Πέντε (νέες) λεωφορειολωρίδες χρειάστηκαν περίπου δέκα χρόνια να δρομολογηθούν. Τα πάρκινγκ που είχαν οραματιστεί και εξαγγείλει παλιοί ΥΠΕΧΩΔΕ για τη Θεσσαλονίκη χώρεσαν όλα σε ένα συρτάρι. Η υποθαλάσσια βούλιαξε προ πολλού, στοιχίζοντας χωρίς να ξεκινήσει ποτέ μερικές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ. Τα καράβια του Θερμαϊκού δεν βρήκαν ακόμη... πανιά. Το μετρό έρχεται μετά το 2015. Ακόμη και το πρόσφατο αίτημα των φανατικών του ποδηλάτου να μεταφερθεί ο ποδηλατόδρομος από το πλακόστρωτο στην παραλιακή λεωφόρο έκανε τρεις μήνες να φθάσει στην Περιφέρεια για να επιστρέψει στον Δήμο για... νέα μελέτη.
Τι απομένει για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού της Θεσσαλονίκης που ευτυχώς το 2011 εμφάνισε και κάποια υπολογίσιμη κάμψη λόγω της οικονομικής κρίσης; Κλήσεις και πρόστιμα από τη Δημοτική Αστυνομία με ρυθμό περίπου 350/ημέρα μόνο στο κέντρο της πόλης! Ο πρόσφατος απολογισμός της Δημοτικής Αστυνομίας, σύμφωνα με τον οποίο το 2011 βεβαιώθηκαν 102.064 παραβάσεις σε παράνομα σταθμευμένα οχήματα, δεν εξέπληξε, αλλά έγινε αφορμή γκρίνιας του εμπορικού κόσμου της Θεσσαλονίκης που «βλέπει» στο κυνήγι των γιωταχήδων την πτώση της καταναλωτικής κίνησης στην κεντρική αγορά.
Οι εκπρόσωποι του Εμπορικού Συλλόγου θεωρούν ότι η λογική της δημοτικής αστυνομίας (η Τροχαία της έχει παραχωρήσει τον έλεγχο για την παράνομη στάθμευση, επικαλούμενη την έλλειψη δυνάμεων) είναι φοροεισπρακτική και κατηγορεί τη δημοτική αρχή ότι με τη βροχή των κλήσεων οδηγεί τους καταναλωτές από το κέντρο στα μεγάλα εμπορικά κέντρα εκτός πόλης...
«Δεν υφίσταται τέτοιο ζήτημα», απαντάει η αντιδήμαρχος Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Προστασίας του Πολίτη κ. Καλυψώ Γούλα. «Ο Δήμος δεν προβαίνει στην αφαίρεση πινακίδων ή στην επιβολή προστίμων με λογική κατασταλτική, πόσω μάλλον εισπρακτική. Θέλουμε τα μέτρα να λειτουργήσουν αποτρεπτικά ώστε η πόλη να ανασάνει και να γίνει βιώσιμη και φιλική για όλους μας».
Οσο για τις κατηγορίες των εμπόρων, τα τελευταία Σάββατα, οι αναφορές της Δημοτικής Αστυνομίας προς την αντιδήμαρχο είναι ότι το πρόβλημα στάθμευσης στους κεντρικούς δρόμους δεν αφορά τόσο πελάτες όσο ιδιοκτήτες και υπαλλήλους των καταστημάτων.
Το μόνο σύστημα
Η ίδια, μιλώντας στην «Καθημερινή», αναγνωρίζει πάντως ότι επί του παρόντος δεν υπάρχει άλλο σύστημα πλην της επιβολής προστίμων που θα μπορούσε να τιθασεύσει το πρόβλημα. «Ο Ελληνας ιδιοκτήτης Ι.Χ. πίστευε ότι θα βγαίνει πάντα καθαρός. Αυτό αλλάζει. Με τη σημερινή οικονομική κατάσταση, αμφιβάλλω αν κάποιος μπορεί να αγνοεί ένα πρόστιμο 40 ευρώ», λέει η κ. Γούλα. «Εκτιμώ ότι μια αύξηση του διοικητικού προστίμου θα λειτουργούσε περισσότερο αποτρεπτικά, ενώ και η αύξηση των λεωφορειοδρόμων μπορεί να βοηθήσει».
Το κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης είναι ένας άλυτος γρίφος 25 - 30 χρόνων, με εξαγγελίες, ημίμετρα, προχειρότητες, αδυναμίες, χαμένες ευκαιρίες και «τρελές καταστάσεις» ακόμη και στα πιο απλά μέτρα βελτίωσης. Για παράδειγμα, λειτουργούν λεωφορειολωρίδες που ανήκουν περισσότερο στα ταξί παρά στα λεωφορεία. Διαμορφώθηκε ποδηλατόδρομος μήκους 12 χλμ. που «καταπατείται» από Ι.Χ.
Υπάρχουν γκρίζες περιοχές για τη Δημοτική Αστυνομία που οι άγριες αντιδράσεις των κατοίκων (Ροτόντα) κάνουν τους δημοτικούς υπαλλήλους να το σκέφτονται πριν κόψουν κλήσεις. Ο Δήμος διαχώρισε το οδόστρωμα της Μητροπόλεως τοποθετώντας ειδικά πασαλάκια για να σταματήσει τη διαρκή κατάληψη της αριστερής λωρίδας από τα Ι.Χ. και μέσα σε λίγο καιρό τα οχήματα τα διέλυσαν.
Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Δημοτικής Αστυνομίας, 4.731 οδηγοί στάθμευσαν πάνω σε ράμπες-διαβάσεις ή χώρους στάθμευσης ΑμΕΑ και 6.572 είχαν διπλοπαρκάρει σε ώρες αιχμής.
Στις ελπίδες των πολιτών (και του Δήμου που αναζητεί πρόταση-κίνητρο) είναι η οικονομική κρίση να ρίξει τις τιμές στα υπόγεια πάρκινγκ, που εξακολουθούν να είναι ασύμφορες για το ψαλιδισμένο πια οικογενειακό εισόδημα, αλλά ο ίδιος ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ Γ. Μπουτάρης δείχνει να υπολογίζει ολοένα και λιγότερο αυτές τις ελπίδες: «Προτεραιότητα έχουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Το αυτοκίνητο πέθανε. Πρέπει να μάθουμε να ζούμε αλλιώς. Η σκέψη μας φτάνει ακόμη και σε πλήρη απαγόρευση του Ι.Χ. στο κέντρο της πόλης», δήλωσε πρόσφατα.
(Αναδημοσίευση από : ypodomes.com)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου