Κυριακή 23 Ιανουαρίου 2011

Δ. Θεσσαλονίκης: Σχέδιο 100 ημερών από τον Γιάννη Μπουτάρη

Αναδημοσίευση άρθρου

Καθαριότητα, ομαλή κυκλοφορία και η αισθητική της πόλης είναι η τριπλέτα στην οποία θα ξεδιπλώσει τις πρώτες κινήσεις του ως δήμαρχος Θεσσαλονίκης ο Γιάννης Μπουτάρης.

Το σχέδιο των πρώτων εκατό ημερών είναι απλό στη σύλληψή του, ξεκινά από τα βασικά και αναγκαία, προκειμένου να νιώσουν οι πολίτες ότι κάτι αλλάζει άμεσα, αλλά πολύπλοκο στην υλοποίησή του. Κι όσο ο ίδιος από το ρόλο του μαέστρου, όπως έχει πει, θα καθοδηγεί την μπάντα των επτά αντιδημάρχων και των εντεταλμένων συμβούλων, μια ακόμη διαδικασία θα «τρέχει». Αυτή της απογραφής, παντού, από τα οικονομικά έως τον πολιτισμό. «Πρέπει να ξέρουμε τι ακριβώς παραλαμβάνουμε», λένε οι νέοι αντιδήμαρχοι, που δεν εμφανίζονται απόλυτα ικανοποιημένοι από την ενημέρωση που τους έχει γίνει έως τώρα, ούτε από τα στοιχεία που τους έχουν παραδοθεί. Και είναι ακόμη πιο ενδιαφέρον ότι υπάρχει πρόθεση δημοσιοποίησης όλων των συμπερασμάτων που θα προκύψουν από τη δική τους έρευνα!
Από τα τρία μέτωπα που έχει επιλέξει ο νέος δήμαρχος για να ταράξει τα νερά, στο νούμερο ένα τοποθετεί την καθαριότητα, ξεκινώντας όμως από την... ανακύκλωση. Οσο περισσότερο οργανώσει το πρόγραμμα της ανακύκλωσης, τόσο λιγότερα σκουπίδια θα καταλήγουν στη χωματερή και αυτό θα σημάνει μικρότερο λειτουργικό κόστος για το δήμο. «Θα έρθουμε σε επαφή με την Ελληνική Εταιρία Ανακύκλωσης, για να συμφωνήσουμε τρόπους επέκτασης του συστήματος και επανάχρησης μετά από επεξεργασία μεγαλύτερου όγκου απορριμμάτων», επισημαίνει ο κ. Μπουτάρης και, παρόλο που αποφεύγει να πει τι περιμένει από μια ενδεχόμενη συνεργασία αυτής της μορφής, τα οφέλη μπορεί να ξεκινούν από την απόδοση στο δήμο κάδων και οχημάτων αποκομιδής, έως την απόδοση κι ενός χρηματικού ποσού για κάθε τόνο απορριμμάτων που ανακυκλώνεται και επιστρέφει στην κατανάλωση.

Ο νέος αντιδήμαρχος, Στάθης Αβραμίδης, σημειώνει ότι ένα τέτοιο φιλόδοξο πλάνο προϋποθέτει απαραιτήτως και μια καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των κατοίκων, που θα μπει ταυτόχρονα «στα σκαριά», δεδομένου ότι το 65% του συνολικού όγκου των απορριμμάτων που παράγει ο καθένας αποτελείται από ανακυκλώσιμα υλικά.

Οσο για την εν γένει καθαριότητα των δρόμων, ήδη ο κ. Μπουτάρης όχι απλώς του ζήτησε, αλλά απαίτησε -όπως αποκαλύπτει- να είναι εμφανή τα αποτελέσματα και στο κέντρο της πόλης και στις γειτονιές. Ετσι, «το πρώτο πράγμα που θα κάνω», λέει ο κ. Αβραμίδης, «θα είναι να συναντηθώ με τους προϊσταμένους και όλο το προσωπικό της καθαριότητας για να βάλουμε όλοι πλάτη και να κάνουμε μαζί μια νέα αρχή».

Δεύτερη βασική κατεύθυνση στην ατζέντα των εκατό ημερών είναι το «ξεφόρτωμα» των δρόμων από το παράνομο παρκάρισμα. Ενα αναλυτικό πρόγραμμα θα καταρτιστεί και θα ανακοινωθεί το επόμενο διάστημα σε σχέση και με τον εφοδιασμό των καταστημάτων της αγοράς, ωστόσο η επιλογή του κ. Μπουτάρη είναι «το διπλοπαρκάρισμα να κυνηγηθεί αδυσώπητα».

Η επιτυχία όμως του πρώτου βήματος, δηλαδή η απόδοση των πεζοδρομίων στους πεζούς, θα συνδυαστεί από το νεοεκλεγέντα δήμαρχο και με άλλα συμπληρωματικά μέτρα, που σχετίζονται σε μεγάλο βαθμό και με την καλύτερη αισθητική εικόνα της Θεσσαλονίκης. «Θα δούμε ξανά τη χωροθέτηση των περιπτέρων, για να μην εμποδίζουν την κίνηση των πεζών κι όπου χρειαστεί κάποια θα τα μετακινήσουμε. Επίσης, το παρεμπόριο θα το κυνηγήσουμε αλύπητα. Αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί», τονίζει ο κ. Μπουτάρης. Δεν αποκλείει, παρ' όλα αυτά, να καθιερωθούν υπαίθριες αγορές για τους πλανόδιους μικροπωλητές σε δύο τρία σημεία της πόλης, λόγου χάριν στην Τούμπα και το Ε' Δημοτικό Διαμέρισμα. Είναι σκέψεις που θα θέσει σε ανοιχτό διάλογο με τον εμπορικό κόσμο.
«Ράμπο» για έλεγχο

Βαρύτητα σκοπεύει να δώσει η νέα δημοτική διοίκηση και στην «έσωθεν καλή μαρτυρία». Εδώ ο σχεδιασμός του κ. Μπουτάρη προβλέπει τη συγκρότηση ομάδας «ράμπο» εσωτερικού ελέγχου. Εκτός από τον αυτονόητο έλεγχο στις οικονομικές υπηρεσίες, προκειμένου να μην επαναληφθούν φαινόμενα υπεξαιρέσεων, στις αρμοδιότητές της θα είναι ο έλεγχος του ίδιου του αντιδημάρχου Οικονομικών, των πάσης φύσεως διαγωνισμών, καθώς και της προσαρμογής του δήμου στον «Καλλικράτη». Στόχος είναι να τεθεί σε λειτουργία εντός του πρώτου τριμήνου, με πέντε άτομα σε πρώτη φάση, που θα αναφέρονται στο δημοτικό συμβούλιο.

Στα οικονομικά πάντως η κυρίαρχη προτεραιότητα είναι η μηχανογράφηση των διευθύνσεων που άρχισε το Σεπτέμβριο και έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί. Εκεί θα επικεντρωθούν οι πρώτες προσπάθειες με νέα προθεσμία για τη λειτουργία του συστήματος τις αρχές Απριλίου. Η αξιοποίηση του υπάρχοντος ανθρώπινου δυναμικού θα είναι η επόμενη κίνηση και η στόχευση είναι, σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Χασδάι Καπόν, «να αποκτήσει ο δήμος το δικό του λογιστήριο, για να απαγκιστρωθεί από εξωτερικές συνεργασίες που κοστίζουν και δεν προσφέρουν υψηλού επιπέδου έργο». 

(πηγή : agelioforos.gr)

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Σιγουρα θα βρεθουν καποιοι εξυπνακηδες να υποβαθμισουν αυτες τις αυτονοητες κινησεις που δεν ειχαν γινει τοσα χρονια. Αναρωτιεμαι τι επιχειρημα θα βρουν για να νοσταλγησουν το καθεστως (οικου) ανοχης που υπηρχε τοσα χρονια

Ανώνυμος είπε...

Μήπως μπερδεψες τα blogs?