Κανονικά γίνεται από το πρωί η αποκομιδή των σκουπιδιών με τους εργαζομένους στην Τοπική Αυτοδιοίκηση να έχουν επιστρέψει στις εργασίες τους και να δίνουν «μάχη» με το χρόνο προκειμένου να μαζέψουν τους τόνους σκουπιδιών όσο γίνεται πιο γρήγορα από τους δρόμους. Τι θα γινόταν, όμως, αν η ΠΟΕ-ΟΤΑ δεν ανέστελλε τις κινητοποιήσεις της; Τι θα έκανε η κυβέρνηση; Η aftodioikisi.gr αποκαλύπτει σήμερα το μυστικό σχέδιο της κυβέρνησης, τον κρυφό «άσο» στο μανίκι της για την αντιμετώπιση της κατάστασης.
Ο αρμόδιος υφυπουργός Πάρις Κουκουλόπουλος, λοιπόν, υπό την εποπτεία του υπουργού Εσωτερικών Χάρη Καστανίδη, είχε εκπονήσει ένα εναλλακτικό σχέδιο, στην περίπτωση που κολλούσαν οι τελευταίες διαπραγματεύσεις με την ΠΟΕ-ΟΤΑ και εκείνη κρατούσε αδιάλλακτη στάση.
Σύμφωνα με αυτό και τις πληροφορίες της aftodioikisi.gr, την ώρα που γίνονταν οι συνομιλίες υπουργείου Εσωτερικών και ΠΟΕ-ΟΤΑ, με τη μεσολάβηση της ΚΕΔΕ και της ΑΔΕΔΥ, ήταν έτοιμες στα συρτάρια του υπουργείου, ήταν έτοιμες προς υπογραφή 8 συμβάσεις με ιδιώτες για την αποκομιδή των απορριμάτων.
Ο Πρόεδρος της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. Θ. Μπαλασόπουλος |
Μάλιστα, το υπουργείο φαίνεται ότι γνωστοποίησε αυτές τις συμβάσεις στην ΠΟΕ-ΟΤΑ, χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες, λέγοντας στην ουσία στους συνδικαλιστές πως αν δε μαζέψετε εσείς τα σκουπίδια θα το κάνουν οι ιδιώτες. Αυτό εκτιμάται πως είναι ένας από τους λόγους που η πλειοψηφία της Ομοσπονδίας (ΠΑΣΚΕ-ΟΤΑ και ΔΑΚΕ-ΟΤΑ) έκαναν πίσω, με τη ΑΣΚ-ΟΤΑ και τη ΔΑΣ-ΟΤΑ να εμμένουν στις κινητοποιήσεις.
Τι προέβλεπε ο «άσος»
Το υπουργείο Εσωτερικών, με τις 8 συμβάσεις που θα υπέγραφε, είχε διασφαλίσει περισσότερα από 100 ιδιωτικά απορριμματοφόρα (με τους αντίστοιχους εργάτες καθαριότητας), που θα δούλευαν σε 24ωρη βάση, 7 ημέρες/εβδομάδα (σύνολο 21 βάρδιες).
Είναι χαρακτηριστικό πως το όλο έργο που θα γινόταν είναι περίπου ισοδύναμο με αυτό των 700 απορριμματοφόρων που υπάρχουν στους δήμους της Αττικής (1 8ωρη βάρδια/ημέρα).
Εκτός αυτού, προβλεπόταν, επίσης, εκτός από τους 11 ΣΜΑ που υπάρχουν στην Αττική, να λειτουργήσει και ένας ανενεργός: ο ΣΜΑ που βρίσκεται στο τέρμα της Κατεχάκη (Παπάγου), στο Δήμο Χολαργού-Παπάγου, που θα έλυνε το πρόβλημα με τα σκουπίδια τόσο για την Αθήνα όσο και για του Ζωγράφου, την Καισαριανή, Χολαργό-Παπάγου, Αγία Παρασκευή, Φιλοθέη-Ψυχικό, Βύρωνα, Χαλάνδρι κτλ.
Μάλιστα, αυτός είχε ήδη ετοιμαστεί και στην ουσία θα μείωνε κατά πολύ το χρόνο μεταφοράς-εναπόθεσης των απορριμμάτων, σε σχέση με χρόνο που χρειάζεται για να φτάσει και να αφήσει τα σκουπίδια ένα απορριμματοφόρο στο ΧΥΤΑ Φυλής.
Επιπλέον, στο σχέδιο προβλεπόταν και η εξασφάλιση της λειτουργίας και των άλλων 11 ΣΜΑ, στην περίπτωση που ήταν υπό κατάληψη, π.χ., με την επέμβαση ΜΑΤ, όπως έγινε και με το ΧΥΤΑ Φυλής.
Τα πρώτα... βήματα
Φαίνεται, δε, πως το σχέδιο-μηχανισμός προετοιμαζόταν σιγά σιγά και είναι χαρακτηριστικό πως τη Δευτέρα βγήκαν στους δρόμους 12 ιδιωτικά απορριμματοφόρα (των 3 εταιρειών που είχαν σύμβαση με την Π. Αττικής), την Τρίτη επίσης 12, την Τετάρτη 19, την Πέμπτη 26 και την Παρασκευή -στην περίπτωση που υπήρχε νέο «ναυάγιο» στις συνομιλίες- 72!
(Αναδημοσίευση από : aftodioikisi.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου