Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2011

Δ. Θεσ/νίκης: Υπό διωγμόν τα ΙΧ, αλλά πώς;

Σαφής και ξεκάθαρη είναι η δήλωση του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη, ότι η διοίκησή του θα είναι εχθρική προς το ΙΧ αυτοκίνητο, εννοώντας προφανώς στο ιστορικό κέντρο. Προφανείς είναι και οι στόχοι: άμβλυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος, μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, αναβάθμιση της ποιότητας της ζωής.

Ο δήμαρχος επιχειρεί πολύ σωστά να αναβαθμίσει το ιστορικό κέντρο και η απομάκρυνση του ΙΧ αυτοκινήτου είναι ένας τρόπος δεδομένου ότι αυτό αποτελεί το πιο σημαντικό μέρος του ζητήματος. Όμως το ιστορικό κέντρο έχει ανάγκη από συνολική, γενική αναβάθμιση μιας και τα κακώς κείμενα είναι αρκετά. Ούτως ή άλλως μια μεμονωμένη αναβάθμιση είναι ελλιπής, χωλαίνει.

Επανέρχομαι όμως στο θέμα. Εδώ τίθενται ορισμένα ουσιαστικά ερωτήματα. Πώς θα χειριστεί ο ΔΘ τα αυτοκίνητα των κατοίκων του ιστορικού κέντρου; Μπορεί να εξασφαλίσει χώρο στάθμευσης; Όμως με τα αυτοκίνητα αυτών που συναλλάσσονται ή εργάζονται στο ιστορικό κέντρο, τι σκοπεύει να κάνει; Θα ιδρύσει χώρους στάθμευσης στην περίμετρο ή θα τους οδηγήσει στα ιδιωτικά πάρκινγκ; Χωρίς αμφιβολία το ζήτημα έχει δύο πλευρές. Ναι μεν σε διώχνω, αλλά και σε εξασφαλίζω. Το ζήτημα είναι κρίσιμο μια και η πόλη εμφανίζει εικόνα απέραντου πάρκινγκ.

Οι Έλληνες είμαστε υπερβολικοί στη χρήση του αυτοκινήτου. Κάποιο φρένο πρέπει να μπει σ' αυτήν την κακή συνήθεια και νοσηρή νοοτροπία. Ας χρησιμοποιούμε περισσότερο τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Στο Εδιμβούργο της Σκοτίας υπήρχε στα λεωφορεία η παρακάτω επιγραφή: «Αντιμετωπίστε τις ώρες της κυκλοφοριακής αιχμής. Χρησιμοποιήστε το λεωφορείο (Fight the rush - Take the bus)».

Η αναβάθμιση του ιστορικού κέντρου συνδέεται άμεσα και με τον περιορισμό της κυκλοφορίας του ΙΧ. Συγχρόνως όμως πρέπει να ληφθούν μέτρα που θα εξυπηρετούν τη στάθμευσή του μέσα και έξω από την περίμετρο.

(Αναδημοσίευση από : agelioforos.gr)

Δεν υπάρχουν σχόλια: