοι. Το Σωματείο δεν πρόκειται να δεχθεί τετελεσμένα πάνω σε θέματα που αφορούν την προστασία των συναδέλφων. Θα υπάρξει συνέχεια για την οποία θα σας ενημερώνουμε.

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αυτό που καταλαβαίνω εγώ είναι ότι η νομική υπηρεσία του δήμου σας απλά αρνείται να κάνει τη δουλειά της.
Όπως είναι το έγγραφο το στέλνετε στο Υπουργείο Εσωτερικών και το κοινοποιείτε στην Περιφέρεια στην οποία ανήκετε. Ζητήστε επίσης τη γνώμη της ΠΟΕ-ΟΤΑ.
Ρωτήστε το ΥΠΕΣ τι σημαίνει τελικά το άρθρο "Ο ΟΤΑ υποχρεούται στη νομική στήριξη του προσωπικού της Δημοτικής Αστυνομίας, κάθε φορά που αυτό παραπέμπεται ενώπιον δικαστικής αρχής για λόγο που ανάγεται στην ενάσκηση των καθηκόντων του και κατά τη διάρκεια διατεταγμένης υπηρεσίας". Σημαίνει ότι ο δήμαρχος βγαίνει στη πιάτσα και μισθώνει δικηγόρο γιατί οι μόνιμοι που έχει για αυτή τη δουλειά τελικά υποχρεούνται μόνο σε "παροχή νομικών υπηρεσιών και εν γένει νομική κάλυψη μόνο του Νομικού Προσώπου του Δήμου, επιπρόσθετα δε καλύπτουν κατ' εξαίρεση στις ποινικές υποθέσεις τον κ.Δήμαρχο", όπως οι ίδιοι ισχυρίζονται; Ρωτήστε επίσης αν αυτό το έγγραφο που έστειλαν δεν αποτελεί άρνηση εκτέλεσης του νόμου; Και τι συνέπειες έχει μια νομική υπηρεσία που αρνείται να εφαρμόσει το νόμο; Και δημοσιεύστε την απάντηση....
Παιδιά, κακά τα ψέμματα, πρέπει να περάσετε σε κάτι πιο δραστικό. Ελάτε σε επαφή με κάποιον βουλευτή ώστε να γίνει επερώτηση στη Βουλή. Αλλιώς θα χαθείτε από έγγραφο σε έγγραφο και στο ενδιάμεσο θα παρακαλείτε να μην μπλέξετε.

Ανώνυμος είπε...

Απαράδεκτα πράγματα, κάντε τι πρέπει να κάνετε και θα δικαιωθείτε! Κι εμείς εδώ στη Αθήνα ταλαιπωρούμαστε από τις εκάστοτε γνωματεύσεις της Νομικής Υπηρεσίας, αλλά αυτό δεν θα έπρεπε να αποτελεί έκπληξη, γιατί αν έκαναν σωστά τη δουλειά τους, δεν θα ήταν οι δήμοι πρώτοι σε παρανομίες κάθε χρόνο σύμφωνα με τις εκθέσεις του Ελεγκτή Δημόσιας Διοίκησης.
Ψάχνοντας για τη διάταξη που επικαλείται η "νομική" σας υπηρεσία, βρήκαμε ένα έγγραφο των Ένωσης Μελών Νομικού Συμβουλίου του Κράτους από το οποίο προκύπτουν δύο συμπεράσματα:
α) Στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 24 παρ.7 του Νόμου 3200 (που επικαλείται η νομική υπηρεσία) εμπίπτουν οι µόνιµοι υπάλληλοι του ∆ηµοσίου, που δεν καλύπτονται από ειδικές διατάξεις.
Επειδή το άρθρο 15 του νόμου 3731 αφορά ειδικά τη δημοτική αστυνομία και συνεπώς είναι ειδική διάταξη, υπερισχύει της γενικής διάταξης του νόμου.
β) "Περαιτέρω, δε, στο πεδίο εφαρμογής της διατάξεως αυτής εµπίπτουν οι µόνιµοι υπάλληλοι ολόκληρου σχεδόν του δηµοσίου τοµέα, µε συνέπεια στα µέλη του Ν.Σ.Κ. να ανατίθεται, κατά παράβαση της διατάξεως του Αρθ.100 του Συντάγματος, η υπεράσπιση υπαλλήλων των Ν.Π.∆.∆. και των ΟΤΑ α΄
και β΄ βαθµού, η εκπροσώπηση των οποίων δεν έχει ανατεθεί στο Νοµικό Συµβούλιο του
Κράτους."
Δηλαδή η Ένωση Μελών ΝΣΚ θεωρεί ότι αφού οι ΟΤΑ δεν εκπροσωπούνται από το ΝΣΚ, δεν γίνεται να εκπροσωπηθούν ούτε οι υπάλληλοι των ΟΤΑ.
Το έγγραφο υπάρχει εδώ:
http://www.nsk.gr/LinkClick.aspx?link=emnsk_files%2Fypomnima.pdf&tabid=148&mid=476

Σ.Δ.Α.Σ.Ε είπε...

Σε κάθε αγώνα και σε κάθε διεκδίκηση θα ήμαστε μαζί σας και όλοι μαζί ενωμένοι μπορούμε να καταφέρουμε περισσότερα.
Θέστε το θέμα στην ΠΑΣΔΑ και της ΠΟΕ-ΟΤΑ και παρακαλώ αναρτήστε την απάντηση.