Πρωτοβουλία του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης για την αναζήτηση καλών υπηρεσιών και δημόσιων υπαλλήλων, με τη συμμετοχή των πολιτών.
Μετά από τουλάχιστον δύο χρόνια δριμείας κριτικής, γενικευμένης απαξίωσης και πολλές φορές εκτόξευσης ανυπόστατων κατηγοριών και γενικευμένης ισοπέδωσης του δημόσιου τομέα, το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης αναλαμβάνει πρωτοβουλία, για την αναζήτηση των καλών πρακτικών και καλών υπαλλήλων, που έχουν την αίσθηση του καθήκοντος.
Όπως αναφέρουν πηγές του υπουργείου, «συνήθως αποκτούν δημοσιότητα ή διαδίδονται οι περιπτώσεις αδυναμιών των δημόσιων υπηρεσιών ή παραλείψεων δημόσιων υπαλλήλων, ενώ αντίθετα είναι σπάνια η αναφορά σε φορείς του δημοσίου, υπηρεσίες, αλλά και υπαλλήλους, που είναι αποτελεσματικοί στην αποστολή τους και δημιουργούν υψηλότερα πρότυπα».
Σε αυτό το πλαίσιο, κατά το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, είναι πολλαπλά χρήσιμη η ανάδειξη καλών πρακτικών υπηρεσιών και μεμονωμένων δημόσιων λειτουργών, μέσα από μία διαδικασία στην οποία θα ζητείται η γνώμη και η συμμετοχή των πολιτών.
Με αφορμή την πρωτοβουλία του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, ο υφυπουργός Ντίνος Ρόβλιας χαρακτήρισε «αδικαιολόγητη και απαράδεκτη την ισοπεδωτική απαξίωση της δημόσιας διοίκησης και των δημοσίων υπαλλήλων, ιδιαίτερα σε μία εποχή κρίσης, για την υπέρβαση της οποίας ο ρόλος της δημόσιας διοίκησης είναι καθοριστικός» και επισημαίνει: «Αυτό το προσωπικό οφείλουμε να το ενθαρρύνουμε και να αναδεικνύουμε την όποια ξεχωριστή λειτουργία και αποδοτικότητά του. Υπάρχουν καλοί δημόσιοι υπάλληλοι και εξυπηρετικές δημόσιες υπηρεσίες, που μπορούμε να εντοπίσουμε, να αξιοποιήσουμε και να καταστήσουμε πρότυπα».
Η πρωτοβουλία για την αναζήτηση των καλών πρακτικών δημοσίων υπηρεσιών και καλών υπαλλήλων, μπορεί να αναδείξει:
- Διοικητικές μονάδες οι οποίες ακολουθούν διαδικασίες και χρησιμοποιούν εργαλεία, κατά τρόπο που η συμβολή τους στην εξυπηρέτηση των πολιτών να είναι καλύτερη από την εντύπωση που υπάρχει για το κράτος.
- Δημόσιες Υπηρεσίες, οι οποίες έχουν υψηλά standards στην εξυπηρέτηση των πολιτών, κάτι που προκύπτει από συνειδητή δουλειά των υπαλλήλων και την αίσθηση του καθήκοντος.
- Μεμονωμένους δημόσιους υπάλληλους, οι οποίοι συμβάλουν στη διευκόλυνση των πολιτών και στην αναβάθμιση της απόδοσης των υπηρεσιών.
Η πρωτοβουλία αυτή μπορεί να συμβάλει στη συμμετοχή των πολιτών στον εντοπισμό των υπηρεσιών, όπου αυξάνεται η παραγωγικότητα και δημιουργούνται σχέσεις συνεργασίας με την κοινωνία και τους πολίτες, στην επιβεβαίωση ότι υπάρχουν υπηρεσίες και δημόσιοι λειτουργοί που συμβάλουν στη βελτίωση της λειτουργίας της διοίκησης και στην ανάδειξη καλών πρακτικών, οι οποίες μπορούν να υιοθετηθούν και από άλλες δημόσιες υπηρεσίες.
(Αναδημοσίευση από : kathimerini.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου