Πέμπτη 26 Μαΐου 2011

Θεσσαλονίκη: Φεύγει παρτέρι, μπαίνει τραπεζάκι...

«Κενό γράμμα» αποδεικνύεται προς το παρόν η παρέμβαση του δήμου Θεσσαλονίκης στον πολύπαθο πεζόδρομο της Ικτίνου, στο κέντρο της πόλης, για την οργάνωση του χώρου και την απελευθέρωσή του από τα τραπεζοκαθίσματα. Χτες, με την άδεια του δήμου, γκρεμίστηκε παρτέρι για να αναπτύξει τραπεζάκια επιχειρηματίας της περιοχής! Παρά τη διαγράμμιση στην οποία προχώρησε ο δήμος στην περιοχή για να οριοθετήσει το χώρο των τραπεζοκαθισμάτων, σύμφωνα με τους περίοικους, κάθε βράδυ οι καταστηματάρχες επεκτείνονται σε κάθε σπιθαμή ελεύθερου χώρου...



Λίγες ώρες μόνο χρειάστηκαν χτες το πρωί για να ξηλωθεί ένα από τα παρτέρια της Ικτίνου, από αυτά που λείπουν από την γκρίζα πόλη. Τη θέση του θα πάρουν -πιθανότατα από σήμερα κιόλας- δύο σειρές τραπεζοκαθισμάτων, από αυτά που καθόλου δε λείπουν από τον πολύπαθο πεζόδρομο, προκειμένου οι θαμώνες να απολαμβάνουν τον καφέ τους και σ' εκείνο το κατάστημα, στην πάνω πλευρά της Ικτίνου, κοντά στη συμβολή της με τη Μακένζυ Κινγκ.

 Έκπληκτοι χτες το πρωί οι κάτοικοι είδαν ιδιωτικό συνεργείο να προχωρά στην αποξήλωση του παρτεριού υπό την επίβλεψη των ανθρώπων του καταστήματος και όταν αναρωτήθηκαν με ποιο δικαίωμα ξηλώνεται ένα παρτέρι για να απλωθούν και πάλι τραπεζοκαθίσματα, η απάντηση ήταν ότι όλα γίνονται με την άδεια του δήμου.
 
Το... κινητό παρτέρι

«Ποια υπηρεσία του δήμου μπορεί να δίνει άδεια σε ιδιώτη να χρησιμοποιήσει δικό του συνεργείο για να ξηλώσει δημόσιο πράσινο;», επισημαίνει ο Ξενοφών Μυλωνάς, που διατηρεί επιχείρηση στην περιοχή και τονίζει ότι το σχέδιο για την Ικτίνου που εγκρίθηκε από το δημοτικό συμβούλιο ήταν διαφορετικό από αυτό που παρουσίασε η αρμόδια υπηρεσία στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και στο οποίο είχαν συμφωνήσει όλοι οι εμπλεκόμενοι.

«Από τη στιγμή που το συνεργείο εκτελεί απόφαση δημοτικού συμβουλίου, μπορεί να πάρει άδεια. Βρέθηκα κι εγώ το πρωί στο σημείο, μαζί με το διευθυντή της Υπηρεσίας Πρασίνου, για να επιβλέψουμε και να διασφαλίσουμε ότι όλα γίνονται σωστά από το ιδιωτικό συνεργείο», τονίζει από την πλευρά του ο αντιδήμαρχος Αστικού Περιβάλλοντος και Ελεύθερων Χώρων, Κώστας Ζέρβας.

«Καταρχήν δεν έχει διευκρινιστεί ακόμη αν το κατάστημα διαθέτει άδεια για ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων. Δεν μπορεί να μετακινούμε παρτέρια για να εξυπηρετήσουμε τους επιχειρηματίες. Δηλαδή, αν ανοίξει και νέο καφέ στην Ικτίνου, θα μετακινήσουμε ξανά ένα άλλο παρτέρι;», τονίζει ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Ενεργοί πολίτες - Οικολογία στην πράξη», Χρήστος Μάτης.

«Το δικαιούται»

«Πράγματι, δώσαμε την άδειά μας, όχι για την αποξήλωση του παρτεριού, αλλά για τη μετακίνησή του», απαντά από την πλευρά του ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Αστικού Σχεδιασμού, Πολεοδομίας και Δικτύων, Ανδρέας Κουράκης. «Το συγκεκριμένο κατάστημα δικαιούται χώρο για τραπεζοκαθίσματα, στο πλαίσιο του σχεδίου που προτείναμε και στο οποίο συμφώνησαν και οι ενδιαφερόμενοι επιχειρηματίες και οι περίοικοι για τους χώρους ανάπτυξης τραπεζοκαθισμάτων. Το σχέδιο αυτό πήρε και την έγκριση του δημοτικού συμβουλίου. Σήμερα, ο επιχειρηματίας αναπτύσσει τραπεζοκαθίσματα από την πλευρά των σχολείων, κάτι το οποίο απαγορεύεται. Αυτό που κάνουμε είναι να ξηλώσουμε το παρτέρι μπροστά από το κατάστημά του και να το μετακινήσουμε είτε στην πλευρά των σχολείων είτε λίγο πιο πάνω, προς το διπλανό περίπτερο», τονίζει ο αντιδήμαρχος.

Βέβαια ένας από τους επιχειρηματίες του συγκεκριμένου καταστήματος ήταν υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος με το ψηφοδέλτιο του Μπουτάρη, αλλά ο αντιδήμαρχος τονίζει πως την ίδια αντιμετώπιση θα είχε ο οποιοσδήποτε πολίτης.

Στη Βογατσικού - Κούσκουρα

Την ίδια ώρα, οι περίοικοι παρατηρούν ότι το βράδυ και κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου τα τραπεζοκαθίσματα εξαπλώνονται... επικίνδυνα, πολύ πέρα από τις κίτρινες διαχωριστικές γραμμές που χάραξε ο δήμος μεταξύ των καταστημάτων. Οπως επισημαίνουν, δυστυχώς στην πράξη καταργείται η συμφωνία στην οποία είχαν καταλήξει όλοι οι ενδιαφερόμενοι στην περίφημη συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, με στόχο να μπει μια τάξη με τα τραπεζοκαθίσματα, κάτι το οποίο άλλωστε η παράταξη Μπουτάρη είχε κάνει «σημαία» προεκλογικά. Οπως επισημαίνουν οι κάτοικοι, ο ελεύθερος χώρος για τη διεύλευση των οχημάτων ανάγκης φτάνει τα περίπου 2,80 μ. πλάτος και όχι τα 3,5 μέτρα που είχαν συμφωνηθεί, ενώ οι επιχειρηματίες δε διστάζουν να... πακτώσουν στο έδαφος τις ομπρέλες, οι οποίες πια δεν μπορούν να χαρακτηριστούν «κινητά στοιχεία», αλλά αναπόσπαστο κομμάτι του πεζόδρομου. Πάντως, ο κ. Κουράκης τονίζει ότι στόχος είναι να συμμαζευτεί η πόλη από την πληγή αυτήν και προαναγγέλλει ότι ανάλογη παρέμβαση θα γίνει σε λίγο διάστημα και στις οδούς Βογατσικού και Κούσκουρα. 


(αναδημοσίευση από : agelioforos.gr)

1 σχόλιο:

Lans είπε...

Εμ Μπουταρη και Καμινη ψηφισαμε.... Ας την φαμε τωρα...