Τη Δευτέρα 26-4-2010 και ώρα 17.30 η Ανδρχία Δημοτικής Αστυνομίας Θεσσαλονίκης διοργανώνει ημερίδα με θέμα ''οικολογία και ποδήλατο''. Η εκδήλωση θα γίνει στην αίθουσα εκδηλώσεων της κεντρικής δημοτικής βιβλιοθήκης στην οδό Εθν.Αμύνης 27.
Εκτός από στελέχη της Δημοτικής Αστυνομίας, τις εισηγήσεις τους θα παρουσιάσουν έγκριτοι καθηγητές και συγκοινωνιολόγοι της πόλης μας, αναλύοντας θέματα ατμοσφαιρικής ρύπανσης αλλά και προωθώντας εναλλακτικά μέσα μεταφοράς όπως αυτό του ποδηλάτου.
Σχόλιο:
Πρόκειται για μια ακόμη προσπάθεια εναλλακτικής προσφοράς, προς την κατεύθυνση που κατά τη γνώμη μας βρίσκεται το μέλλον αυτής της υπηρεσίας.Μαζί με τους πολίτες, δίπλα στα καθημερινά ουσιαστικά προβλήματα του κόσμου.Προτάσεις για λύσεις και συνεργασίες μακριά από αποτυχημένες στο παρελθόν αυταρχικές μεθόδους.Όσα αστυνομικά μέτρα κι αν ληφθούν όταν ο κόσμος δεν συνηγορεί είναι καταδικασμένα να αποτύχουν.
Εμείς θα βρισκόμαστε εκεί πάντα πρόθυμοι να προσφέρουμε σε τέτοιες προσπάθειες.
Περιμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και τις παρουσιάσεις των συναδέλφων με θέματα ''Αιωρούμενα σωματίδια:τι είναι και οι επιπτώσεις στην ανθρώπινη υγεία'' και ''ποδηλατώντας και περιπολώντας'', τις οποίες θα σας παρουσιάσουμε σε ξεχωριστή ανάρτηση μετά την εκδήλωση.
Τέλος μια συμβουλή προς τους διοργανωτές,εντελώς καλοπροαίρετα και φιλικά.Δεν χρειάζεται άγχος και ανασφάλεια για την επιτυχία της ημερίδας, γιατί αυτή δεν εξαρτάται πάντα από την προσέλευση του κόσμου αλλά από το πόσο σημαντικά είναι αυτά που παρουσιάζονται και από αυτή την πλευρά η εκδήλωση είναι ήδη επιτυχημένη.
1 σχόλιο:
Θεσσαλονίκη - Οικολογία και ποδήλατο: ημερίδα του δήμου Θεσσαλονίκης
Μπορεί η εικόνα του αστυνομικού-ποδηλάτη, ο οποίος διασχίζει, περιπολώντας, την παραλία και τους ποδηλατοδρόμους να μας ξενίζει στην Ελλάδα, αλλά η σύλληψη της συγκεκριμένης ιδέας μετρά πολλά χρόνια ζωής. Για την εμπειρία του ως δημοτικού αστυνομικού-ποδηλάτη θα μιλήσει ο Δημήτρης Κεραμυδάς, σε ημερίδα με θέμα, «Οικολογία και Ποδήλατο», που διοργανώνει, σήμερα το απόγευμα, ο δήμος Θεσσαλονίκης, στην κεντρική βιβλιοθήκη. Όπως υπενθυμίζει στην εισήγησή του, η χρησιμότητα του ποδηλάτη-αστυνομικού έγινε αντιληπτή, για πρώτη φορά, στο Ιλινόις, το 1869, όταν ένας σερίφης της περιοχής προμήθευσε το τμήμα του με μερικά από τα ποδήλατα της εποχής του, κατασκευασμένα τότε από σίδηρο και ξύλο. Η πρώτη, όμως, ιστορικά καταγεγραμμένη ενεργοποίηση ποδηλατικής μονάδας αστυνόμευσης παγκοσμίως παρατηρήθηκε το 1888, στο Νιούαρκ, από την αστυνομία του Νιού Τζέρσεϊ. Μέχρι τον Σεπτέμβριο του 1892, η συγκεκριμένη μονάδα είχε συγκεκριμενοποιήσει και το δόγμα χρήσης της, της γρήγορης δηλαδή αντιμετώπισης ξεσπασμάτων βίας και ελέγχου του όχλου. «Σήμερα, στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής δραστηριοποιούνται περίπου 35.000 αστυνομικοί-ποδηλάτες, σε εθνικό επίπεδο και εάν λάβουμε υπόψη μας ότι το σύνολο των αστυνομικών τμημάτων είναι γύρω στις 6.000, συμπεραίνεται μία αντιστοιχία ενός αστυνομικού-ποδηλάτη για κάθε 8.000 κατοίκους. Αντίστοιχη εικόνα επικρατεί και στην Ευρώπη, με τη Μεγάλη Βρετανία, όχι μόνο να ακολουθεί, αλλά και να οργανώνει ειδικά προγράμματα εκπαίδευσης για να στελεχώσει τις δυνάμεις των αστυνομικών-ποδηλατών, ώστε αυτοί, όχι μόνο να ασκούν πιο αποτελεσματικά τις αρμοδιότητές τους, αλλά και να προστατεύουν τη σωματική τους ακεραιότητά» αναφέρεται στην εισήγηση του κ. Κεραμυδά. Στην Ελλάδα, ο δήμος Θεσσαλονίκης, έπειτα από πρωτοβουλία της Δημοτικής Αστυνομίας, έγινε ο πρώτος δήμος της χώρας που υπέγραψε τον Καταστατικό Χάρτη των Βρυξελλών για το ποδήλατο. Ο χάρτης αυτός προβλέπει τη λήψη μέτρων για την αναβάθμιση του ρόλου του ποδηλάτου στην αστική συγκοινωνία και την ενσωμάτωσή του ως αναπόσπαστο τμήμα των καθημερινών μεταφορών των πολιτών. «Ο δήμος μας, συμμετέχοντας στον Καταστατικό Χάρτη, πρωτοπορεί και δεσμεύεται για την εξασφάλιση τουλάχιστον του 15% των καθημερινών μετακινήσεων με ποδήλατο μέχρι το 2020, τη μείωση των ατυχημάτων που πλήττουν ποδηλάτες και τη δημιουργία ασφαλών χώρων στάθμευσης για ποδήλατα», λέει ο κ. Κεραμυδάς, ο οποίος δηλώνει ότι, το μόνο που χρειάζεται στο εξής, είναι η συνεχής μελέτη βελτίωσης των τρόπων-μεθόδων αστυνόμευσης, η συλλογή εμπειρίας από τα στελέχη-ποδηλάτες και η εντατική εκπαίδευση, ώστε να εφαρμοστούν τα όποια διδάγματα από την εμπειρία των αστυνομικών-ποδηλατών στην εκπαίδευση.
Μετακινήσεις με μέσα μαζικής μεταφοράς Για τις μετακινήσεις με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, θα μιλήσει στην ημερίδα ο συγκοινωνιολόγος Γιάννης Τόσκας, σημειώνοντας ότι ένα λεωφορείο αστικής συγκοινωνίας αντικαθιστά την κίνηση πλέον των είκοσι ΙΧ οχημάτων, τους ελιγμούς στάθμευσης άνω των 120 ΙΧ οχημάτων στο κέντρο της πόλης και κοστίζει (ανά άτομο) τουλάχιστον 20 φορές φθηνότερα για μετακίνηση μόλις μιας ημέρας. Επίσης, αποσβήνει τάχιστα το υψηλότερο κόστος αγοράς λεωφορείου του φορέα, έχει τη δυνατότητα να μην ρυπαίνει, να χρησιμοποιεί μικρότερα από τα συμβατά μεγάλα 11μετρα ή 18μετρα λεωφορεία, να διεξάγει "αποτελεσματική" μετακίνηση και, τέλος, να διασφαλίζει ποιοτική μετακίνηση σε όλες τις κατηγορίες και ομάδες πληθυσμού.
© 2010 ΑΘΗΝΑΪΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ - ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Δημοσίευση σχολίου